အေလာင္းေတာ္ကႆဖ သည္ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ မံုရြာခရုိင္၊ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕နယ္မွ ပံုေတာင္၊ ပံုညာ ႏွင့္ မဟူရာေတာင္ သံုးလံုးဆံုရာရွိ ပိတ္ေနေသာ အုပ္ဂူတြင္ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူမည့္ ကႆပ ဘုရား၏ ရုပ္ကလပ္ အေလာင္းေတာ္ရွိသည္ဟု အမ်ားယံုၾကည္ၾကေသာ နံမည္ေက်ာ္ ဘုရားဖူး ခရီးသြားရာ အရပ္ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္ မည္သည့္ အေလာင္းေတာ္ျဖစ္သည္ႏွင့္ တည္ေနရာ ရွင္းလင္းခ်က္တြင္မူ မူကြဲမ်ားရွိသည္။ ေနရာေဒသ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ထင္ရွားေသာ ေစတီ၊ ပုထိုး၊ ဘုရားမ်ားစြာရွိသည့္ ဌာနမ်ားအနက္ မံုရြာခရိုင္ရွိ အေလာင္းေတာ္ ကႆပသည္ တစ္ဌာနျဖစ္သည္။ အေလာင္းေတာ္ကႆပသည္ မံုရြာၿမိဳ႕ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ မိုင္ ၆၀ ခန္႔အကြာ ေတာင္ႀကီးတို႔၏ အၾကား၌ တည္ရွိသည္။
တည္ရာအရပ္မွာ လူေနႏွင့္ အလြန္ေဝးလံ၍ ေတာ္ေတာင္အလြန္ႀကီးမားေသာ အရပ္ျဖစ္သည္။ အေလာင္းေတာ္ ကႆပသုိ႔ သြားရာတြင္ မံုရြာၿမိဳ႕မွလည္းေကာင္း၊ ကနီၿမိဳ႕မွလည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေျခစခန္းရြာသို႔ ကားျဖင့္သြားႏိုင္သည္။ မံုရြာမွ ခ်င္းတြင္းျမစ္တစ္ဖက္သို႔ ကူး၍ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕သြားလမ္းအတိုင္း ကားစီးသြားေသာ္ မိုင္ ၄၀ ေဝးေသာ ေတာင္ေျခစခန္း ျဖစ္သည့္ သေလာက္ရြာသုိ႔ ေရာက္သည္။ သေလာက္ရြာမွ အေလာင္းေတာ္ကႆပအေရာက္ ေျခလ်င္ခရီးျဖင့္ ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္း ၁၇ မိုင္ သြားရသည္။ ကနီလမ္းမွသြားလွ်င္မူ ေတာင္ေျခစခန္းျဖစ္ေသာ ေညာင္ပင္လယ္ရြာသုိ႔ မိုင္ ၂ဝ သြားရသည္။ ေညာင္ပင္လယ္ရြာမွလည္း သေလာက္မွတက္သကဲ႔သို႔ပင္ ေတာင္ဆင္းေတာင္တက္ ၁၇ မိုင္သာသာ သြားရသည္။ လူသူမနီးေသာ ေတာႀကီးေတာင္ႀကီးလမ္းျဖစ္၍ အသြားအလာ ခက္ခဲ႔လာေသာေၾကာင့္ပင္ ပိုမိုေက်ာ္ၾကားသည္ဟု ယူဆရေပသည္။ အေလာင္းေတာ္သည္ ေတာင္သံုးလံုးဆံုရာအၾကား အနိမ္႔ကြက္လပ္တြင္ တည္ရွိသည္။ အေနာက္ေတာင္ဘက္တြင္ မဟူရာေတာင္၊ အေနာက္ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ေျမာက္ဘက္တို႔တြင္ ပံုေတာင္ ပံုညာေတာင္၊ ေျမာက္ဘက္ အေလာင္းေတာ္ႏွင့္ အကပ္ဆံုးတြင္ ပံုေတာင္ ပံုညာေတာင္ အဆက္ ေခါက္ေလာက္ေတာင္ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕က စိတ္ကူးႏွင့္ မဇၩီမေဒသရွိ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ကုိ ဝိုင္းေနေသာ ေဝပုလႅ၊ ေဝဘာရႏွင့္ ဂိဇၩကုဋေတာင္ဟု ဆိုၾကသည္။ အေလာင္းေတာ္ အေလာင္းေတာ္တည္ရာ ကြက္လပ္ထိပ္အျပင္သည္ အလ်ားေပ ၁ဝဝ၊ အနံပင္ ၆ဝ ထက္ ပိုမက်ယ္ေခ်။ အေလာင္းေတာ္ တန္ေဆာင္းသည္ ႏွစ္ေဆာင္တြဲျဖစ္၍ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ အေဆာင္တြင္ အေလာင္းေတာ္ ရွိသည္။ အေနာက္ေတာင္ဘက္ အေဆာင္သည္ အာရံုခံျဖစ္သည္။ တန္ေဆာင္းႏွစ္ေဆာင္တြဲ၍ အလ်ားေပ ၃ဝ၊ အနံ ၄၂ ေပခန္႔ ရွိသည္။ အာရံုခံတန္ေဆာင္း ဘက္၌ ယခုအခါ ေၾကးစည္ႀကီးငယ္အလံုးေပါင္း ၈ဝ ဆြဲခ်ိတ္ထား၍ တန္ေဆာင္းအနီးတြင္ ေခါင္းေလာင္းႀကီးသံုးလံုးႏွင့္ ေစတီ ငယ္တစ္ဆူ ရွိသည္။ တန္ေဆာင္းအတြင္းရွိ ရုပ္ပြားေတာ္မွာ ဘုရားပံုေတာ္မဟုတ္၊ ရဟႏၲာပံုျဖစ္၍ ေရာင္ေတာ္မပါေခ်။ အုတ္ရိုး အဂၤေတပံုေတာ္ျဖစ္၍ ေရႊခ်ထားသည္။ ပံုေတာ္သည္ လက္ယာနံေတာင္းျဖင့္ ေလ်ာင္း၍ လက္ယာလက္ကုိ ပက္လက္ျဖန္႔ကာ ေခါင္းအံုးလ်က္ အေနာက္ေျမာက္သုိ႔ ဦးေခါင္းျပဳထားသည္။ ေလ်ာင္းစက္ေနသည့္ ေလ်ာင္းေတာ္မူပံုေတာ္မဟုတ္ဘဲ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသည့္ ပံုေတာ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အလ်ား ၁၅ ေပ (ဆယ္ေတာင္) မွ် ရွိသည္။ တန္ေဆာင္းအတြင္း အေလာင္းေတာ္၏ ေခါင္းရင္းဘက္ေရွ႕နားတြင္ မတ္ရပ္ေတာ္ တစ္ဆူ ရွိ၏။ အေလာင္းေတာ္၏ အေနာက္ေျမာက္ယြန္း အထက္ေစာင္းတန္း ကုန္းျမင့္ေပၚတြင္ ေမတၲာေရတြင္း ရွိသည္။ ေစာက္ ငါးေတာင္ခန္႔ (ေရနံတစ္ေတာင္ခန္႔) ရွိသည္။ ေရမျပတ္ထြက္ေနသျဖင့္ ေသာက္ခ်ိဳးမကုန္ ျဖစ္၏။ အျခား ကႆပအေလာင္းေတာ္ ေနရာ အခ်ိဳ႕က ဂိဇၩကုဋေတာင္ဟု ေခၚေသာ မဟူေတာင္တြင္ လံုးပတ္အေတာင္ ၂ဝ ခန္႔ရွိေသာ ကၽြန္းပင္ေမာင္ႏွမရွိသည္ဟု ဆိုၾက သည္။ အေလာင္းေတာ္တည္ရာ ကုန္းျမင့္ေအာက္သုိ႔ ေတာင္ဘက္မွ ေခ်ာင္းမႀကီးေခၚ ေတာင္ၾကားေခ်ာင္းသည္ စီးဝင္ငုပ္လွ်ိဳးသြား ၿပီးလွ်င္ ေျမာက္ဘက္မွျပန္ထြက္၍ ေနာက္ဆံုး ခ်င္းတြင္းျမစ္သို႔ စီးဝင္သည္။ ထိုေနေခ်ာင္း ကုန္းျပင္ေအာက္ဝင္ရာ အဝ (ေတာင္ ဘက္ေပါက္)ကုိ အထက္ေရစျပင္ ဟုေခၚ၍ ထြက္ရာအဝ (ေျမာက္ဘက္ေပါက္)ကုိ ေအာက္ေရစျပင္ ဟုေခၚသည္။ ထိုအဝႏွစ္ခု အၾကား ေခ်ာင္းငုပ္ေနေသာ အကြာကား ေပ ၁၅ဝ ေက်ာ္ ၂ဝဝ နီးပါး ရွိသည္။ ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ဓိ႒ာန္၍ ဆြမ္းေတာ္ပြဲမ်ားကုိ အထက္ေရစျပင္မွ ေမွ်ာခ်လိုက္ေသာအခါ ဆြမ္းေတာ္ပြဲသည္ ငုပ္သြားေသာေခ်ာင္းထဲသို႔ ေရစီးအလိုက္ပါသြားေလရာ ေအာက္ ေရစျပင္မွ ထြက္လာေသာအခါ ဆြမ္းမ်ားပါမလာဘဲ ခြက္ခ်ည္း ထြက္လာသည္ဟု ေရွးအခါက ဆိုၾကသည္။ စင္စစ္ ထိုေခ်ာင္းသည္ ေတာင္က်ေခ်ာင္းျဖစ္၍ ေရစီးျမန္ၿပီးလွ်င္ အေကြ႕အေကာက္ႏွင့္ တိုက္မိခိုက္မိစရာ အစြန္းမ်ားရွိသည္။ ဆြမ္းေတာ္ပြဲ၌ ပါသမွ် တိုက္ခိုက္မိ၍ တိမ္းေစာင္းကာ ေရထဲက်က်န္ရစ္ၿပီး ေရေပၚ၌ေပၚေသာခြက္သာ ျပန္ထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ထင္ျမင္ခ်က္ေပးၾကသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ယခုအခါ ထိုေခ်ာင္းသည္ ဆြမ္းေတာ္ပြဲ ေျမွာခ်ေလာက္ေအာင္ ေရမမ်ားသည့္အျပင္ ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူအဝ၌ ကၽြန္းသစ္မ်ား ပိတ္ဆို႔ေနေလသည္။ ခရစ္ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္အထိမူ ထိုေခ်ာင္းထဲသို႔ သစ္ေတာဘက္မွ သစ္တံုးငယ္မ်ား ေျမွာခ်ေၾကာင္း ဆိုၾက၏။ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္က ဘုရားဖူးေရာက္ေသာ ခရီးသည္တစ္ဦး၏မွတ္တမ္း၌ ထိုေခ်ာင္းကုိ ဟိုဘက္သည္ဘက္ ေပါက္သြားလိုသူမ်ားအား ေရႊႀကိဳမ်ားက ေခၚေဆာင္ ပုိ႔ေပးၾကေၾကာင္း၊ ေခ်ာင္း၏ အက်ဥ္းဆံုးေနရာသည္ ဆယ္ေပခန္႔ရွိ၍ အခ်ိဳ႕ေနရာ၌ ေရနက္သျဖင့္ ကုိယ္ေဖာ႔ သြားရ ေၾကာင္းျဖင့္ ဆုိသည္။ အထက္ေရစျပစ္အဝင္ဝ၏ အထက္ေပၚတြင္ ရွင္သူငယ္ေပါက္ေခၚ အေပါက္ငယ္တစ္ခုရွိသည္။ အေတာင္ ၂၀ ခန္႔ ဝင္မိလွ်င္ ေက်ာက္သားပိတ္၍ တြင္းေခါင္းဆံုးေနေလသည္။ ထိုပိတ္ေနေသာ ေက်ာက္ေခါင္းထဲတြင္ ကႆပအေလာင္း ေတာ္ အစစ္ရွိသည္ဟု အယူရွိၾကသည္။ ကႆပ ဘုရား ကႆပ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ ဟုဆုိရာ၌ မည္သည့္ကႆပ၏ အေလာင္းျဖစ္သည္ကုိ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲၾကသည္။ ကႆပ ဘုရားသခင္မွစ၍ ဥရုေဝဠကႆပ၊ နဒီကႆပ၊ ဂယာကႆပ၊ ရွင္မဟာကႆပ၊ စိတၲ ကထိက ကုမာရ ကႆပ၊ သာမည ကုမာရကႆပ၊ သီဟိုဠ္ကႆပ၊ ကိဥိၥပူရကႆပ၊ ေပါင္းေလာင္ရွင္ကႆပ စသည္ျဖင့္ ကႆပအမည္ျဖင့္ ထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး အမ်ားအျပားရွိသည့္အနက္ ရုပ္ပံုေတာ္သည္ ေရာင္ေတာ္မပါသျဖင့္ ဘုရားကႆပ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္၊ ရဟန္းသာ ျဖစ္ရာ သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ က်န္ကႆပမ်ားအနက္ ကႆပအေလာင္းေတာ္သည္ ပထမသဂါယနာတင္ ရွင္မဟာကႆပႀကီး ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေပါင္းေလာင္ရွင္ ကႆပ ဟူ၍လည္းေရာင္း ထိုရဟႏၲာႀကီးႏွစ္ပါးကို အျငင္းပြားၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ရွင္မဟာကႆပႀကီးသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ကုိ ရံပတ္ထားသည့္ ေတာင္းငါးလံုးအနက္ တစ္ေတာင္ျဖစ္ေသာ ေဝဘာရ ေတာင္ စရည္းပင္ေရာက္ရာ လိုဏ္ဝတြင္ ပထမသဂါယနာတင္သည္။ ထိုေဝဘာရေတာင္၌ပင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟု ကႆပ သံယုတ္ အ႒ကထာတြင္ ဆုိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခု အေလာင္းေတာ္ကႆပေနရာသည္ ရွင္မဟာကႆပႀကီး ပရိနိဗၺာန္စံရာ ေနရာ မျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ထင္ရွားသည္။ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ႀကီးသည္ အခ်င္း တစ္ယူဇနာနီးနီးက်ယ္သည္ဟု က်မ္းဂန္၌ဆိုသည္။ ယခု... ေတာင္သံုးလံုးဝိုင္းရံေနသည့္ ထိပ္ျပင္ေနရာကား အိမ္ႀကီးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္သာရံုသာရွိသျဖင့္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ရွင္မဟာကႆပ ပရိနိဗၺာန္စံရာ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ သို႔ျဖစ္ရကား သကၠရာဇ္ ၅၃၆ ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္ေသာ ပုဂံျပည့္ရွင္ ရွင္နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္တြင္ ေက်ာ္ေစာေသာ ေပါင္းေလာင္ရွင္ကႆပ၏ အေလာင္းေတာ္ေနရာဟု အမ်ားက ယူဆၾက သည္။ ေပါင္းေလာင္ရွင္ကႆပသည္ ထီးလင္းၿမိဳ႕စီရင္စု ေပါင္းေလာင္ရြာ ဇာတိျဖစ္၍ ပုဂံၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ခရီးတစ္တိုင္ေက်ာ္ကြာေသာ ေတာရေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္သည္ သီဟုိဠ္ အႏွံအျပား ဘုရားဖူးႂကြၿပီးေနာက္ သီဟုိဠ္မွ ဓါတ္ေတာ္ ၃၇ ဆူႏွင့္ ေမးရိုးေတာ္တစ္ဆူ ပင့္ခဲ႔ၿပီးလွ်င္ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခြင္ ဘုရားမ်ား အႏွံအျပားတည္သည္။ ထုိဘုရားတည္ရာ အရပ္တို႔ ၌လည္း လွည့္လည္၍ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္။ ေယာနယ္ဘက္သို႔လည္း သာသနာျပဳ ႂကြေတာ္မူတတ္သည္။ တစ္ခါေသာ္ ျမင္းမူ ေတာရေက်ာင္းမွ အျမင့္ေတာေက်ာင္း၊ တံုေတာေက်ာင္းမွျဖတ္၍ ေယာနယ္ဘက္သုိ႔ သာသနာျပဳႂကြအသြား ယခု ပံုညာေတာင္ ႏွင့္ မဟူေတာင္တို႔ဆံုရာ အေလာင္းေတာ္ေနရာ၌ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေလသည္။ အနီးနားရြာသားမ်ား ကုိးကြယ္သူ ဒါယကာမ်ားက ေကာင္းစြာ သၿဂဳႋဟ္ၾကၿပီးလွ်င္ အထိမ္းအမွတ္သေဘာႏွင့္ ကုိယ္စားပံုေတာ္ အေလာင္းေတာ္သ႑န္ တည္ထားကုိးကြယ္ရာမွ အေလာင္းေတာ္ကႆပဟု ေဝးနီးအႏွံ ေက်ာ္ေစာလာသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္. . . ေမဓာလကၤာရ ပရမသဒၶမၼ ရာဇိဓိရာဇာဂုရု တံဆိပ္ေတာ္ရ ျပည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မိန္႔ၾကားခ်က္အရေသာ္ကား ေတာင္ၾကားရြာသား ရွင္ကႆပျဖစ္သည္ဟု ဆိုေလသည္။ ေတာင္ၾကားရြာသား ရွင္ကႆပ၏ အေၾကာင္းမွာ သကၠရာဇ္ ၇၆၃ ခုႏွစ္ နန္းတက္ေသာ ပထမမင္းေခါင္ လက္ထက္က ေတာင္ၾကားရြာမွ ရဟန္းျဖစ္ေသာ ကႆပအမည္ရွိေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သီဟုိဠ္ကၽြန္းသို႔သြား၍ စာေပက်မ္းဂန္ သင္ယူတတ္ေျမာက္ေသာအခါ ျပန္လာၿပီးလွ်င္ မံုရြာၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ခ်င္းတြင္းျမစ္၏ အေရွ႕ဘက္ကမ္းတြင္ရွိေသာ အျမင့္ၿမိဳ႕အနီး ေရႊေလွအရပ္၌ တိုက္တာတည္လ်က္ တပည့္သံဃာမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ စာေပက်မ္းဂန္ ပို႔ခ် သင္ၾကား၍ ေနေလသည္။ ထိုအခါ ရွမ္းျပည္ရွမ္းရြာမွာ သိႏီၷေစာ္ဘြား၊ မဂၤလာေစာ္ဘြား စသည္တို႔ ဝင္လာမစဲ ဖူးေမွ်ာ္ဆည္းကပ္ၾကသျဖင့္ ပရိတ္သတ္အတြက္ စက္ဆုပ္ၿငီးေငြ႕ေတာ္မူျပန္သျဖင့္ မံုရြာၿမိဳ႕အေနာက္ ေက်ာက္မ်က္ အရပ္သို႔ သြားေရာက္ေနေတာ္မူသည္။ ေက်ာက္မ်က္အရပ္၌ ေနေတာ္မူရာတြင္ ေဆးအေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သိကၽြမ္းေတာ္မူသည္ဟု ေက်ာ္ၾကားျပန္သျဖင့္ ေရွးကထက္ ပရိတ္သတ္မ်ားစြာ လာၾကေသာေၾကာင့္ ေက်ာက္မ်က္မွ ခရီးတစ္ေသာင္းငါးတိုင္ခန္႔ ေဝးေသာ ေတာင္ေျခရင္းတည္ရွိေသာ ငသေလာက္ေခါင္းေျပာင္ အရပ္သုိ႔ ႂကြ၍ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္။ ငသေလာက္ေခါင္းေျပာင္ အရပ္၌ ေနရာတြင္လည္း လူတို႔သည္ သတင္းနားေထာင္၍ ၾကားရာအရပ္သို႔လိုက္လ်က္ ဖူးေမွ်ာ္ဆည္း ကပ္ၾကျပန္သျဖင့္ ေန႔မစဲ၊ ညဥ့္မစဲ၊ ပရိတ္သတ္ တသဲသဲ ဆူညံေနၾကေသာေၾကာင့္ ၿငီးေငြ႕စက္ဆုပ္ေတာ္မူျပန္သျဖင့္ ၂၅ ခုေသာ ေတာင္မ်ားကုိေက်ာ္လြန္၍ သြားရေသာ ယခု အေလာင္းေတာ္ ကႆပေခၚေသာ ေတာင္ကမ္းပါးယံအနီး၌ ဧကစာရ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူသည္။ ထုိသို႔ ခဲယဥ္းေသာ ေတာေတာင္ၾကား၌ ေနေတာ္မူျငားလည္း ေရွးဘုန္းေရွးကံ ျဖည့္ဆည္းခဲ႔ဖူးေသာ ပါရမီထူး ဝိေသသေၾကာင့္ လူအမ်ားသည္ သတင္းနားေထာင္ လိုက္လံရွာေဖြၾကေသာေၾကာင့္ လူအမ်ားသိ၍ သြားျပန္သျဖင့္ ထူျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ၾကည္ညိဳသူမ်ား သဒၶါပြားလ်က္ ထက္သန္ေသာ ေစတနာျဖင့္ ဆည္းကပ္ပူေဇာ္ဖူးေမွ်ာ္ရန္ လာၾကျပန္သည္။ ရွင္မဟာကႆပသည္ ထိုေနရာ၌ပင္ အသက္ထက္ဆံုး သီတင္းသံုးေနထိုင္၍ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္ဟူ၏။ ထို ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာ ေနရာ၌ ဥဒိၶႆ အေလာင္းေတာ္သ႑ာန္ အဂၤေတျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားၾကသည္ဟု ဆိုေလသည္။[1] ဘုရားဖူးခရီးစဥ္ ယင္းမာပင္၊ ပြင့္လင္းရာသီတြင္ အေလာင္းေတာ္ ကႆဖ၊ ဖိုလ္၀င္ေတာင္၊ ေရႊဘေတာင္၊ ဘုရားဖူးခရီးစဥ္အျဖစ္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဘုရားဖူးကားမ်ား လာေရာက္မႈမ်ားျပားရာ အေလာင္းေတာ္ ကႆဖ မွ ဖိုလ္၀င္ေတာင္၊ ေရႊဘေတာင္သို႕ သြားရာတြင္ ဘုရားဖူးကားမ်ားအေနျဖင့္ ဇီးေတာ ယမားေခ်ာင္းကုိ ျဖတ္သန္းသြားလာၾကရာ ယမားေရက်ခ်ိန္တြင္ ေခ်ာင္းျပင္က်ယ္ကာ ေရစီးသန္သျဖင့္ ဘုရားဖူးကားမ်ား မွာ သြားလာရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း သိရသည္။ အေလာင္းေတာ္ ကႆဖဘုရားဖူးခရီးသြားကားမ်ား အေနျဖင့္ မံုရြာမွ အေလာင္းေတာ္ကႆဖ သို႕ သြားရာ တြင္ မံုရြာမွ ကပိုင္ရြာအထိ ၃၈မိုင္၊ ကပိုင္ရြာမွ အေလာင္းေတာ္ကႆဖ ၂၁မိုင္ ေတာင္ေပၚခရီး ေမာင္းႏွင္ရသည္။ အေလာင္းေတာ္ ကႆဖမွ ဖိုလ္၀င္ေတာင္သို႕ ဆက္လက္ထြက္ခြာရာတြင္ အေလာင္းေတာ္ ကႆဖ မွ ကပိုင္ရြာ ၂၁မိုင္၊ ကပိုင္ရြာမွ ယင္းမာပင္ ၁၇မိုင္၊ ယင္းမာပင္မွ ဖိုလ္၀င္ေတာင္ ေျခာက္မိုင္ခန္႕ သြားရ သည္။ ကပိုင္ရြာ ႏွင့္ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕အၾကား ဇီးေတာရြာ အနီးတြင္ ဇီးေတာယမားေခ်ာင္းရွိရာ အဆိုပါ ယမားေခ်ာင္း မွာ ေရက်ခ်ိန္တြင္ တဟုန္ထိုးေရစီးဆင္းျခင္း၊ ေရျပင္က်ယ္ျခင္းမ်ား ရွိသည္။ အေလာင္းေတာ္ကႆပ အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္ကို မံုရြာ-ယင္းမာပင္-ဂန္႕ေဂါ-ဟားခါးလမ္းႏႇင့္ မံုရြာၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကို တံတားျဖင့္ကူးကာ ေညာင္ပင္ႀကီးမႇ တစ္ဆင့္ ယင္းမာပင္သို႕ ၁၇ မိုင္ကို ကတၲရာလမ္းအတိုင္း သြားရသည့္ ေျမသားလမ္းႏႇစ္လမ္းရိႇၿပီး ေႏြရာသီ တြင္သာ အသံုးျပဳသြားလာႏိုင္ ေၾကာင္းသိရသည္။ စစ္ကိုင္းတိုင္း မံုရြာၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ကမ္းရႇိေညာင္ပင္ႀကီးေဒသမႇ ၄၅ မိုင္အကြာတြင္ တည္ရႇိေသာအေလာင္းေတာ္ကႆပ ဘုရားသို့ ပြင့္လင္းရာသီျဖစ္ေသာ ဒီဇင္ဘာလ၊ ဇန္န၀ါရီလ၊ ေဖေဖာ္ ၀ါရီလ၊ မတ္လႏႇင့္ ဧျပီလမ်ားတြင္ ကားမ်ားျဖင့္ အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္ သစ္လံုးအိမ္စခန္းအထိ အလြယ္ တကူသြားလာႏိုင္ျပီး သပိတ္ေဆး သစ္လံုးအိမ္စခန္းမႇ အေလာင္း ေတာ္ကႆပစံေက်ာင္းသို႕ ဆင္စီး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေျခက်င္ျဖင့္ လည္းေကာင္း သြားေရာက္ႏိုင္သည္။
Posted By :-:စာအုပ္လင့္ေပါင္းစုံ
No comments:
Post a Comment