Monday, March 7, 2016

မြန္ပညာရွိ အမတ္ဒိန္


သကၠရာဇ္ ၇၄၅ ခုတြင္ ဗညားႏြဲ႔သည္ ရာဇာဓိရာဇ္ ဟူေသာ အမည္ကိုခံ၍ ေရႊနန္းတက္၏။ ဤသို႔တက္ၿပီးေနာက္ မၾကာမီပင္ " ငါ၏ရန္သူ အမတ္ဒိန္ငယ္ကို သတ္ေလ " ဟု အမိန္႔ခ်ေလ၏။ အမတ္ဒိန္ ငယ္က " အျပစ္စင္စစ္ ရွိသူကို ကြပ္ေသာမင္းသာလ်ွင္ ဘုန္းအာႏုေဘာ္ ႀကီးရာသည္။ အကြ်န္ုပ္ကို ကြပ္ မည္ မွာ အျပစ္ကို ေရွးဦးစြာ ျပေတာ္မူပါဦး " ဟု ေလ်ွာက္ေလ၏။
" သင္၏ အျပစ္ကား ငါဘုရင္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားေနစဉ္က အျခား မႉးမတ္မ်ားသည္ ကိုယ္တိုင္ေရာက္သူ ေရာက္သည္ ၊ ကိုယ္စားလႊတ္သူ လႊတ္သည္ ၊ အၾကံဉာဏ္ေပးသူ ေပးၾကသည္ ၊ သင္မူကား ဤသို႔ မဟုတ္ ၊ ယခု ငါဘုရင္ျဖစ္မွ ႏႈတ္လက္ခ်ိဳပ်ား ျပဳလာသည္ ၊ ဤကား သင္၏ အျပစ္တည္း " ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အမတ္ဒိန္ ျပန္၍ ေလ်ွာက္သည္ကား " ကြ်န္ေတာ္သည္ အရွင့္ခမည္းေတာ္၏ ကြ်န္ရင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ လူေကာင္းဟု အမတ္ဒိန္ အမည္ႏွင့္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ကို စားေစပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ထီးျဖဴေဆာင္းသည့္ ဘုရင္စစ္ကိုသာ ခစားပါသည္။ ထီးျဖဴ မေဆာင္းေသးသည့္ မင္းကို မခစားတတ္ပါ။ အမ်က္ေတာ္ရွိ၍ ကြပ္ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ေသရမည္ကား မွန္၏။ သို႔ျပည္ထဲေရးကား ပ်က္ေလေတာ့သည္။ အေၾကာင္းေသာ္ ကား ေနာင္အခါ လူတို႔သည္ အထင္အယူ မွားကုန္ရာသည္။ အမတ္ဒိန္သည္ မင္းစစ္ကိုသာ ခစားသည္ ၊ ေထာင္ထား ေသာင္းက်န္းသည့္ သူပုန္မင္းကို မခစား ၊ မဆည္းကပ္ ၊ မကူမညီေန၍ ထိုသူပုန္မင္း မင္းအျဖစ္သို႔ေရာက္လ်ွင္ အမတ္ဒိန္ကို သတ္ေလသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ထိုအမတ္ဒိန္ ကဲ့သို႔ မျပဳႏွင့္ မျပဳထိုက္ဟု ယူမွားၾကေသာ္ အရွင္မင္းႀကီး ပင္ပန္းဆင္းရဲေတာ္ မူရာသည္။ ျပည္ထဲေရးလည္း ပ်က္ေလရာသည္။ ဤကိုျမင္၍ ကြ်န္ေတာ္သည္ အရွင္ ေထာင္ထားေနစဉ္က မဆည္းကပ္ခဲ့ပါ " ဟု ရဲဝံ့စြာ ေလ်ွာက္ေလ၏။
ဘုရင္လည္း ဆိတ္ဆိတ္သာ ေနရ၏။ ထိုအခါ မပိုင္ဆရာႏွင့္ မင္းကန္စီ တို႔က အမတ္ဒိန္၏ စကားသည္ ဟုတ္မွန္ေလးနက္ေၾကာင္းကို ဝင္၍ ေထာက္ခံၾကေလ၏။ ဤတြင္မွ အမတ္ဒိန္ ဟူေသာ အမည္ရင္းႏွင့္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ကို ျပန္၍ ေပးေတာ္မူသည္။ ဝင္ေတာ္မူခါနီးေသာ္ အမတ္ဒိန္ကို စည္ေတာ္ႏွင့္ အိမ္သို႔ ပို႔ေစေတာ္မူ၏။

အမတ္ဒိန္ကို ျမန္မာမင္းသို႔ ေစျခင္း
အစဉ္အဆက္ ထံုးစံအတိုင္း ရာဇာဓိရာဇ္လည္း ျမန္မာမင္းသို႔ ပညာရွိ အမတ္ဒိန္ကို ရာဇသံ လက္ေဆာင္အမ်ားႏွင့္ လႊတ္၏။ ျမန္မာမင္း ကလည္း ေကာင္းစြာ ဆီးႀကိဳေလ၏။
ေရွ႕ေတာ္သို႔ေရာက္လ်ွင္ ပညာ အတိမ္အနက္ ၊ အက်စ္အလ်စ္ကို သိလို၍ အမတ္ဒိန္အား ထမင္းတည္၏။ ထမင္းပြဲတြင္ ငါးဟင္း ၊ အကင္ အဖုတ္တို႔ကို ထမင္း မျမင္သာေအာင္ အေပၚက အျပည့္အုပ္၍ ထည့္၏။ ဆားေလွာ္ကန္ေတာ့ကို ထမင္းပြဲအလယ္တြင္ ျမွဳပ္၍ထည့္၏။
အမတ္ဒိန္လည္း ထိုငါးဟင္းကို က်စ္လ်စ္စြာ တစ္စသတ္၍ လည္းေကာင္း ၊ အကင္ ၊ အဖုတ္ တို႔ကို ႏွစ္ဖက္ လံုး အသားကို ျပန္၍လည္းေကာင္း ထမင္းႏွင့္တကြ စား၏။
ဤသို႔ က်စ္လ်စ္သည္ကို ျမင္ရမွ ျမန္မာမင္းက ဤသို႔ေမး၏။
" အမတ္ဒိန္ ၊ ဟံသာဝတီတြင္ ငါး ရခဲသေလာ "
" အရွင္မင္းႀကီး ၊ ေနာင္ေတာ္ျပည္မွာ ငါးအမ်ိဳးေလးဆယ္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ရွိပါသည္။ လဂြန္းတိုင္ၿမိဳ႕မွာ ေခ်ာင္းတစ္ဖက္က သရက္ေတာ ၊ တစ္ဖက္က ၾကံေတာ ရွိပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ထိုေခ်ာင္းရွိ ငါးတို႔မွာ တစ္ဖက္ခ်ဉ္ ၊ တစ္ဖက္ခ်ိဳ ျဖစ္ၾကပါသည္။ သဲၿမိဳ႕မွာ သစ္ပင္တက္ေသာ ငါး ၊ ေရေပၚဝယ္ သြားေသာငါး ၊ ဆင္ရုပ္ ၊ ျမင္းရုပ္ ၊ ထီးရုပ္ ၊ တံခြန္ရုပ္ ၊ ဆီမီးတိုင္ရုပ္ ၊ ကြမ္းက်ပ္ရုပ္ သို႔ေသာ ငါးတို႔ ရွိပါသည္။ သာယာၿမိဳ႕မွာ ငါးပိႏွင့္ အေရာင္းအဝယ္ ျပဳၾကပါသည္။ မဟာဂံၿမိဳ႕မွာ ဆင္ႏွင့္ မုတၲမၿမိဳ႕မွာ ေၾကြႏွင့္ အေရာင္းအဝယ္ ျပဳၾကပါသည္။ ရန္စစ္ၿမိဳ႕မွာ ေျမကိုတူးလ်ွင္ ေရႊ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔လ်ွင္ ေနာင္ေတာ့္ျပည္မွာ အထူးအဆန္း မ်ားျပားပါကုန္၏ "
" အမတ္ဒိန္ ၊ ငါ့မွာ သံပရာသီးတစ္လံုးကို ႏွစ္ပိုင္း ပိုင္းၿပီးေသာ္ တစ္ပိုင္းကို အသားထြင္း၍ ပင္ကန္႔တကူ တပ္ၿပီးလ်ွင္ ငါႏွင့္မိဖုရား စီး၍ အင္းလယ္တြင္ ကစားၾကသည္ "
" အရွင္မင္းႀကီး မိန္႔ေတာ္မူတိုင္း ဟုတ္ေပလိမ့္မည္။ ေနာင္ေတာ္မွာလည္း ကန္စြန္းတစ္ဆစ္ကို ခြဲ၍ ပင္ကန္႔တကူ တပ္ၿပီးလ်ွင္ ေနာင္ေတာ္က ပဲ့က ၊ မရီးေတာ္က ဦးက စီး၍ စက်င္အင္း တြင္ ကစားၾကရပါသည္ "
မင္းႀကီးလည္း လက္ခုပ္တီး၍ ရယ္ေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ အမတ္ဒိန္က
" အရွင္မင္းႀကီး ယခု သံပရာႏွင့္ ကန္စြန္းကို ေရာနယ္၍ လက္သုပ္ သုပ္စားရေသာ္ အလြန္အရသာရွိမည္ မဟုတ္ပါေလာ "
" အမတ္ဒိန္ ၊ ဟံသာဝတီတြင္ သင္ကဲ့သို႔ မႉးႀကီးမတ္ရာ မည္မ်ွေလာက္ ရွိသနည္း "
" ေနာင္ေတာ္ထံတြင္ ကြ်န္ုပ္ထက္မက အေရးအရာ တတ္လိမၼာေသာ မႉးႀကီးမတ္ရာ အလြန္ မ်ားပါသည္။ ကြ်န္ုပ္က စာေရးမ်ွသာ ျဖစ္ပါသည္ "
ထိုအခါ မင္းႀကီးက ထန္းရြက္ႏွင့္ ကညစ္ေပး၏။ အမတ္ဒိန္ ေရးၿပီး၍ တစ္ရြက္လံုး စာအျပည့္ ၊ ေကာင္းမြန္ေသသပ္စြာ ရွိသည္ကို မင္းႀကီး ျမင္ရလ်ွင္ " အိမ္း စာေရး ျဖစ္တန္ရာ၏ " ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ ေမးျမန္း ေျပာဆိုၾကၿပီးေနာက္ တဲအံုကနား ရိကၡာ အျပည့္အစံုႏွင့္ အမတ္ဒိန္ကို ေကာင္းစြာထားေတာ္မူ၏။

မိေက်ာင္းတရား၌ အမတ္ဒိန္ ဆံုးျဖတ္ပံု
တစ္ခါေသာ္ မြန္တစ္ေယာက္ႏွင့္ ျမန္မာတစ္ေယာက္သည္ ျမစ္၌ မိေက်ာင္းေပၚသည္ကို ျမင္လ်ွင္ ျမန္မာက ' မိေက်ာင္း ' ဟု ဆို၏။ မြန္က ' က်ာမ္း ' ဟု ဆို၏။
ဤသို႔လ်ွင္ သူ မွန္သင့္ ၊ ငါ မွန္သင့္ အျငင္းအခံုျဖစ္လ်က္ ရွိပစၥည္းကို သိမ္း၍ ကြ်န္ျပဳစတမ္းဟု အေလာင္းအစားျပဳကာ မင္းႀကီးထံ ေရာက္လာ၏။ အမတ္တစ္ယာက္ကို ဆံုးျဖတ္ေစေသာ္လည္း မၿပီးျပတ္သျဖင့္ အမတ္ဒိန္အား ဆံုးျဖတ္ေစ၏။
အမတ္ဒိန္က " သင္တို႔ႏွစ္ေယာက္ မိေက်ာင္းကို အဘယ္အရပ္၌ ျမင္သနည္း " ဟု ေမးေသာ္ " မြန္အရပ္မွာ ျမင္ၾကပါသည္ " ဟု ဆို၏။ " မြန္ အရပ္၌ ျမင္လ်ွင္ မြန္အေခၚႏွင့္ ေျပာသူ နိုင္ေကာင္း၏။ သို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာက ပစၥည္းႏွင့္ ကိုယ္အစား ေရႊတစ္ပိႆာ မြန္အား ေပးေလ " ဟု ဆံုးျဖတ္၏။ မင္းႀကီးၾကားေသာ္ အလြန္သေဘာက် ဝမ္းေျမာက္၍ အမတ္ဒိန္အား ဆုလာဘ္မ်ားစြာ ေပးေတာ္မူ၏။
ေရႊရေသာ မြန္လည္း ထိုေရႊတို႔ကို မြန္ရြာစပ္ ေညာင္ပင္ တစ္ပင္ရင္း၌ ျမွဳပ္ေလေသာေၾကာင့္ ထိုေညာင္ပင္ကို ' ေရႊေညာင္ပင္ ' ဟု ေနာင္ တြင္ေလသတည္း။

သားသတ္မႈတြင္ အမတ္ဒိန္ ဆံုးျဖတ္ပံု
အခါတစ္ပါး ေယာက်္ားတစ္ေယာက္တြင္ မယားႏွစ္ေယာက္ရွိရာ မယားႀကီးက သားမရ ၊ မယားငယ္သာ သားရ၏။ သို႔ေသာ္လည္း သား မျမင္ေသာ မယားႀကီးကို ပိုမို ခ်စ္ေလသည္ႏွင့္ မယားငယ္သည္ " ငါ့သားကို ငါသတ္၍ မယားႀကီး သတ္သည္ဟု ငါဆိုမွ မယားႀကီးကို မုန္း၍ ငါ့ကို ခ်စ္လိမ့္မည္ " ဟု ၾကံစည္ၿပီးလ်ွင္ မိမိသားငယ္ကို ေရတြင္းထဲသို႔ တိတ္တဆိတ္ တြန္းခ်သတ္ေလ၏။ ၿပီးမွ မယားႀကီး သတ္ပါသည္ဟု မင္းႀကီးအား ေလ်ွာက္ေလလ်ွင္ အမတ္ႀကီး ေလးေယာက္တို႔အား စီရင္ေစရာ မၿပီးနိုင္။ မင္းႀကီး မ်က္ၿပီးလ်ွင္ ၄င္းတို႔ကို အက်ဉ္းထားေလ၏။ ထိုေနာက္မွာ အမတ္ဒိန္အား အမႈလႊဲေတာ္မူသည္။
အမတ္ဒိန္လည္း မယားႀကီး ၊ မယားငယ္ တို႔ကို စစ္ေမးေသာ္ မသတ္ပါ ဟူ၍သာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပ၍ ထြက္ဆိုၾက၏။ ထိုအခါမွ အမတ္ဒိန္ သည္ မယားႀကီးကို ဆိတ္ကြယ္ရာသို႔ ေခၚၿပီးလ်ွင္ " သင္ မသတ္ဟု ဆိုေသာ္ အမ်ားတကာေရွ႕တြင္ ထဘီခြ်တ္ဝံ့မည္ေလာ ၊ ခြ်တ္ဝံ့လ်ွင္ သင္ မသတ္ဟု ငါတို႔ယံုၾကည္မည္ " ဟု ဆိုေလ၏။
မယားႀကီးက " သခင္ဘုရား ေရွးဘဝက ကုသိုလ္ကံနည္းပါး၍ ယခု မိန္းမ ျဖစ္လာရံုမက လင္ကို တစ္ပိုင္းသာ ရပါသည္။ ဤသို႔ ကုသိုလ္ နည္းေသာ မိန္းမျဖစ္လာၿပီးမွ ထဘီခြ်တ္ရဦးမည္ဆိုေသာ္ အဘယ္မွာ ေကာင္းေတာ့မည္နည္း။ အကြ်ႏု္ပ္ကို သတ္လ်ွင္လည္း ခံရမည္သာ ၊ အသေရကိုေသာ္ကား မဖ်က္ပါႏွင့္ ၊ သူ႔သားကိုလည္း အကြ်ႏု္ပ္ မသတ္ပါ " ဟု ဆိုေလ၏။
၎ေနာက္ အမတ္ဒိန္သည္ မယားငယ္ကို ဆိတ္ကြယ္ရာသို့ေခၚ၍ ေရွးနည္းအတိုင္း ေမးေသာ္ " ခြ်တ္ဝံ့၏ " ဟု ဆို၍ အကယ္ပင္ ပရိသတ္ေရွ႕၌ ခြ်တ္ေလ၏။
ဤသို႔လ်ွင္ အမတ္ဒိန္သည္ မယားငယ္၏ အရွက္အသေရ မရွိေသာ အျဖစ္ကို သိရွိၿပီးမွ မယားငယ္ပင္ သတ္တန္ရာ၏ဟု အတပ္ယူ၍ စစ္ေမးေသာ္ အဆံုး၌ မယားငယ္ ဟုတ္တိုင္း ဝန္ခံရေလ၏။
မင္းႀကီး ၾကားေသာ္ အမတ္ဒိန္အား ပရိသတ္ေရွ႕တြင္ ခ်ီးပလ်က္ ဆုလာဘ္မ်ားစြာ ေပးသနားေတာ္မူေလသတည္း။

လက္ေကာက္ခိုးမႈ၌ အမတ္ဒိန္ ဆံုးျဖတ္ပံု
တစ္ခါေသာ္ ေနျပည္ေတာ္ဝယ္ အိုးကင္းကပ္မုန္႕လုပ္ေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ပတၲျမား ၊ နီလာ စေသာ ေက်ာက္တို႔ျဖင့္ စီျခယ္သည့္ လက္ေကာက္တစ္ဆယ့္ငါးကြင္းကို အိတ္တြင္ထည့္၍ ေပါင္ေပၚမွာထားလ်က္ ေဈးတြင္ မုန္႔ခ်က္ေန၏။ ထိုအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မုန္႔အလႉလာခံ၍ ထိုမိန္းမ လႉမည္ဟု အမွတ္မဲ့ထေလသည္တြင္ လက္ေကာက္အိတ္ က်သည္ကို ရဟန္းျမင္လ်ွင္ ေျချဖင့္ ညႇပ္ယူ ၊ သင္းပိုင္ၾကားတြင္ ဝွက္၍ ယူသြားေလ၏။
မုန္႔သည္မလည္း သတိရ၍ ၾကည့္ေသာ္ လက္ေကာက္မ်ား ေပ်ာက္ေၾကာင္းသိသျဖင့္ သည္းစြာငိုေၾကြးလ်က္ မင္းႀကီးအား ေလ်ွာက္ေလ၏။ မင္းႀကီးလည္း အမတ္ဒိန္အား အပ္ေလ၏။
အမတ္ဒိန္သည္ မုန္႔သည္မအား စစ္ေမးေသာ္ မိမိအနီးသို႔ ရဟန္းတစ္ပါး လာေရာက္ေၾကာင္း ၊ ထိုရဟန္းကိုလည္း မွတ္မိေၾကာင္းမ်ားကို ေလ်ွာက္လ်ွင္ ထိုရဟန္း၏ ေက်ာင္းကိုျပေစ၍ သိရမွ ပင့္ၿပီးေသာ္ ဤသို႔ေလ်ွာက္၏။
" အရွင္ဘုရား အဆင္းေရာင္ လွပတင့္တယ္ သပၸယ္သည္ၾကား၍ ပင့္ပါသည္။ ၾကားသည့္အတိုင္းလည္း သပၸယ္ၾကည္ညိဳဖြယ္ ရွိေပ၏။ စာေပ က်မ္းဂန္ တတ္ပါ၏ေလာ "
" ငါသည္ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ကပင္ သကၤန္းဝတ္၍ ေလာကီ ေလာကုတၲရာ က်မ္းစာစံုေအာင္ သင္ၾကား တတ္ေျမာက္၏ "
" ေကာင္းလွပါ၏ ဘုရား " ဆို၍ ရဟန္းကို ျပန္လႊတ္လိုက္၏။
ေနာက္ ဒုတိယအႀကိမ္ ပင့္ျပန္၍ ဤသို့ေလ်ွာက္၏။
" ေနျပည္ေတာ္ဝယ္ မင္းေက်ာင္းသံုးရာ ရွိသည့္အနက္ တစ္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းထိုင္ပုဂၢိဳလ္ လိုေနပါသည္။ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ရဟန္းတစ္ပါး အလို႔ငွာ အကြ်န္ုပ္ထံမွာ ဆိုလာပါသည္။ အကြ်န္ုပ္အလိုကား အရွင္ဘုရားကို ၾကည္ညိဳလွသည္ ျဖစ္၍ အရွင္ဘုရားကိုသာ ရေစခ်င္ပါသည္ "
" ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္တြင္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း လစ္လပ္သည္မွန္၏။ ဤေက်ာင္းကို ရေအာင္ အမတ္ႀကီး ၾကံေပးပါ။ သင့္အား လက္ေဆာင္မ်ားစြာ ေပးပါမည္ "
" ရေအာင္ ၾကံေပးပါမည္ ၊ မည္သည့္လက္ေဆာင္ ေပးမည္နည္း "
ထိုအခါ ခိုးထားေသာ လက္ေကာက္မ်ားကို ထုတ္၍ ေပးေလ၏။ အမတ္ဒိန္ကလည္း ေက်ာင္းရပါေစမည္ ဆို၍ ရဟန္းကို ျပန္လႊတ္လိုက္၏။ ၿပီးမွ လက္ေကာက္မ်ားကို မုန္႔သည္မအားျပေသာ္ မွန္ေၾကာင္းဆိုမွ လက္ေကာက္မ်ား ၊ မုန္႔သည္မ ၊ ရဟန္း အားလံုးတို႔ကို မင္းႀကီးအား အပ္ေလ၏။
ျမန္မာမင္းလည္း အမတ္ဒိန္အား ႀကီးစြာခ်ီးေျမွာက္ ပူေဇာ္ေလသတည္း။
" မင္းအမတ္ဒိန္ ၊ သူရဲအိမ္ ၊ ေက်ာက္စိန္ပံုမယြင္း " (ကဝိလကၡဏာသတ္ပံု)


No comments: