ခမည္းေတာ္ မင္းညိဳစံႏွင့္ မယ္ေတာ္မဟာေဒ၀ီ ေစာညိမ္းဦးတုိ႔မွ သကၠရာဇ္ ၁၀၇၆-ခုႏွစ္ေတာ္သလင္းလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ ေသာၾကာေန႕ ညဥ္႔ တစ္ခ်က္တီးေက်ာ္ ဓနသိဒၶိနကၡတ္ မြန္းတည့္မတ္ခ်ိန္တြင္ ဖြားျမင္သည္။
ပ်ိဳရြယ္စဥ္က သုံးၾကိမ္တုိင္တုိင္ လက္႐ုံးေတာ္မွ မီးေတာက္ခဲ့သည္။ ၁၁၁၃-ခုႏွစ္ မြန္တုိ႔လက္ခ်က္ ျဖင့္ အင္း၀ျပည္ႀကီး ပ်က္စီးေသာအခါ ဇာတိ မုဆုိးဘုိရြာမွ ေနၿပီး မြန္တုိ႔ရန္ကုိ တြန္းလွန္ကာ ၿမိဳ႕တည္၍ ၁၁၁၄-ခုႏွစ္တြင္ မင္းျပဳသည္။ ဘုန္းႀကီးေသာမင္းေယာက်္ားျဖစ္သည့္အျပင္ ႀကံရည္ဖန္ရည္လည္း ေကာင္းလွသျဖင့္ အင္အားအဆမတန္မ်ားျပားေသာ ရန္သူ႕စစ္တပ္ႀကီးမ်ားကုိပင္ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ ေခ်ဖ်က္သုတ္သင္ ပစ္ႏုိင္ခဲ့သည္။
ဘုရင့္ေနာင္ကဲ့သုိ႔ပင္ အေလာင္းမင္းတရားက လည္း …"..စစ္တုိ႔၏ သေဘာမွာ အင္အားႀကီးသည္ ငယ္သည္ ပဓာနမဟုတ္၊ သူရသတၱိႏွင့္ စစ္ပရိယာယ္ ၾကြယ္၀မႈသာ ပဓာနျဖစ္သည္.." ဟူေသာ သေဘာမ်ိဳးကုိပင္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
ရန္သူအမ်ားအျပားကုိ သုတ္သင္ရွင္းလင္းၿပီးေနာက္ မုဆုိးဘုိကုိ "ေရႊဘုိ"ဟု သမုတ္ကာ ထီးနန္းစုိက္ ေတာ္မူသည္။ "…. အမယ္ႀကီးႏွင့္ ဘႀကီးတား၍ လားလားမႏုိင္ ေသာၾကာသားက စကားခုိင္၊ သံတုိင္ေက်ာက္ခဲ လူပ်ိဳခ်င္းတြင္ ပုိလုိ႔ကဲ။ ပဲ ႏွင့္ ေပ်ာင္းကုိ ေဟာင္းလွ်င္ ပစ္၍ အသစ္ရွာ ေအာင္ပါေစ သား ေသာၾကာသား…." ဟူေသာ တေဘာင္ဆန္ဆန္ သီခ်င္းကုိ ျပည္သူတုိ႔ ထပ္မနား ရြတ္ဆုိေနခ်ိန္မွာပင္ အေလာင္းမင္းတရားကလည္း ေအာင္ပြဲမ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ရရွိခဲ့သည္။
ေရႊဘုိၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ အေလာင္းမင္းတရား၏ ဘုန္းရိပ္ ကံရိပ္ေအာက္တြင္ သာယာစည္ကားၿပီး ေဘးရန္အႏၱရာယ္လည္း လုံၿခံစိတ္ခ်ရသျဖင့္ ''..ဒုိ႔ေမေလး မေၾကဖ်က္၊ ေျမာက္ဘက္ကယ္တဲ့ ဟုိတခုိ၊ ေျပးစုိ႔ ႏွစ္ကုိယ္၊ ဆုိင္းစုိစုိ ရန္လုံးၿပိဳပါတဲ့၊ ျပည့္ေရႊဘုိ ထုိၿမိဳ႕မွာ မုိးခုိစုိ႕ေလး.." ဟူေသာသီခ်င္းမ်ား ေပၚလာသည္။
အေလာင္းမင္းတရားသည္ ၁၁၁၇-ခုႏွစ္တြင္ ဒဂုံကုိ ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ " ရန္အေပါင္းကုိ ကုန္စင္ေအာင္ လုပ္ႀကံေတာ္မူမည္"ဟု အမိန္႔ရွိ၍ "ရန္ကုန္"ဟု သမုတ္ေတာ္မူသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရန္သူ သူပုန္မ်ား ကုန္စင္သေလာက္ရွိသြားေသာအခါ ထုိေခတ္စစ္ဘုရင္ႀကီးမ်ား၏ ထုံးစံအတုိင္း ယုိးဒယားသုိ႔ပါ ခ်ီတက္တုိက္ခုိက္ျပန္ရာ ေအာင္ျမင္မႈအလီလီ ရရွိေတာ္မူခဲ့သည္။
၁၁၂၁-ခု၊ ၀ါဆုိလဆုတ္ (၁၀)ရက္ ၾကာသပေတးေန႕တြင္ ယုိးဒယားသုိ႔ ခ်ီတက္တုိက္ခုိက္ရန္ အေလာင္းမင္းတရားသည္ ေက်ာက္ေျမာင္းဆိပ္ေတာ္မွ ေအာက္ျပည္သုိ႔ စုန္ေတာ္မူသည္။ ၀ါေခါင္လဆန္း(၁၁)ရက္ေန႔၌ ေနျပည္ေတာ္ ေရႊဘုိၿမိဳ႕ေပၚသုိ႔ မုိးႀကိဳး (၁၃)ခ်က္ က်သည္။ မုိးႀကိဳးက်ရာ ဌာနမ်ားကား……….ဆင္ခ်ည္တုိင္.ျမင္း.လႊစင္.က်ံဳးနင္းၾကမ္း.နဘဲပင္.တမာပင္.လက္ခုပ္ပင္.ေပါက္ပန္းျဖဴပင္. ေညာင္ပင္.ေက်ာင္း.မင္းေက်ာ္သီရိအိမ္.တပယင္းၿမိဳ႕တံခါးႏွင့္ ျမ၀တီျပအုိးတုိ႔ျဖစ္သည္။ အေလာင္းမင္းတရား ၾကားသိ၍ ပညာရွိမ်ားအား ဖတ္ၾကားတင္ေလွ်ာက္ေစရာ စာဆုိေတာ္ပညာရွိ စိႏၱေက်ာ္သူက မုိးႀကိဳးက်ျခင္းမွာ ဣ႒မဂၤလာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ရတု ၆-ပုဒ္ျဖင့္ မင္းတရားႀကီး သေဘာေတာ္ မွ်ေစရန္ မမွန္မကန္ ေလွ်ာက္တင္ လုိက္ေလသည္။
စိႏၱေက်ာ္သူ၏ ေလွ်ာက္တင္ခ်က္ကုိ အဟုတ္မွတ္၍ သေဘာေတာ္က်ကာ (ျပဳသင့္ေသာယၾတာမ်ား မျပဳဘဲ)ေအာက္ျပည္သုိ႔ ဆက္လက္စုံဆင္းၿပီး ယုိးဒယားကုိ ခ်ီတက္တုိက္ခုိက္ရာ မေအာင္မျမင္ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ၁၁၂၂-ခုႏွစ္ ကဆုန္လဆုတ္ (၁၀)ရက္ တနဂၤေႏြေန႕တြင္ မုတၱမၿမိဳ႕နယ္ ကင္းရြာ၌ ရုတ္တရက္ဖ်ားနာ၍ နတ္ရြာစံေတာ္မူခဲ့ရေလသည္။
(ပထမျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ပ်က္စီးေနခ်ိန္သည္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၈၀-ေက်ာ္ၾကာခဲ့ေသာ္လည္း ဒုတိယျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ ပ်က္စီးခ်ိန္ကမူ ၁-ႏွစ္သာၾကာၿပီး တတိယျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ေခတ္သုိ႔ ကူးေျပာင္းေရာက္႐ွိခဲ့ေလသည္။
#အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ၏ စိတ္ဓာတ္
ငါ၏ ရင္နွစ္သည္းခ်ာ ခ်စ္လွစြာေသာ သားေတာ္ပင္ျဖစ္လင့္ကစား
တိုင္းသူျပည္သားအက်ိဳး နိုင္ငံေတာ္အက်ိဳး သာသနာအက်ိဳးမေဆာင္႐ြက္လ်ွင္ ငါ၏ အမ်ိဳးႏြယ္မဟုတ္၊၊
ငါ၏ ရင္နွစ္သည္းခ်ာ ခ်စ္လွစြာေသာ သားေတာ္ပင္ျဖစ္လင့္ကစား
တိုင္းသူျပည္သားအက်ိဳး နိုင္ငံေတာ္အက်ိဳး သာသနာအက်ိဳးမေဆာင္႐ြက္လ်ွင္ ငါ၏ အမ်ိဳးႏြယ္မဟုတ္၊၊
ငါ၏ ရင္နွစ္သည္းခ်ာ သားသမီးလည္းမဟုတ္၊၊
ျမန္မာနိဳင္ငံ၌ပင္ ေမြးဖြားေနထိုင္ ႀကီးျပင္းလင့္ကစား
ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ အက်ိဳးႏွင့္ ျမန္မာနိဳင္ငံ၏ အက်ိဳးအားမေဆာင္႐ြက္လ်ွင္ ျမန္မာနိဳင္ငံသားမဟုတ္ပါ၊၊
ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ အက်ိဳးႏွင့္ ျမန္မာနိဳင္ငံ၏ အက်ိဳးအားမေဆာင္႐ြက္လ်ွင္ ျမန္မာနိဳင္ငံသားမဟုတ္ပါ၊၊
အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ်၏ အမူအရာ
အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ်၏ အမူအရာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွာ ေအာက္ပါအတုုိင္းျဖစ္ပါသည္။
အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ်၏ အမူအရာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွာ ေအာက္ပါအတုုိင္းျဖစ္ပါသည္။
၁။ စကားနည္း၍ ေျပာေသာအခါ ပီျပင္ေလးနက္ျပီးလ ွ်င္မွတ္သားဖြယ္ျဖစ္သည္။
၂။ခန္႕ျငားေသာဣေျႏၵရွိ၍၊မ်က္ႏွာထားမဆိုုးေသာ္လည္း ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ရႊင္ျခင္းမရွိ။
၃။အလုုပ္တစ္ခုုကိုု မလုုပ္မီစဥ္းစား၍၊ လုုပ္ေသာအခါ မေအာင္ျမင္ေသာ အလုုပ္မရွိခဲ့ေလ။
၄။ေမာဟနည္း၍ အအိပ္အေန နည္းျပီးလ ွ်င္ အိပ္ေတာ့မည္ဆိုုသည္ႏွင့္ တစ္ျပဳိင္နက္ အိပ္ေပ်ာ္၍ မွန္းထားသည္ထက္ ပုုိျပီးလ ွ်င္ အိပ္ေပ်ာ္ေလ့မရွိတတ္။
၅။ေၾကာက္ရြံ႕တုုန္လႈပ္ျခင္း၊ ဝမ္းနည္းျခင္း၊ ညည္းညဴျခင္းမရွိ၊ ေဝဒနာအၾကီးအက်ယ္ကပ္ေရာက္လာေသာအခါ ထြက္သက္ဝင္သက္ကိုု သံုုးသပ္လ်က္ ျငိမ္းခ်မ္းေစျပီးလ ွ်င္ ဘဝကူးေတာ္မူေလ၏။
၆။ အသံုုးအစြဲ အလြန္က်စ္လစ္၏။ တစ္ေန႔သ၌ မိဖုုရားေခါင္ၾကီးသည္ ပိုုးထဘီႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားအထည္ကိုု ဆင္၍ အေဆာင္ေတာ္တြင္ ရံေရြေတာ္မ်ားႏွင့္ ေနသည္ကိုု ေတြ႕ေလရာ၊ “ေၾသာ္…ရွင္မိဖုုရားအတုုကိုု ျပည္သူျပည္သားမ်ား တုုေလလ ွ်င္ ငါ့တိုုင္းျပည္သည္ မၾကာမီ မဲြေတာ့မွာပဲ” ဟုု မိန္႔ေတာ္မူဖူး၏။
၇။ အေပ်ာ္အပါးနည္း၍ အလုုပ္ႏွင့္ ေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္းကိုု အလြန္ႏွစ္သက္၏ တစ္ေန႔သ၌ မိဖုုရားေခါင္းၾကီးသည္ အေဆာင္ေတာ္တြင္ ျငိမ္းခ်မ္းသက္သာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အဆိုုေတာ္မ်ားႏွင့္ ရယ္ေမာ္ ေျပာဆိုုေနသည္ကိုု ေတြ႔ေလရာ “ေၾသာ္…ရွင္မင္းပံုုလည္း မိဖုုရားေခါင္ၾကီးျဖစ္လိုု႔၊ ဗိုုင္းဝါတိုု႔ကိုုေမ႔ျပီး အဆိုုအကႏွင့္ အညီးေျပရွာရေပေပါ့၊ ဗိုုင္းဝါကိုုမုုန္းတဲ့ မိန္းမဟာ လင္ကိုု မုုန္းျခင္းအစစ္ပဲ ရွင္မင္းပံုုေရ႕၊ သည္အတုုေတြကိုုမ်ား မႉးမတ္ကေတာ္တိုု႔ႏွင့္ ဆင္းရဲသူေတြ တုုၾကယင္ ငါ့တိုုင္းျပည္ဟာ ႏိုုင္ငံျခားကိုု အလြန္ဆက္သရေတာ့မွာေပပဲ၊ အလုုပ္မရွိေတာ့ လူေတြဟာ ပ်င္းလာတတ္တယ္၊ ပ်င္းလာတဲ့အခါ အက်ဳိးမရွိဘဲ အေညာင္းကိုုသာ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ေၾကြအံပုုဆစ္တိုု႔ကိုု ေလ့လကစားတတ္ျခင္းဝ အေပ်ာ္အပါးလိုုက္စားတတ္ျခင္းတိုု႔ ျပဳလာၾကလိုု႔ လူမ်ားဟာ ေပါ့ပ်က္လာတတ္ၾကတယ္။ အဲသည္လိုု လူေပါ့လူပ်က္မ်ား မ်ားလာလ ွ်င္ တိုုင္းျပည္နိမ့္က်တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူမ်ားဟာ အလုုပ္ႏ်င့္ လက္မျပတ္ရွိသင့္ပါတယ္” ဟုု မိန္႔ေတာ္မူဖူးေလ၏။
၈။မ်က္ႏွာတံစိုုးလုုိက္ေလ့မရွိ။ တစ္ေန႔သ၌ မိဖုုရားေခါင္ၾကီးက သူ႔ေမာင္မွာ ဘာမ ွ် အရာအထူးမရွိပါဟုု ပူဆာေလရာ အေလာင္းမင္းတရားၾကီးလည္း ေကာင္းျပီဆိုု၍ မယ္မင္းေမာင္ကိုု ေခၚပါဆိုုျပီးလ ွ်င္ နန္းေတာ္ေအာက္၌ ေခြးေမြးေနသည္၊ ေခြးဘယ္ႏွစ္ေကာင္ေမြးသလဲ ၾကည့္ေခဆိုု၍ မိဖုုရား၏ေမာင္လည္ သြားေရာက္ၾကည့္ျပီးလ ွ်င္ ေခြး ငါးေကာင္ေမြးေၾကာ္းကိုု ေလ ွ်ာက္ထား၍၊ အထီးဘယ္ႏွစ္ေကာင္ အမဘယ္ႏွစ္ေကာင္လဲ ေမးျပန္ရာ တစ္ဖန္သြားေရာက္ၾကည့္ျပန္၍ အထီးႏွစ္ေကာင္၊ အမသံုုးေကာင္းပါဟုု ေလ ွ်ာက္တင္ကာ၊ ၾကံဘယ္ႏွစ္ေကာင္ စံုုသလဲ ေမးျပန္သျဖင့္ တစ္ဖန္သြားေရာက္ ၾကည့္ဦးမည္ျပဳေသာအခါ ေနပါေစေတာ့ဟုု ဆိုုလ်က္၊ ေရႊတိုုက္စိုုးကိုု ေခၚေတာ္မူျပီးလ ွ်င္ နန္းေတာ္ေအာက္မွာ ေခြးေမြးေနတယ္ သြားၾကည့္ေခ်ပါဟုု ခိုုင္းလိုုက္ျပန္ရာ ေရႊတိုုက္စိုုးလည္း ပုုရပိုုက္ႏွင့္သြားေရာက မွတ္သားျပီးေသာ္ အထီးမည္မ ွ်၊ အမမည္မ ွ်၊ မည္မ ွ်ၾကံစံုုသည္၊ မည္မ ွ်ၾကံမစံုု၊ အေမြးမည္သိုု႔ စသည္ျဖင့္ တင္ေလ ွ်ာက္ေလ၏။ ထိုုအခါမွ ရွင္မရဲ့ေမာင္က ေခြးငါးေကာင္ကိုု ငါးခါသြားၾကည့္ေနမည့္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူႏွင့္တန္ရာ နန္းေတာ္ထက္တြင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပဲ စားေသာက္ေနထိုုင္ပါေစေတာ့ဟုု အမိန္႔ေတာ္ရွိေလ၏။
ထိုု႔ျပင္ အေလာင္းမင္းတရားၾကီး၏ ေနာက္ဆံုုးမွာတမ္းတြင္….“ စကားသာမ်ားေန၍ ငါကဲ့သိုု႔ အလုုပ္မလုုပ္လ ွ်င္ ငါသားေတာ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ငါ့အဆက္အႏြယ္မဟုုတ္။” “တန္ခိုုးၾကီးေသာ တိုုင္းျပည္ အမ်ဳိးသားျဖစ္ႏိုုင္ရန္ ႏိုုင္ငံျခားသိုု႔ ဆက္သြယ္ကူးလူးလမ္းေပါက္၍ တိုုင္းျပည္ထြက္ ကုုန္စည္တိုု႔ကိုု တန္ဖိုုးျမွင့္ေစျပီးလ ွ်င္ အမ်ဳိးသားမ်း ၾကြယ္ဝကံုုလံုုလ်က္ သူေဌးသၾကြယ္တိုု႔ ေပါမ်ားေစရမည္” ဟုု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ဤသည္တိုု႔ကိုု ေလ့လာၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ထုုိေခတ္ထုုိအခ်ိန္အခါက အေလာင္းမင္းတရားၾကီးသည္ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တပါး၊ တိုုင္းျပည္ကိုု ေအးခ်မ္းသာယာ ကံုုလံုုၾကြယ္ဝေအာင္ အျမဲၾကံေဆာင္ေနေသာ မင္းတပါးျဖစ္သည္မွာ မလြဲဧကန္ပင္ျဖစ္သည္။
အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ်- (စစ္ကိုုင္း ဦးဘိုုးသင္း) စာအုုပ္မွ ေကာက္ႏုုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။
No comments:
Post a Comment