ပုဂံရွိ ထူးျခားေသာအလင္းတန္းမ်ား
ပုဂံလို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အားလံုးသိၿပီးသားပါ။ေစတီပုထိုးေ တြမ်ားစြာတည္ရွိၿပီး လွပတဲ့႐ႈခင္းေတြနဲ႔ ေမွာ္ဆန္ေသာဒ႑ာရီပုံျပင္ေတြ မ်ားစြာရွိတဲ့ေနရာေပါ့။
က်န္ေတာ္ အခုေျပာမွာကေတာ့ အဲဒီလိုေမွာ္ဆန္တဲ့ပုံျပင္ေတြေ တာ့မဟုတ္ပါဖူး။ လူအမ်ား သိပ္သတိမထားမိေလ့ရွိၾကတဲ့ ပုဂံ ဘုရားမ်ား ရွိ ထူးျခားေသာ အလင္းတန္းႏွစ္ခုအေၾကာင္း ပါ။
က်န္ေတာ္ အခုေျပာမွာကေတာ့ အဲဒီလိုေမွာ္ဆန္တဲ့ပုံျပင္ေတြေ
အေနာ္ရထာမင္း မတိုင္မီႏွင့္ အေနာ္ရထာလက္ထက္မွာ ေစတီ ေတြ ဥမင္ေတြကိုသာအမ်ားဆံုးတည္ေလ့ရွိ ေပမဲ့
က်န္စစ္သားမင္းလက္ထက္ေရာက္တဲ့ အခါမွာ ကုလားေက်ာင္းခံ ပုထိုးေတြ
ဘုရားေက်ာင္းေတြေခတ္စားလာတယ္။ က်န္စစ္သားလက္ထက္မွာ အႏုပညာ ဗိသုကာပညာေတြဟာ
ပိုမို က်ယ္ျပန္႔ ခဲ့ၿပီး အထြတ္အထိပ္ကာလသုိ႔ေရာက္လာခဲ့တယ္ ။ အရင္က ဥမင္ေတြ ပုထိုးေတြကိုအေမွာင္ပိတ္ႀကီးေတြ တည္ေလ့ရွိေပမဲ့ က်န္စစ္သားလက္ထက္မွာေတာ့ ဂူအတြင္းကိုအလင္းေရာက္ႏိုင္တဲ့ မုခ္ေပါက္ေလးေတြ
ေဖာက္လာၾကတယ္။သကၠရာဇ္ ၄၅၂ အာနႏၵာ ဘုရားႀကီးတည္ေဆာက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ဘုရားေက်ာင္းေတြဟာအလင္း ေလဝင္ေလထြက္ေရာေကာင္းမြန္လာခဲ့ တယ္။
ပုဂံမွာ အလင္းယူပုံ အတြက္စံထားရေလာက္တဲ့ ဘုရားပုထိုးေပါင္းမ်ားစြာရွိတယ္ ။ထိုအထဲမွ လူသိမ်ားတဲ့ဘုရားႏွစ္ဆူကအလင္း တန္းႏွစ္ခုအေၾကာင္းကိုေျပာျပခ် င္ပါတယ္။
ပထမကေတာ့ ပုထိုးသားမ်ားပါ။ပုထိုးသားမ်ား ဘုရားဟာ အရြယ္အေတာ္အသင့္ ႀကီးေသာ အေဆာက္အအံုျဖစ္ၿပီး က်ယ္ဝန္းေသာေရွ႕ေဆာင္ခန္းပါဝင္ တယ္။အလယ္တြင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ႀကီးတည္ ရွိရာ အခန္းႏွင့္ အတြင္းပတ္လမ္းရွိၿပီး အတြင္းပတ္လမ္းရဲ႕ အျပင္နံရံမ်ားတြင္ ဗုဒၶဝင္ပန္းခ်ီမ်ားေရးဆြဲထားၿပီ း ေရွးမြန္ဘာသာနဲ႔ကဗၺည္းထိုးထား တယ္။အတြင္းခန္းဆင္းတုေတာ္ႀကီး ေဘးနံရံအေပၚပိုင္းအျမင့္တြင္ ဝိနည္းေဒသနာလာ ကဗၺည္းစာမ်ားကို ေရွးမြန္ဘာသာမ်ားျဖင့္ေရးထိုးထာ းတယ္။ ဒီဘုရားႀကီးရဲ႕ ထူးျခားခ်က္မွာ ပင္မ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ႀကီးေပၚတြင္က်ေရာ က္ေနေသာ အလင္းတန္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုးအလင္းတန္းမ်ား ဘုရားဆင္းတုႀကီးရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္အထက္မုခ္ေပါက္မွလာေ ရာက္တယ္။ ထိုမုခ္ေပါက္ကေလးမွာ ဘုရားဆင္းတုႀကီးႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ အင္မတန္ေသးငယ္ၿပီး အလင္းတန္းတစ္ခုသာဝင္ေရာက္ႏိုင္ တယ္။ သုိ႔ေသာ္ထိုးအလင္းတန္း ဟာ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ႀကီးကို ဆလိုက္ႏွင့္ထိုးထားသလိုပါပဲ။ေနာ က္အလင္းတစ္ခုမွာအျပင္တံခါးမွႀကီ းမွ ဝင္ေရာက္လာေသာအလင္းျဖစ္တယ္။ ထိုအလင္းကို မုခ္ေပါက္ ႏွစ္ဆင့္ ခံလ်က္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ႀကီးကိုယ္ေပၚေရာ က္ေအာင္
အဆင့္ဆင့္ စစ္ယူထားတယ္။ ထိုအလင္းတန္းႏွစ္ခု ရဲ႕ထူးျခားခ်က္ကေတာ့
ဘုရားေက်ာင္းႀကီးတစ္ခုလံုး ဘုရားဆင္းတုႀကီးတစ္ခုတည္းသာ
ကြတ္တိလင္းေစျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းထဲမွာ
ဘုရားဆင္းတုကလဲြလို႔အရာအားလံုး အေမွာင္တိဖုံးေနတယ္။က်န္ပုဂံဘု ရားမ်ားတြင္မေတြ႕ရေသာ ဒီထူးျခားမႈကို သိခ်င္ရင္ေတာ့ ပုထိုးသားမ်ားဘုရားေရာက္တဲ့အခါ ဘုရားဆင္းတုႀကီးကို
flash မဖြင့္ပဲ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၾကည့္ပါ ။ ဖုံးနဲ႔ပဲ႐ိုက္႐ိုက္
ကင္မရာနဲ႔ပဲ႐ိုက္႐ိုက္ အရာအားလံုးအေမွာင္တိျဖစ္ေနၿပီး
ဘုရားဆင္းတုတစ္ခုတည္းသာကြက္တိ အပိုအလိုမရွိ ထင္ထင္ရွားရွားေပၚေနပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ဘုရားတစ္ခုကေတာ့ အာနႏၵာဘုရားပါ။အာနႏၵာဂူေတာ္ႀကီး တြင္ ပဓာနအားျဖင့္ မတ္တပ္ရပ္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးေလးဆူကို အလယ္ဗဟို တြင္အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသုိ႔ မ်က္ႏွာမူလ်က္ ျပဳလုပ္ထားတယ္။ထိုမတ္တပ္ရန္ကို ယ္ေတာ္ႀကီးေလးဆူကို အတြင္းပတ္လမ္းအျပင္ပတ္လမ္း ႏွစ္ထပ္ျပဳလုပ္ထားတယ္ အမိုးေပါင္းကူးႀကီးမ်ားႏွင့္တကြ ေလဝင္ေလထြက္ ေကာင္းေစရန္ အေပါက္ႀကီးငယ္မ်ားလည္းနံရံတြင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထုက္ခ်င္းေဖာ က္ထားတယ္
မတ္တပ္ရပ္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္ မ်က္ႏွာေတာ္ႏွင့္တကြ ကိုယ္ေတာ္တစ္ခုလံုး အလင္းရေစရန္ အေပါက္ကို ထည့္သြင္းေဖာက္လုပ္ခဲ့တယ္
မတ္တပ္ရပ္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္
၁၉ရာစုတြင္မတ္တပ္ရပ္ကိုယ္ေတာ္ ႀကီးမ်ားဦးေခါင္းေတာ္ထက္တြင္ သစ္သားမ်က္ႏွာက်က္မ်ားျပဳလုပ္ဆြ ဲတင္ထားရာ အေပၚမွဝင္ေရာက္လာေသာအလင္းသည္ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ားအေပၚသုိ႔မက်ေ ရာက္ႏိုင္ပဲရွိေလတယ္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုမ်က္ႏွာက်က္မ်ားကိုဖယ္ရွားခဲ ့ရာ အေပၚမုခ္ေပါက္မွအလင္းတန္းသည္ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးအေပၚက်ေရာက္လာခဲ့ တယ္
အာနႏၵာ ဘုရားႀကီးတြင္ အလင္းအားေကာင္းေသာေၾကာင့္ ထိုအေပၚမွဝင္ေရာက္လာေသာအလင္းတန္ းသည္ ေန႔ဖက္တြင္ သိသာထင္ရွားျခင္းမရွိေသာ္လည္း လသာေသာညမ်ားတြင္ ဘုရားႀကီးတစ္ခုလံုးအေမွာင္တိျ ဖစ္ေနခိုက္ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ားကို ထိန္လင္းထင္းရွားစြာ ၾကက္သီးထဖြယ္ေတြ႕ျမင္ႏိုင္တယ္။
No comments:
Post a Comment