ဓားပိုင္ က်ားပိုင္ ေႁမြပိုင္ မီးပိုင္ ဟုေက်ာ္ၾကားေသာ အေနာက္အေမႀကီးေခၚ
အေမေရယဥ္သည္ အျပင္ ၃၇ မင္းစာရင္းမ၀င္ေသာ္လည္း နတ္ေလာကတြင္ ထင္႐ွားေသာ
နတ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ေရတို႔၏ အ႐ွင္သခင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မူလအမည္ ေစာနန္းမြန္ဟု
မေခၚဘဲ အေမေရယဥ္ဟု ေခၚေ၀ၚၾကသည္။ နတ္နန္းတည္ေနရာမွာ အထက္အညာေဒသ
မံုရြာခ႐ိုင္ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕အနိ္း႐ွိ ေမာင္းတံုရြာျဖစ္သည္။ ပြဲေတာ္ရက္မွာ
တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ ၄ ရက္ေန႔မွ ၈ ရက္ေန႔အထိျဖစ္သည္။ သက္ဆိုင္ရာ
အနီးအနားရြာမ်ားမွ လွည္းမ်ားစြာျဖင့္ လာေရာက္ၾကေသာေၾကာင့္
လွည္းဦးခ်ပြဲဟုလည္းေခၚသည္။ ပြဲေတာ္ကြင္းႀကီးတစ္ခုလံုး လွည္းမ်ားျဖင့္
ပတ္လည္၀ိုင္းထားသည္။ အင္းအိုင္ခလွည့္ လက္ဖြဲ႔ ပေယာဂ ေအာက္လမ္းျဖင့္
ျပဳစားျခင္းမ်ားသည္ အေမႀကီး၏ ေျခရင္းတြင္ အားလံုးေပ်ာက္ပ်က္ရေတာ့သည္။
ပညာ႐ွင္မ်ား၏ အ႐ွင္သခင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပညာသည္မ်ားအားလံုး
လာေရာက္ဂါရ၀ျပဳရသည္။ ေ႐ွးယခင္က ပညာသည္မ်ားသည္ ေန႔ခင္းတြင္
သာမာန္လူမ်ားနည္းတူ လာေရာက္ၾကသည္။ ေယာက်္ားေလးလူငယ္မ်ား၏
လူငယ္ဘာ၀စေနာက္ေျပာင္ေလွာင္ျခင္
းကို သည္းမခံႏိုင္ေသာ
ပညာသည္မိန္းကေလးသည္ ၀မ္းတြင္းပညာျဖင့္ က်ိန္ဆဲပါက ပြဲေတာ္လာေရာက္သူမ်ား
ဒုကၡမေရာက္ေစရန္ အေမႀကီးက အမိန္႔ထုတ္လိုက္သည္။ ပညာသည္မ်ားအားလံုး
ေန႔ခင္းမလာရ။ ညလူေျခတိတ္ခ်ိန္ လူအမ်ားႏွင့္ မေရာေႏွာေစဘဲ လာေရာက္ရမည္ဟု
အမိန္႔ထုတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာသည္မ်ားသည္ ပြဲေတာ္လာေရာက္သူမ်ား
အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္ ညသန္းေခါင္ယံမွသာ ေကာင္းကင္ျပင္မွ လာေရာက္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။
အေမႀကီးသည္ စြမ္းအားႀကီးမားသလို စိတ္လည္း အရမ္းျပင္းထန္သည္။
ပုဂံျပည္ႀကီးကိုပင္ ဖ်က္စီးပစ္မည္ဟု ၾကံဳး၀ါးေသာေၾကာင့္ သိၾကားမင္းသိ၍
အေမႀကီးထံ သာသနာထြန္းကားေသာ ပုဂံျပည္ကို မဖ်က္စီးရန္ေမတၱာရပ္ခံရသည္။
အေမႀကီး၏ ပညာမ်ားကိုလည္း အလႉခံရာ မေပးခ်င္ေသာေၾကာင့္ ေႁမြတစ္ေကာင္ဖန္ဆင္း၍
၄င္းေႁမြအတြင္းသို႔ ပညာမ်ားထည့္လိုက္သည္။ သိၾကားမင္းသိ၍ ေႁမြကိုဖ်က္ဆီးရာ
ေႁမြမွာ သံုးပိုင္းျပတ္ေလ၏။ အေမႀကီးသည္ စိတ္တို၍ ေႁမြသံုးပိုင္းကို
လႊတ္ပစ္ရာ ေခါင္းပိုင္းသည္ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕ေပၚသို႔က်ေရာက္၍ ၄င္းၿမိဳ႕သည္
ေရေႁမြပင္ျဖစ္ပါေစ အဆိပ္ျပင္း၏။ အၿမီးပိုင္းသည္ မံုရြာအနီးက်ေရာက္ရာ
၄င္းၿမိဳ႕တြင္ အဆိပ္႐ွိေသာေႁမြ အလြန္နည္း၏။ ၀မ္းဗိုက္ပိုင္းသည္
ေယာနယ္တ၀ိုက္သို႔ က်ေရာက္ရာ ေယာၿမိဳ႕ ေဆာၿမိဳ႕မွ လူမ်ားသည္ ၀မ္းတြင္းပညာ
အလိုလိုတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းတို႔သည္ ပညာသည္မ်ားျဖစ္၍ သီးသန္႔ေနထိုင္ကာ
ပြဲေတာ္ရက္တြင္ ေခါင္းျမီးျခံဳ၍ လာေရာက္ဂါရ၀ျပဳ၏။ အေလာင္းစည္သူဘုရင္၏
မိဖုရားမွ အေကာက္ၾကံမႈျဖင့္ မင္းဒဏ္သင့္ရာ အသက္အႏၲရာယ္ကင္းေ၀းေစရန္
ကေ၀သာရဘိုးဘိုးက အေမႀကီး၏ အသက္ကို ဗူးသီးေျခာက္အတြင္းထည့္၍ ထားေလ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္သူမ်ားက တေပါင္းလတြင္ ဗူးသီးမစားၾက။ ဗူးသီးကို
ဓားျဖင္းခြဲလိုက္လွ်င္ အေမႀကီး၏ အသက္ကို ေဖာ္ထုတ္သလိုျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ေ႐ွာင္ၾကဥ္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အေလာင္းစည္သူဘုရင္သည္ အေမႀကီး၏
ပညာႏွင့္စြမ္းအားကို သိ႐ွိေသာေၾကာင့္ ေလာကအက်ိဳးျပဳေစရန္ ညီအမေလးေယာက္အား
ေနရားမ်ားအသီးသီး အပိုင္စားေပး၍ ေဖာင္ေတာ္ျဖင့္ ပုဂံျပည္သို႔ စုန္ေတာ္မူ၏။
ဤတြင္ ေနရာအပိုင္စားေပးရာတြင္ အေမႀကီး၏ အကိုေတာ္သူ
ေတာင္ဦးၿမိဳ႕စားမ႐ွိေသာေၾကာင့္ မရလိုက္ေပ။ ေတာင္ဦးၿမိဳ႕စားေရာက္လာခ်ိန္တြ
င္
အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးသည္ ပုဂံသို႔စုန္ဆင္းသြားၿပီျဖစ္၏။ ေမာင္ႏွမငါးေယာက္
လိုက္လာရာ ဘုရင္ကေမးေသာေၾကာင့္ အေၾကာင္းစံုသိေသာ္ ေတာင္ဦးၿမိဳ႕စားအား
ၾကက္ေလာင္း၍ ႏိုင္မွသာ ေနရာရမည္ဟုဆို၏။ ၾကက္သံုးႀကိမ္ေလာင္းရာ
ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေတာင္ဦးၿမိဳ႕စား ႐ႉံး၏။ ထို႔ေၾကာင့္
ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္တြင္ အေမႀကီးက ေတာင္ဦးၿမိဳ႕စားအား မေလာင္းေစဘဲ
သူ၀င္ေလာင္း၏။ တစ္ႀကိမ္တည္းႏွင့္ အျပတ္အသတ္ႏိုင္၍ ဘုရင္က ေတာင္ဦးနယ္ကို
အပိုင္စားေပးရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္ဦးနတ္ပြဲတြင္ ေတာင္ဦးၿမိဳ႕စားသည္
ႏွစ္ႀကိမ္သာၾကက္ေလာင္း၍ သံုးႀကိမ္ေျမာက္တြင္ အေမႀကီးက ၀င္ေလာင္းရ၏။
စိတ္တန္ခိုး႐ွင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
သာ ပုဂံျပည္၏ ဘုန္းတန္ခိုးအႀကီးမားဆံုးဘုရင္
ကို
အႏိုင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း မိုးနည္းေရ႐ွားေဒသတြင္
တည္႐ွိေသာ္လည္း စိမ့္ေရ စမ္းေရ ေျမေအာက္ေရမ်ားေပါမ်ားလွ၍
ေအးခ်မ္းစိမ္းစိုေနေလ၏။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ရန္အေပါင္းကို ဖယ္႐ွားႏိုင္ေသာ
စြမ္းအင္တန္ခိုးႀကီးမားလွေသာ ေရတို႔၏အ႐ွင္သခင္ျဖစ္ေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏
အေနာက္ဘက္တြင္တည္႐ွိ၍ အေနာက္အေမႀကီးဟု ေခၚတြင္ေသာ ေရယဥ္ကေတာ္ႀကီးအား
နဖူးေ႐ွ႕ခ် ဦးတိုက္ပါ၏ဘုရား......။
စာႂကြင္း။ ။ မသိေသးသည္ကို သိ႐ွိရန္၊ သိ႐ွိၿပီးသည္ကို စိစစ္ႏိုင္ရန္
ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အမွားကို အမွန္ျပင္၍ အမွန္ကို
ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါေစ။
Credit - Khaung Soe Moe
No comments:
Post a Comment