ပ်ဴေခတ္႐ိုးရာဓေလ့မ်ားနဲ႔ ျမန္မာ့႐ိုးရာဓေလ့မ်ားဘာ့ေၾကာင့္ မတူပါသလဲ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့အခါမွာပ်ဴနဲ႔ ျမန္မာ ဓေလ့မတူဆိုတဲ့ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားမွားယြင္းေၾကာင္းေတြ႕ရွိရပါတယ္။
သေရေခတၱရာျမန္မာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံျဖစ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ ေစတီပံုစံ၊ လႈိဏ္ဘုရားပံုစံ၊
ျပႆာဒ္ပံုစံ၊ မုခ္ပံုစံ၊ ကြမ္းေတာင္ပံုစံ၊ ႐ုပ္ပြားပံုစံ၊အုတ္ခြက္ဘုရားပံုစံ၊ သပိတ္ပံုစံ၊ ေစတီရံပံုစံ၊
ေပ်ာ့ပလႅင္၊ ၾကာပလႅင္၊ ေဖာင္းတြန္႔ေဖာင္းရစ္မ်ား၊သီရိ၀စၦ၊ မကိုဋ္ပံုစံ၊ ထီးရွည္ပံုစံ၊ ပုဆိုးပံုစံ၊ ျခေသၤ႔
ပံုစံ၊ ျခင္းလံုးပံုစံ၊ ဆင္မကုိး ပန္းတင္ကုန္းေတြ႕အပြင့္၊ အခက္၊ အကြက္၊ အကန္႔၊ အမြမ္းအမံ
ဒီဇိုင္းမ်ားသည္ သေရေခတၱရာေခတ္မွ ပုဂံေခတ္အထိ ဆင္တူညီ႐ံုမက ျမန္မာတို႔ယေန႔တိုင္
သံုးစြဲလွ်က္ရွိေသာ ဒီဇိုင္းပံုမ်ားႏွင့္ မ်ားစြာဆင္တူညီပါသည္။
ျပႆာဒ္ပံုစံ၊ မုခ္ပံုစံ၊ ကြမ္းေတာင္ပံုစံ၊ ႐ုပ္ပြားပံုစံ၊အုတ္ခြက္ဘုရားပံုစံ၊ သပိတ္ပံုစံ၊ ေစတီရံပံုစံ၊
ေပ်ာ့ပလႅင္၊ ၾကာပလႅင္၊ ေဖာင္းတြန္႔ေဖာင္းရစ္မ်ား၊သီရိ၀စၦ၊ မကိုဋ္ပံုစံ၊ ထီးရွည္ပံုစံ၊ ပုဆိုးပံုစံ၊ ျခေသၤ႔
ပံုစံ၊ ျခင္းလံုးပံုစံ၊ ဆင္မကုိး ပန္းတင္ကုန္းေတြ႕အပြင့္၊ အခက္၊ အကြက္၊ အကန္႔၊ အမြမ္းအမံ
ဒီဇိုင္းမ်ားသည္ သေရေခတၱရာေခတ္မွ ပုဂံေခတ္အထိ ဆင္တူညီ႐ံုမက ျမန္မာတို႔ယေန႔တိုင္
သံုးစြဲလွ်က္ရွိေသာ ဒီဇိုင္းပံုမ်ားႏွင့္ မ်ားစြာဆင္တူညီပါသည္။
*သေရေခတၱရာျမန္မာတို႔၏ လႈိဏ္ဘုရားမ်ား၊
တိုက္ခံေစတီမ်ားႏွင့္ ပုဂံေခတ္ျမန္မာတို႔၏
လႈိဏ္ဘုရားမ်ား၊ တိုက္ခံေစတီမ်ား၊ အင္း၀ေခတ္
ျမန္မာတို႔၏ လႈိဏ္ဘုရားမ်ား၊ တိုက္ခံေစတီမ်ား
အေျခခံဒီဇိုင္း ထပ္တူညီပါသည္။ ပုဂံလႈိဏ္ဘုရား
မ်ား၏ ေရွ႕ေျပးပံုစံမွာ သေရေခတၱရာလႈိဏ္ဘုရားမ်ား
ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ီအိပ္ခ္လုစ္ကိုယ္တိုင္ သူ၏
“The Ancient Pyu” စာတမ္းတြင္ ၀န္ခံေရးသား
ခဲ့ပါသည္။*
တိုက္ခံေစတီမ်ားႏွင့္ ပုဂံေခတ္ျမန္မာတို႔၏
လႈိဏ္ဘုရားမ်ား၊ တိုက္ခံေစတီမ်ား၊ အင္း၀ေခတ္
ျမန္မာတို႔၏ လႈိဏ္ဘုရားမ်ား၊ တိုက္ခံေစတီမ်ား
အေျခခံဒီဇိုင္း ထပ္တူညီပါသည္။ ပုဂံလႈိဏ္ဘုရား
မ်ား၏ ေရွ႕ေျပးပံုစံမွာ သေရေခတၱရာလႈိဏ္ဘုရားမ်ား
ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ီအိပ္ခ္လုစ္ကိုယ္တိုင္ သူ၏
“The Ancient Pyu” စာတမ္းတြင္ ၀န္ခံေရးသား
ခဲ့ပါသည္။*
*သေရေခတၱရာ၊ ဘုရားမာေစတီအနီး၊ အုတ္ကုန္း
ပ်က္ေတြ႕ သီရိ၀စၦပံုပါ ေၾကးေခါင္းေလာင္းငယ္ႏွင့္
အုပ္လွ်က္ေတြ႕ရွိရေသာ ကခုန္တီးမႈတ္ေနသည့္
ကမာၻေက်ာ္ ပ်ဴေၾကး႐ုပ္ ၅႐ုပ္၏ ခါးပံုစခ်၊ ပုဆိုးတို
၀တ္ဆင္ထားပံုမွာ ျမန္မာပုဆိုးတို၀တ္ဆင္ပံုႏွင့္
ထပ္တူညီပါသည္။*
ပ်က္ေတြ႕ သီရိ၀စၦပံုပါ ေၾကးေခါင္းေလာင္းငယ္ႏွင့္
အုပ္လွ်က္ေတြ႕ရွိရေသာ ကခုန္တီးမႈတ္ေနသည့္
ကမာၻေက်ာ္ ပ်ဴေၾကး႐ုပ္ ၅႐ုပ္၏ ခါးပံုစခ်၊ ပုဆိုးတို
၀တ္ဆင္ထားပံုမွာ ျမန္မာပုဆိုးတို၀တ္ဆင္ပံုႏွင့္
ထပ္တူညီပါသည္။*
*ယင္းေၾကး႐ုပ္ ၅႐ုပ္၏ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုမွာ ျမန္မာ့႐ိုးရာ
ဒိုးပတ္၀ိုင္းႏွင့္ ထပ္တူညီၿပီး အထုပ္ကေလးထမ္း၍
ကေနေသာ လူပံုမွာ ဦးေရႊ႐ိုးအကႏွင့္ ဆင္တူညီပါ
သည္။ သေရေခတၱရာျမန္မာတို႔ ဒိုးပတ္၀ိုင္းႏွင့္
ဦးေရႊ႐ိုးအက ကၾကသကဲ့သို႔ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာ
မ်ားသည္လည္း အလွဴမဂၤလာပြဲမ်ားတြင္ ဒိုးပတ္
၀ိုင္းနွင့္ ဦးေရႊ႐ိုးအကကို ႐ိုးရာမပ်က္ က်င္းပ
ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။*
ဒိုးပတ္၀ိုင္းႏွင့္ ထပ္တူညီၿပီး အထုပ္ကေလးထမ္း၍
ကေနေသာ လူပံုမွာ ဦးေရႊ႐ိုးအကႏွင့္ ဆင္တူညီပါ
သည္။ သေရေခတၱရာျမန္မာတို႔ ဒိုးပတ္၀ိုင္းႏွင့္
ဦးေရႊ႐ိုးအက ကၾကသကဲ့သို႔ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာ
မ်ားသည္လည္း အလွဴမဂၤလာပြဲမ်ားတြင္ ဒိုးပတ္
၀ိုင္းနွင့္ ဦးေရႊ႐ိုးအကကို ႐ိုးရာမပ်က္ က်င္းပ
ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။*
*၁၉၂၆-၂၇ ခုႏွစ္တြင္ တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိေသာ
သေရေခတၱရာ၊ ခင္ဘကုန္း၊ ဌာပနာတိုက္
ေက်ာက္ျပားအဖံုး၏ ေက်ာက္ထြင္းပံုပါ ထီးေတာ္
မိုးပံုမွ ပုဆိုးခါးေတာင္းက်ိဳက္ပံုစံႏွင္ ့ သေရေခတၱရာ၊
ေမွာ္ဇာေတြ႕ ကခုန္ေနဟန္ လူ ၃ဦး၏ ပုဆိုးခါး
ေတာင္းက်ိဳက္ပံုမ်ားမွာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ျမန္မာ
ႀကီးမ်ား၏ ပုဆိုးခါးေတာင္းက်ိဳက္ပံုစံႏွင္ ့ထပ္တူညီ
ပါသည္။*
သေရေခတၱရာ၊ ခင္ဘကုန္း၊ ဌာပနာတိုက္
ေက်ာက္ျပားအဖံုး၏ ေက်ာက္ထြင္းပံုပါ ထီးေတာ္
မိုးပံုမွ ပုဆိုးခါးေတာင္းက်ိဳက္ပံုစံႏွင္
ေမွာ္ဇာေတြ႕ ကခုန္ေနဟန္ လူ ၃ဦး၏ ပုဆိုးခါး
ေတာင္းက်ိဳက္ပံုမ်ားမွာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ျမန္မာ
ႀကီးမ်ား၏ ပုဆိုးခါးေတာင္းက်ိဳက္ပံုစံႏွင္
ပါသည္။*
*ယင္း ထီးေတာ္မိုးေက်ာက္ထြင္း႐ုပ္ေ ပၚမွ ေခါင္း
ေပါင္းပံုစံမွာ ျမန္မာ့ေခါင္းေပါင္းေရွ႕ေျပးပံု စံျဖစ္ၿပီး
ထီးေတာ္မွာ ယေန႔တိုင္ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း
မ်ားတြင္ အသံုးျပဳလွ်က္ရွိေသာ အရိုးရွည္ထီးပံု
ျဖစ္ပါသည္။*
ေပါင္းပံုစံမွာ ျမန္မာ့ေခါင္းေပါင္းေရွ႕ေျပးပံု
ထီးေတာ္မွာ ယေန႔တိုင္ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း
မ်ားတြင္ အသံုးျပဳလွ်က္ရွိေသာ အရိုးရွည္ထီးပံု
ျဖစ္ပါသည္။*
*ကမာၻေက်ာ္ ပ်ဴေခတ္လက္ရာအျဖစ္ သတ္မွတ္
ထားေသာ နယားပံုစံ ေရႊလက္ၾကပ္မွ နယားပံုစံႏွင့္
ပံုစံတူ နယား႐ုပ္တုကို ျမန္မာ့ဆိုင္း၀ိုင္းမ်ားယေန႔တို င္
အျမတ္တနိုးအသံုးျပဳေနဆဲျဖစ္ပါ သည္။*
ထားေသာ နယားပံုစံ ေရႊလက္ၾကပ္မွ နယားပံုစံႏွင့္
ပံုစံတူ နယား႐ုပ္တုကို ျမန္မာ့ဆိုင္း၀ိုင္းမ်ားယေန႔တို
အျမတ္တနိုးအသံုးျပဳေနဆဲျဖစ္ပါ
*သေရေခတၱရာ ဘုရားဌာပနာတိုက္ေဟာင္းတစ္ခုမွ
ေငြျခင္းလံုးမ်ား ေတြ႕ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ျခင္းလံုးသ႑ာန္တူ
ပ်ဴေခတ္ ေရႊပုတီးေစ့မ်ားလည္း အေျမာက္အျမား
တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါသည္။ သေရေခတၱရာျမန္မာမ်ား
ျခင္းလံုးခတ္ကစားၾကသကဲ့သို႔ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာမ်ား
သည္လည္း ျခင္းလံုးခတ္ကစားဆဲျဖစ္၍ ျခင္းလံုးသည္
ျမန္မာ့႐ိုးရာ ကစားနည္းတစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။*
ေငြျခင္းလံုးမ်ား ေတြ႕ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ျခင္းလံုးသ႑ာန္တူ
ပ်ဴေခတ္ ေရႊပုတီးေစ့မ်ားလည္း အေျမာက္အျမား
တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါသည္။ သေရေခတၱရာျမန္မာမ်ား
ျခင္းလံုးခတ္ကစားၾကသကဲ့သို႔ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာမ်ား
သည္လည္း ျခင္းလံုးခတ္ကစားဆဲျဖစ္၍ ျခင္းလံုးသည္
ျမန္မာ့႐ိုးရာ ကစားနည္းတစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။*
*သေရေခတၱရာအုတ္ခြက္ဘုရားမ်ားတြ င္ ပါရွိေသာ
(ဘုရားပလႅင္တို႔ပါ) ၾကာေမွာက္၊ ၾကာလွန္ ပံုတို႔သည္
လည္းေကာင္း၊ ဟန္လင္း အမွတ္(၁၂)ကုန္းေတြ႕
အေျခကားသည့္ ေခါင္းေလာင္းပံု ေစတီပံုပါ ၾကာ
ေမွာက္ ၾကာလွန္ဒီဇိုင္းမ်ားသည္ ပုဂံေခတ္မွ
ယေန႔တိုင္ ျမန္မာတို႔ ျပဳလုပ္သံုးစြဲေနေသာ
ဒီဇိုင္းပံုမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။*
(ဘုရားပလႅင္တို႔ပါ) ၾကာေမွာက္၊ ၾကာလွန္ ပံုတို႔သည္
လည္းေကာင္း၊ ဟန္လင္း အမွတ္(၁၂)ကုန္းေတြ႕
အေျခကားသည့္ ေခါင္းေလာင္းပံု ေစတီပံုပါ ၾကာ
ေမွာက္ ၾကာလွန္ဒီဇိုင္းမ်ားသည္ ပုဂံေခတ္မွ
ယေန႔တိုင္ ျမန္မာတို႔ ျပဳလုပ္သံုးစြဲေနေသာ
ဒီဇိုင္းပံုမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။*
*သေရေခတၱရာ၊ ဟန္လင္း၊ ဗိႆႏိုး ၿမိဳ႕ေဟာင္း
ႀကီးမ်ားတည္ေထာင္ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေရွးျမန္မာႀကီးမ်ား
ကဲ့သို႔ ပုဂံျမန္မာႀကီးမ်ားသည္လည္း အ႐ိုးအိုးျမွဳပ္ႏွံသည့္
ဓေလ့ရွိပါသည္။ ပုဂံ အပါယ္ရတနာဘုရား အေနာက္ဘက္
အုတ္တံတိုင္းနံရံအျပင္မွစ၍ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းစပ္ေနရာ
တစ္ခုလံုးသည္ ပ်ဴအ႐ိုးအိုးျမႇဳပ္ႏွံေသာ ပ်ဴသခ်ႋဳင္းရာ
ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမွ မွတ္တမ္းတင္
ထားရွိၿပီး ထိုသခ်ႋဳင္းရာမွ ပုတီးေစ့အေျမာက္အမ်ား
တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရပါသည္။*
ႀကီးမ်ားတည္ေထာင္ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေရွးျမန္မာႀကီးမ်ား
ကဲ့သို႔ ပုဂံျမန္မာႀကီးမ်ားသည္လည္း အ႐ိုးအိုးျမွဳပ္ႏွံသည့္
ဓေလ့ရွိပါသည္။ ပုဂံ အပါယ္ရတနာဘုရား အေနာက္ဘက္
အုတ္တံတိုင္းနံရံအျပင္မွစ၍ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းစပ္ေနရာ
တစ္ခုလံုးသည္ ပ်ဴအ႐ိုးအိုးျမႇဳပ္ႏွံေသာ ပ်ဴသခ်ႋဳင္းရာ
ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမွ မွတ္တမ္းတင္
ထားရွိၿပီး ထိုသခ်ႋဳင္းရာမွ ပုတီးေစ့အေျမာက္အမ်ား
တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရပါသည္။*
*အေနာ္ရထာနန္းေတာ္ရာဟု သတ္မွတ္ထားေသာ
တူးေဖာ္ကုန္းမွ အ႐ိုးအိုးႀကိးမ်ားလည္း တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိ
ထားပါသည္။*
တူးေဖာ္ကုန္းမွ အ႐ိုးအိုးႀကိးမ်ားလည္း တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိ
ထားပါသည္။*
*၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ငလွ်င္ဒဏ္ေၾကာင့္ ကန္ေတာ့ပလႅင္
ဘုရား ကြမ္းေတာင္ၿပိဳက်ရာမွ ဌာပနာထည့္ထားေသာ
ပ်ဴဒဂၤါးမ်ားကို ကုန္းေဘာင္ေခတ္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္
အတူေတြ႕ရွိရၿပီး မွတ္တမ္းယူကာ ျပန္လည္ထာပ
နာထည့္ တည္ထားေၾကာင္း မွတ္တမ္းရွိပါသည္။*
ဘုရား ကြမ္းေတာင္ၿပိဳက်ရာမွ ဌာပနာထည့္ထားေသာ
ပ်ဴဒဂၤါးမ်ားကို ကုန္းေဘာင္ေခတ္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္
အတူေတြ႕ရွိရၿပီး မွတ္တမ္းယူကာ ျပန္လည္ထာပ
နာထည့္ တည္ထားေၾကာင္း မွတ္တမ္းရွိပါသည္။*
*ယေန႔တိုင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္၀ွမ္း ျပဳလုပ္သံုးစြဲေနေသာ
ေက်ာက္သပိတ္၊ သံသပိတ္၊ ဒန္သပိတ္ အစရွိေသာ
သပိတ္ပံုစံဒီဇိုင္းမွာ ဗိႆႏိုးေတြ႕ သပိတ္ပံုေျမအိုး၏
ပံုစံတူျဖစ္ပါသည္။*
ေက်ာက္သပိတ္၊ သံသပိတ္၊ ဒန္သပိတ္ အစရွိေသာ
သပိတ္ပံုစံဒီဇိုင္းမွာ ဗိႆႏိုးေတြ႕ သပိတ္ပံုေျမအိုး၏
ပံုစံတူျဖစ္ပါသည္။*
အထက္ပါအေထာက္အထားမ်ားအရ ပ်ဴႏွင့္ျမန္မာ
ဓေလ့မတူ ဟူေသာစကားမ်ားသည္ အေထာက္အထား
မရွိေသာ ေရာ္ရမ္းမွန္းဆခ်က္မ်ားသာျဖစ္ ၿပီး အေထာက္
အထားတို႔က ညႊန္းဆိုျပသသည္မွာ သေရေခတၱရာျမန္မာ
ဟူေသာ ပ်ဴတို႔၏ဓေလ့၊ ပုဂံျမန္မာဟူေသာ ပ်ဴတို႔၏ဓေလ့၊
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ျမန္မာႀကီးမ်ား၏ ဓေလ့ႏွင့္ ယေန႔ေခတ္
ျမန္မာမ်ား၏ ဓေလ့ တူညီေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိရပါသည္။
ဓေလ့မတူ ဟူေသာစကားမ်ားသည္ အေထာက္အထား
မရွိေသာ ေရာ္ရမ္းမွန္းဆခ်က္မ်ားသာျဖစ္
အထားတို႔က ညႊန္းဆိုျပသသည္မွာ သေရေခတၱရာျမန္မာ
ဟူေသာ ပ်ဴတို႔၏ဓေလ့၊ ပုဂံျမန္မာဟူေသာ ပ်ဴတို႔၏ဓေလ့၊
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ျမန္မာႀကီးမ်ား၏ ဓေလ့ႏွင့္ ယေန႔ေခတ္
ျမန္မာမ်ား၏ ဓေလ့ တူညီေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိရပါသည္။
No comments:
Post a Comment