Wednesday, November 11, 2015

အလံ တံခြန္



အလံ တံခြန္

သတၱ၀ါအားလံုးဟာအျမင့္ကို လိုလားၾကပါ တယ္။အျမင့္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။အျမင့္ကို တန္ဖိုးထားၾကပါတယ္။အျမင့္ေရာက္ေနတဲ့သူကို အားက် ၾကပါတယ္။အျမင့္ေရာက္ေနတဲ့သူကို ေမာ့ၾကည့္တတ္ၿပီး ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္လည္း သူမ်ားေတြရဲ့ ေမာ့ၾကည့္တာကို ခံယူခ်င္ၾကပါတယ္။
ဘာေတြ ျမင့္ခ်င္ၾကပါသလဲ။
ဘြဲ႕ ဒီဂရီေတြ အမ်ားႀကီးရၿပီး ပညာေရးမွာ ျမင့္ခ်င္ၾကပါတယ္။
ဓန ဥစၥာေတြ အမ်ားႀကီး ပိုင္ဆိုင္ၿပီး စီးပြားေရး မွာ ျမင့္ခ်င္ၾကပါတယ္။
လုပ္ပိုင္ခြင့္ အမ်ားႀကီးရရွိၿပီး ရာထူးဌာနႏၲရမွာ ျမင့္ခ်င္ၾကပါတယ္။
အမ်ားထက္ ပိုေခ်ာ ပိုလွ ပိုခန္႔ၿပီး ႐ုပ္ဆင္း အဂၤါမွာ ျမင့္ခ်င္ၾကပါတယ္။

အေနအထိုင္ အစားအေသာက္ အေျပာအဆို အလုပ္အကိုင္ အလွဴအတန္း အေပးအကမ္း အရာရာ ယွဥ္လိုက္တိုင္းမွာ အနည္းဆံုး ႏွာတစ္ဖ်ားေလာက္ေတာ့ ျမင့္ခ်င္ၾကပါတယ္။
တံခြန္ ဆိုတာ အျမင့္မွာ ေနတဲ့အရာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။တံခြန္၊ကုကၠား၊အလံတို႔ဟာ အျမင့္မွာ လြင့္ေနတဲ့ သဘာ၀ခ်င္း တူညီၾကပါတယ္။တံခြန္၊ကုကၠားတို႔က ဘာသာေရးသက္သက္အရာမ်ားေတြ ျဖစ္ၾကၿပီး၊ အလံ ဆိုတာကေတာ့ အေရးအရာအားလံုးနဲ႕ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။
တံခြန္ ဆိုတာ ဘုရားအနီး ေက်ာင္းအနီးေတြ မွာ ျမင့္ျမင့္လႊင့္ထူရတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီတံခြန္ကို ေအာက္ခံတိုင္စိုက္ၿပီး လႊင့္ထူရတာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက အေတာင္ေျခာက္ဆယ္ျမင့္တဲ့အထိ ၀ါးေတြကို ဆက္ကာ ဆက္ကာ ေထာင္ၿပီးတဲ့အခါ တိုင္ထိပ္မွာ စႏၵကူးသပိတ္ကို ခ်ိပ္ဆြဲထားၿပီး စြမ္းႏိုင္သူယူရန္ ရာဇၿဂိဳဟ္သေဌးႀကီးက ေၾကျငာေမာင္းခတ္လိုက္တဲ့အခါ အရွင္ပိေ႑ာလမေထရ္ က စ်ာန္တံခိုးနဲ႔ ပ်ံ<ကသြားၿပီး ယူလိုက္ပါတယ္။အဲဒီအခါမွာအေနအထိုင္ အစားအေသာက္ အေျပာအဆို အလုပ္အကိုင္ အလွဴအတန္း အေပးအကမ္း ၀မ္းသားအားရ ေကာင္းခ်ီးေပးၾကပါတယ္။အျခားဘာသာ ၀င္အားလံုးတို႕ရဲ့အလယ္မွာ အစြမ္းျပ ယူေဆာင္ႏိုင္တာကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ တံခြန္တိုင္ကို စိုက္ထူထားတာလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ တံခြန္၊ကုကၠား၊ အလံတို႔နဲ႔ အဲဒါေတြလႊင့္တင္ဖို႔ တိုင္တို႔ဆိုတာ တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခု အမွီျပဳေနၾကတာပါ။ တံခြန္၊ကုကၠား၊အလံတုိ႔ဆိုတာ တုိင္မရွိရင္ မလႊင့္ႏိုင္၊မ၀င့္ႏိုင္သလို တိုင္ဟာလည္း တံခြန္၊ ကုကၠား၊အလံတို႔ တင္မထားရင္ ၾကည့္ရတာ အဆင္မေျပ ပါဘူး။ဒါေၾကာင့္ တံခြန္ အလံေတြ တင္ခ်င္တယ္ လႊင့္ခ်င္ တယ္ဆိုရင္ တံခြန္တိုင္ အလံတိုင္ေတြကို အရင္စိုက္ထူၾက ရပါတယ္။
အနိမ့္ အျမင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊အရြယ္အစား အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြကို ေနရာေဒသအမ်ိဳးမ်ိဳး၊အေျခ အေနအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး တံခြန္တိုင္ အလံတိုင္ေတြကို စိုက္ထူၾကပါတယ္။
စိုက္ထူၿပီး တံခြန္တိုင္ အလံတိုင္ေတြမွာ အလံုး အျပား၊ေလးေထာင့္၊သံုးေထာင့္၊ၾကက္လွ်ာ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး အျပင္ အေရာင္ အေသြး ႐ုပ္ပံု အမွတ္အသား အစားစား ေတြကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳၿပီး တံခြန္ အလံေတြကို လႊင့္တင္ အေနအထိုင္ အစားအေသာက္ အေျပာအဆို အလုပ္အကိုင္ အလွဴအတန္း အေပးအကမ္း ၀မ္းသားအားရ ေကာင္းခ်ီးေပးၾကပါတယ္။အျခားဘာသာ ၀င္အားလံုးတို႕ရဲ့အလယ္မွာ အစြမ္းျပ ယူေဆာင္ႏိုင္တာကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ တံခြန္တိုင္ကို ကပါတယ္။
လႊင့္တင္တဲ့ ေနရာမွာလည္း ရည္ရြယ္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။
ေစတီ ပုထိုးေတြမွာ ပူေဇာ္လိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လႊင့္တင္ၾကပါတယ္။
ဘုရား ေက်ာင္း ကန္ နယ္ေျမေတြမွန္းသိရ ေအာင္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔လည္း လႊင့္တင္ၾကပါတယ္။
]]
ဤေနရာ၌ ဘုရားရွိသည္၊ေက်ာင္းရွိသည္၊ ေစတီရွိသည္၊ လာေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ ၾကည္ၫိုႏိုင္ပါသည္}}လို႔ အသိေပးတဲ့ အေနနဲ႕လည္း လႊင့္တင္ၾကပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္အလံကို ႏိုင္ငံ၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဂုဏ္ျဒပ္တစ္ခုအျဖစ္ အမွတ္အသားျပဳတဲ့ အေနနဲ႔ လႊင့္တင္ ၾကပါတယ္။
ဤနယ္ေျမကို ပိုင္ဆိုင္သည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပဳတဲ့အေနနဲ႔လည္း လႊင့္တင္ၾကပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ အထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႔၊ ၫႊန္ျပရာအေနနဲ႕ စည္းလံုးမွဳအေနနဲ႕၊ ပိုင္ဆိုင္မွဳအေနနဲ႕ လႊင့္တင္ၾကတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။
အတင္ရွိရင္ အခ်ဆိုတာလည္း ရွိရတာ ဓမၼတာပါပဲ။
တင္ထားတဲ့ တံခြန္ေတြ အလံေတြဟာ ႏွစ္ၾကာလို႕ ေဆြးေျမ့တာေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္၊ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေလဒဏ္မိုးဒဏ္ေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ က်တတ္ပါတယ္။
အမ်ိဳးအစားတူ အသစ္ကို အစားထိုး လဲလွယ္ဖို႔ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ခ်တတ္ပါတယ္။
အမ်ိဳးအစားမတူ အသစ္ကို အစားထိုးလဲလွယ္ ဖို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း ခ်တတ္ပါတယ္။
ပိုင္ဆိုင္တာကို စြန္႕လႊတ္ရတာေၾကာင့္လည္း ခ်တတ္ပါတယ္။
သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္လို႔လည္း ခ်တတ္ပါတယ္။
လႊင့္တင္ထားတဲ့ တံခြန္ အလံေတြဟာ ျမင့္မား ေလ ျမင့္မားေလ ၀င့္<ကားေလ ၀င့္<ကားေလပါပဲ။အျမင့္ ေရာက္ေလေလ အေ၀းက ေတြ႕ျမင္ရေလေလပါပဲ။
ျမင့္မားတဲ့ တိုင္ထိပ္မွာ တံခြန္ေတြ အလံေတြ တလူလူလြင့္ေနတာကို ျမင္ရရင္ အဲဒီတံခြန္ အလံနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ ဘာသာ၀င္ေတြ ႏိုင္ငံသားေတြ အသင္း၀င္ ေတြဟာ သိပ္ကို ၾကည္ႏူးရတယ္၊၀မ္းေျမာက္ဂုဏ္ယူၾကဓမၼတာပါပဲ။
တင္ထားတဲ့ တံခြန္ေတြ အလံေတြဟာ ႏွစ္ၾကာလို႕ ေဆြးေျမ့တာေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္၊ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေလဒဏ္မိုးဒဏ္ေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ က်တတ္ပါတယ္။
ရတယ္။
တစ္ခါတရံက်ေတာ့လည္း လႊင့္တင္ထားတဲ့ အလံေၾကာင့္ ရန္သူေတြက ေနရာဌာနကို သိရွိသြားၾကၿပီး ခ်ဥ္းကပ္ေထာက္လွမ္းတာ တိုက္ခိုက္ေခ်မွဳန္းတာကိုလည္း ခံရတတ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အလံဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဥပေဒနဲ႔ျပဌာန္းၿပီး သတ္မွတ္ထားၾကတာပါ။ ျပင္ဆင္ဖို႔ ပံုစံအသစ္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ရင္လည္း ဥပေဒနဲ႔ ပဲ ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲၾကပါတယ္။
ျပည္နယ္ တိုင္းအလံ၊ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕အလံ၊ အထိမ္းအမွတ္အလံ၊အသင္းအဖြဲ႕အလံ စတာေတြမွာလည္း အတူတူပါပဲ၊မေျပာင္းလဲပဲ အၿမဲတည္ရွိတဲ့ တံခြန္အလံ ဆိုတာ မရွိပါဘူး။အားလံုးဟာ ေျပာင္းလဲေနၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕တံခြန္အလံကို အေျပာင္းအလဲ မၾကာမၾကာ လုပ္ေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ တံခြန္အလံကိုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းၾကာျမင့္မွ အေျပာင္းအလဲ လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။


အလံ-
ခရစ္မေပၚမီ အႏွစ္ (၉၀၀) ခန္႔က အာဆီးရီးယားႏိုင္ငံ၌ တံခြန္မ်ား၊ စစ္အလံမ်ား သံုးစြဲခဲ့ၾကပံုကို ထိုေခတ္က ထုလုပ္ေသာ ေက်ာက္ရုပ္မ်ား အိုးခြက္မ်ားေပၚ၌ ေတြ႔ျမင္ ခဲ့ရသည္။ အလံကိုအ၀တ္စျဖင့္ ခ်ဳပ္လုပ္ အသံုးျပဳျခင္းကို ေရာမတို႔ စတင္တီထြင္ခဲ့ၾကသည္။ ဥေရာပတိုက္ႏုိင္ငံမ်ား၌ အလံလႊင့္ထူသည့္ အေလ့အထကို ဆာရာဆင္လူမ်ိဳးမ်ားမွ စတင္ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ အႏွစ္(၃၀၀)ခန္႔က ေရာမဧကရာဇ္မ်ား သံုးေသာ အလံေတာ္သည္ ယခုေခတ္ အလံေတာ္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္တူညီသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အေရွ႕တိုင္းတြင္ အလံကို ေရွးအက်ဆံုး အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမွာ တရုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ တို႔ပင္ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယႏွင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံတို႔မွ တံခြန္မ်ား၊ အလံမ်ားကိုင္ေဆာင္ သံုးစြဲသည့္ အေလ့အထသည္ ျမန္မာ၊ ထုိင္းႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေရာက္ရိွသြားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းဦးေခတ္တြင္ အလံႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေထာက္အထားမ်ား မေတြ႔ရိွခဲ့ရေသာ္လည္း သမိုင္း အလယ္ေခတ္ သကၠရာဇ္ (၈၄၂) မွ (၈၄၃) ခုနစ္အထိ စိုးစံခဲ့ေသာ ဒုတိယမင္းေခါင္ လက္ထက္ေတာ္အခါ၌ စတင္ေတြ႔ရိွရသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္တြင္ ဘုရင္မင္းျမတ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ (သို႔မဟုတ္) ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ အလံေတာ္အျဖစ္ ေဒါင္းအလံကို သတ္မွတ္ထားရိွေၾကာင္း ေတြ႔ရိွရသည္။ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္တြင္ ေဒါင္းအလံကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံ အျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရိွရသည္။ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ ေနာက္ဆံုးတိုင္ေအာင္ ေဒါင္းအလံကို ျမန္မာအမ်ိဳးသားအလံ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံ အျဖစ္လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ခဲ့ေၾကာင္း ေပၚလြင္သည္။ ၁၉၃၀-ျပည့္ႏွစ္၊ ဆရာစံလယ္သမား အေရးေတာ္ပံုအလံတြင္ ၾကက္လွ်ာစြန္း အလံ၊ အျဖဴေရာင္တြင္ နဂါးကို ဂဠဳန္သုတ္ဟန္ ေရးဆြဲ၍ အသံုးျပဳခဲ့သည္။
၁၉၃၈-ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ ျပည္ၿမိဳ႕၌ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ တို႔ဗမာအစည္းအရံုး တတိယညီလာခံ အစည္းအေ၀းတြင္ သံုးေရာင္ျခယ္ အလံ၏ အလယ္၌ ေဒါင္းရုပ္အလံ အလုပ္သမားႏွင့္ ေတာင္သူလယ္သမား လူတန္းစားကို အေျခခံေသာ တံစဥ္အမွတ္အသားကို ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ၁၉၃၆-ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ က်င္းပေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုလိုနီဥပေဒျပဳလြတ္ေတာ္တြင္ အဂၤလိပ္ဘုရင္မင္းျမတ္၏ သေဘာတူညီခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ျမန္မာဘုရင္ခံက သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည့္ အလံ၏အေရာင္မွာ အျပာေရာင္ျဖစ္ၿပီး၊ အျပာေရာင္၏အဖ်ား၌ စက္၀ိုင္းအတြင္း ေဆးေရာင္ျခယ္ထားေသာ ေဒါင္းရုပ္ကို ထည့္ေပးထားသည္။ တိုင္ရင္းဘက္ အထက္ေထာင့္တြင္ ၿဗိတိသွ် ယူနီယံဂ်က္အလံ အမွတ္အသား ပါရိွေသာအလံကို သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည္။
ဂ်ပန္ေခတ္ ဘီအိုင္ေအအလံ၌ အလယ္စက္ပိုင္း အျဖဴတြင္းက ေဒါင္းသဏၭာန္ပါ အ၀ါ၊ အစိမ္း၊ အနီ သံုးေရာင္ျခယ္ အလံကို အမ်ိဳးသားအလံအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၄၂-ခုႏွစ္၊ ဘီဒီေအအလံကိုလည္း အဆိုပါ အလံကိုပင္ အနည္းငယ္ ေျပာင္းလဲ၍ ဆက္အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ၁၉၄၅-ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၂၇)ရက္ ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ အလံေတာ္ကို အနီေရာင္ ေအာက္ခံထား၍ တိုင္ရင္းဘက္တြင္ ၾကယ္ျဖဴတစ္ပြင့္ပါရိွေသာ အလံေတာ္ကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအၿပီး အသစ္ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းေသာ (ဖဆပလ) အဖြဲ႔၏ အလံကိုလည္း ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ေအာင္ပြဲရခဲ့ေသာ အလံေတာ္ကိုပင္ ဆက္လက္၍ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၄၇-ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလြတ္ေတာ္မွ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ၿပီး တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလြတ္ေတာ္မွ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံ၊ အထိမ္းအမွတ္သီခ်င္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ၁၉၄၇-ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၂၄)ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္အေျခခံ ဥပေဒ၌ ထည့္သြင္းေရးဆြဲ အတည္ျပဳ ေပးခဲ့သည္။
khunpaoh
Ref; ပအိုဝ္းသမိုင္း
ခရစ္မေပၚမီ အႏွစ္ (၉၀၀) ခန္႔က အာဆီးရီးယားႏိုင္ငံ၌ တံခြန္မ်ား၊ စစ္အလံမ်ား သံုးစြဲခဲ့ၾကပံုကို ထိုေခတ္က ထုလုပ္ေသာ ေက်ာက္ရုပ္မ်ား အိုးခြက္မ်ားေပၚ၌ ေတြ႔ျမင္ ခဲ့ရသည္။ အလံကိုအ၀တ္စျဖင့္ ခ်ဳပ္လုပ္ အသံုးျပဳျခင္းကို ေရာမတို႔ စတင္တီထြင္ခဲ့ၾကသည္။ ဥေရာပတိုက္ႏုိင္ငံမ်ား၌ အလံလႊင့္ထူသည့္ အေလ့အထကို ဆာရာဆင္လူမ်ိဳးမ်ားမွ စတင္ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ အႏွစ္(၃၀၀)ခန္႔က ေရာမဧကရာဇ္မ်ား သံုးေသာ အလံေတာ္သည္ ယခုေခတ္ အလံေတာ္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္တူညီသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အေရွ႕တိုင္းတြင္ အလံကို ေရွးအက်ဆံုး အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမွာ တရုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ တို႔ပင္ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယႏွင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံတို႔မွ တံခြန္မ်ား၊ အလံမ်ားကိုင္ေဆာင္ သံုးစြဲသည့္ အေလ့အထသည္ ျမန္မာ၊ ထုိင္းႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေရာက္ရိွသြားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းဦးေခတ္တြင္ အလံႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေထာက္အထားမ်ား မေတြ႔ရိွခဲ့ရေသာ္လည္း သမိုင္း အလယ္ေခတ္ သကၠရာဇ္ (၈၄၂) မွ (၈၄၃) ခုနစ္အထိ စိုးစံခဲ့ေသာ ဒုတိယမင္းေခါင္ လက္ထက္ေတာ္အခါ၌ စတင္ေတြ႔ရိွရသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္တြင္ ဘုရင္မင္းျမတ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ (သို႔မဟုတ္) ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ အလံေတာ္အျဖစ္ ေဒါင္းအလံကို သတ္မွတ္ထားရိွေၾကာင္း ေတြ႔ရိွရသည္။ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္တြင္ ေဒါင္းအလံကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံ အျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရိွရသည္။ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ ေနာက္ဆံုးတိုင္ေအာင္ ေဒါင္းအလံကို ျမန္မာအမ်ိဳးသားအလံ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံ အျဖစ္လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ခဲ့ေၾကာင္း ေပၚလြင္သည္။ ၁၉၃၀-ျပည့္ႏွစ္၊ ဆရာစံလယ္သမား အေရးေတာ္ပံုအလံတြင္ ၾကက္လွ်ာစြန္း အလံ၊ အျဖဴေရာင္တြင္ နဂါးကို ဂဠဳန္သုတ္ဟန္ ေရးဆြဲ၍ အသံုးျပဳခဲ့သည္။
၁၉၃၈-ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ ျပည္ၿမိဳ႕၌ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ တို႔ဗမာအစည္းအရံုး တတိယညီလာခံ အစည္းအေ၀းတြင္ သံုးေရာင္ျခယ္ အလံ၏ အလယ္၌ ေဒါင္းရုပ္အလံ အလုပ္သမားႏွင့္ ေတာင္သူလယ္သမား လူတန္းစားကို အေျခခံေသာ တံစဥ္အမွတ္အသားကို ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ၁၉၃၆-ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ က်င္းပေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုလိုနီဥပေဒျပဳလြတ္ေတာ္တြင္ အဂၤလိပ္ဘုရင္မင္းျမတ္၏ သေဘာတူညီခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ျမန္မာဘုရင္ခံက သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည့္ အလံ၏အေရာင္မွာ အျပာေရာင္ျဖစ္ၿပီး၊ အျပာေရာင္၏အဖ်ား၌ စက္၀ိုင္းအတြင္း ေဆးေရာင္ျခယ္ထားေသာ ေဒါင္းရုပ္ကို ထည့္ေပးထားသည္။ တိုင္ရင္းဘက္ အထက္ေထာင့္တြင္ ၿဗိတိသွ် ယူနီယံဂ်က္အလံ အမွတ္အသား ပါရိွေသာအလံကို သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည္။ဂ်ပန္ေခတ္ ဘီအိုင္ေအအလံ၌ အလယ္စက္ပိုင္း အျဖဴတြင္းက ေဒါင္းသဏၭာန္ပါ အ၀ါ၊ အစိမ္း၊ အနီ သံုးေရာင္ျခယ္ အလံကို အမ်ိဳးသားအလံအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၄၂-ခုႏွစ္၊ ဘီဒီေအအလံကိုလည္း အဆိုပါ အလံကိုပင္ အနည္းငယ္ ေျပာင္းလဲ၍ ဆက္အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ၁၉၄၅-ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၂၇)ရက္ ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ အလံေတာ္ကို အနီေရာင္ ေအာက္ခံထား၍ တိုင္ရင္းဘက္တြင္ ၾကယ္ျဖဴတစ္ပြင့္ပါရိွေသာ အလံေတာ္ကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအၿပီး အသစ္ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းေသာ (ဖဆပလ) အဖြဲ႔၏ အလံကိုလည္း ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ေအာင္ပြဲရခဲ့ေသာ အလံေတာ္ကိုပင္ ဆက္လက္၍ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၄၇-ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလြတ္ေတာ္မွ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ၿပီး တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလြတ္ေတာ္မွ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံ၊ အထိမ္းအမွတ္သီခ်င္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ၁၉၄၇-ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၂၄)ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္အေျခခံ ဥပေဒ၌ ထည့္သြင္းေရးဆြဲ အတည္ျပဳ ေပးခဲ့သည္။

No comments: