ေအာက္ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မြန္လူမ်ိဳးမ်ား ေကာင္းစားစဥ္ေခတ္အခါက
ပဲခူးနယ္ စည္တီး႐ြာသား ေမာင္႐ွင္ (အခ်ိဳ႕က ကစင္႐ြာသားဟု ဆုိသည္) သည္
ငယ္႐ြယ္စဥ္ကပင္ ဖခင္ ျဖစ္သူ သူၾကီး ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ခဲ႔သည္၊ သူသည္
ေစာင္းအတတ္ ပညာကို ငယ္စဥ္ကပင္ ထူးခြ်န္စြာ တတ္ေျမာက္ခဲ႔သူ ျဖစ္သည္၊
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဖခင္ၾကီး ကြယ္လြန္သြားေသာ အခါ၌ မိခင္မုဆိုးမၾကီး ေဒၚျဖဴကို
သူ၏ ေစာင္းအတတ္ပညာျဖင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးစြာ ႐ွာေဖြ လုပ္ကိုင္
ေကြ်းေမြးေနရ႐ွာသည္။ဖခင္ၾကီး ကြယ္လြန္သြားခ်ိန္ အထိ ေမာင္႐ွင္မွာ ႐ွင္သာမေဏ
မျပဳရေသးေပ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိခင္ ျဖစ္သူ ေဒၚျဖဴမွာ ခင္ပြန္း ျဖစ္သူ
မကြယ္လြန္မီ ေကာင္းစားစဥ္က သူမ၏ အမျဖစ္သူ ေဒၚသူအား ေငြသံုးပိႆာ
ေခ်းငွားထားခဲ႔ဘူးျခင္းကို သတိရလာသည္၊
ထုိအခ်ိန္၌ ေဒၚသူမွာ ေကာင္းစား
ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဒၚျဖဴမွာ သား႐ွင္ျပဳရန္အတြက္
ေဒၚသူထံသို႔ သြားေရာက္ ေၾကြးေတာင္းရာ ေဒၚသူက ေၾကြးမေပး႐ုံမက ဆူပူ ဆဲဆို
ၾကိမ္းေမာင္း လႊတ္လိုက္သည္။ သုိ႔အတြက္ ေဒၚျဖဴမွာ
ရွက္လည္းရွက္-စိတ္လည္းနာ-မ်က္ႏွ
ာလည္း ငယ္လွသျဖင္႔ ေနရင္းရပ္ရြာ၌
မေနလိုေတာ႔ဘဲ သားေမာင္ရွင္ကို ေခၚကာ ဒလျမဳိ႕၌ သြားေရာက္ ေနထိုင္ခဲ႔ႀကသည္၊
ယင္းသို႔ ေနထိုင္ရာမွ ေမာင္ရွင္က ရွင္သာမေဏ ျပဳဘို႔ ေငြေႀကးရွာေဖြရန္ အတြက္
ေမ်ာခုတ္သမား အျဖစ္ျဖင္႔ မိန္းမလွကၽြန္းသို႔ လိုက္ပါသြားျခင္း
ျဖစ္သည္။မိန္းမလွကၽြန္းမွာ မြန္ဘာသာ ျဖစ္၍ ျမန္မာလိုျမရာပင္မ်ား
ေပါေသာကၽြန္းဟု အဓိပၸာယ္ရသည္၊ ဗုိလ္ကေလးျမဳိ႕နယ္တြင္ ထင္ရွားေသာ
ကၽြန္းျဖစ္သည္၊ ယင္းမိန္းမလွကၽြန္း၏ ေတာင္ဖက္တြင္ ကၽြန္းညိဳႀကီး ဟူေသာ
ကၽြန္းတကၽြန္းလည္း ရွိသည္၊ သို႔ေသာ္ ကၽြန္းညိဳႀကီးမွာ ယခုအခါ လူေနအိမ္ေျခ
မ်ားျဖင္႔ စည္ကားေနျပီ ျဖစ္သည္။ ေမာင္ရွင္တို႔ မသြားေရာက္မီကပင္
မိန္းမလွကၽြန္း၌ ကရင္မုဆိုးမႀကီး၏ သမီးေလးေယာက္မွာ က်ားကိုက္ခံရ၍
ေသဆံုးျပီး အစိမ္းနတ္ အျဖစ္ျဖင္႔ မိန္းမလွကၽြန္းကို
ေစာင္႔ေနလ်က္ရွိသည္။၏။မိန္းမလွ
ကၽြန္း၌ ေမ်ာမ်ား ခုတ္ယူေနစဥ္ တေန႔၌
အျခားသူမ်ား ေမ်ာခုတ္သြား၍ ေမာင္ရွင္မွာ ေလွေစာင္႔ အျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ႔သည္၊
ေမာင္ရွင္မွာ တေယာက္တည္း ပ်င္းေနသျဖင္႔ အသင္႔ပါလာေသာ သူ၏ေစာင္းကို
တီးေသာအခါ မိန္းမလွကၽြန္းကို ေစာင္႔ေနႀကေသာ အစိမ္းနတ္သမီး မ်ားက
ေမာင္ရွင္အား သေဘာက်သြားႀကသည္၊ ထို႔ေနာက္ ေမ်ာခုတ္ျပီးႀက၍ ေလွထြက္မည္
လုပ္ႀကရာ ယင္းနတ္သမီးမ်ားက ေလွထြက္မရေအာင္ ဆြဲထားႀကသည္၊ အားလံုးသေဘာတူ
မဲခ်ေသာအခါ၌ ေမာင္ရွင္ကိုသံုးႀကိမ္တိုင္တို
င္ မဲက်သျဖင္႔ ေလွသူႀကီး
ေမာင္ရွင္ကို ေရထဲသို႔ ပစ္ခ်လိုက္သည္၊သို႔ေသာ္ ေမာင္ရွင္မွာ
ေရထဲမေရာက္မီကပင္ ေပ်ာက္သြားျပီး အရွင္လတ္လတ္က နတ္ျဖစ္သြားခဲ႔သည္၊ ၎ကို
"ေရငန္ပိုင္ ဦးရွင္ႀကီး"ဟူ၍လည္းေကာင္း "ကၽြန္းညိဳရွင္" ဟူ၍ လည္းေကာင္း
ေခၚေ၀ၚႀကသည္။ဦးရွင္ႀကီးမွာ အျပင္ ၃၇-မင္းနတ္စာရင္းတြင္ မပါ၀င္ေသာ္လည္း
နတ္ထိန္း နတ္ကေတာ္ မ်ားက နတ္ကႏၷားေပးပြဲ ျပဳလုပ္ေသာ အခါ၌ ဦးရွင္ႀကီးအား
တင္ေျမွာက္ ပသေလ႔ ရွိႀကသည္။ ေရငန္ပိုင္ ဦးရွင္ႀကီးအား ဆြမ္းတင္ေျမွာက္
ႀကေသာအခါ အခ်ိဳ႕က ညဦးပိုင္း၌ တင္ေျမွာက္၍ အခ်ိဳ႕က နံနက္ အရုဏ္တက္ အခ်ိန္၌
တင္ေျမွာက္ႀကသည္၊ နံနက္ အရုဏ္တတ္ခ်ိန္၌ တင္ေျမွာက္ ႀကသူမ်ားက
ဦးရွင္ႀကီးမွာ ယခုအခါ အျမဲတမ္း ရွစ္ပါးသီလ ေစာင္႔ထိန္းေနသည္ဟု ယူဆကာ
ညဦးပိုင္း၌ မတင္ဘဲ နံနက္ အရုဏ္တက္ခ်ိန္မွ တင္ေျမွာက္ႀကျခင္းျဖစ္သည္။မယ္ျ
ဖဴနတ္
ေရငန္ပိုင္ ဦးရွင္ႀကီး၏အေမ ေဒၚျဖဴ ျဖစ္သည္၊ ေသဆံုးျပီးေနာက္ နတ္
ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။မယ္ျဖဴနတ္မွာ အျပင္ ၃၇-မင္း နတ္စာရင္းတြင္ မပါ၀င္ေသာ္လည္း
ေတာင္ျပံဳး၌ ထင္ရွားေသာ နတ္ျဖစ္သည္။အဘိုး ဦးရွင္ႀကီး ကဲ႔သို႔ပင္
ေရငန္ေဒသ ပင္လယ္ပိုင္း၌ ထင္ရွားေသာ နတ္တပါးမွာ အဘိုး ျဖစ္သည္၊ လူ႔ဘ၀တံုးက
မုဆိုးတံငါ အလုပ္ျဖင္႔ အသက္ေမြးသူ ျဖစ္သည္၊ သူ၏ ရပ္ရြာ၌ နတ္ကႏၷားေပးေသာအခါ
၎အတြက္ တပြဲသပ္သပ္ တင္ေျမွာက္ပသႀကရ၍ လူ႔ဘ၀၌ပင္ "တပြဲစားႀကီး"ဟု
ေက်ာ္ႀကားခဲ႔သည္။ ၎ကို အခ်ိဳ႕က မြန္လူမ်ိဳး ဘိုးေတာ္ ကရင္ ဟူ၍လည္းေကာင္း
အခ်ိဳ႕ကလည္း ဗမာကရင္လူမ်ိဳး အပိုး ဟူ၍ လည္းေကာင္း မွတ္သားေျပာဆိုႀကသည္၊
တေန႔ေသာအခါ ေနာက္ပါ လူမ်ားႏွင္႔ အမဲပစ္ရန္ ေတာသို႔ သြားႀကစဥ္ ေနာက္ပါ
လူအမ်ား ေရွ႕မွာပင္ ေပ်ာက္သြားျပီး နတ္ျဖစ္သြားသည္ဟု
အဆိုရွိသည္။ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ ပင္လယ္ပိုင္း၌ ေရလမ္းခရီးသြားႀကသူမ်ား-ေရလုပ္
ငန္းျဖင္႔
အသက္ေမြးႀကသူမ်ားသည္ အဘိုးအား အားကိုးအားထား တင္ေျမွာက္ပသေလ႔ ရွိႀကသည္။
ေရငန္ပိုင္ ဦးရွင္ႀကီးကို ဆြမ္းတင္ေျမွာက္ေသာ အခါ၌လည္း အဘိုးအတြက္
ေအာက္ပြဲတပြဲ သပ္သပ္ တင္ေျမွာက္ ပသေလ႔ ရွိႀကသည္။ယင္းသို႔ အဘိုးကို
တင္ေျမွာက္ေသာအခါ "အဘိုး-အဘိုး-အဘိုး"ဟု က်ယ္ေလာင္စြာ သံုးႀကိမ္
ေအာ္ေခၚျပီး တင္ေျမွာက္ ႀကရသည္ဟု ဆိုသည္....။
#မွတ္ခ်က္
ဗဟုသုတအျဖစ္ မ်ွေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment