ျမန္မာတို႔၏ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ၌ သၾကၤန္ပြဲ ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲ
မီးထြန္းပြဲ အစရွိသည္ျဖင့္ ပြဲေတာ္မ်ားစြာရွိရာတြင္ တပ႔ိုတြဲလ၌ က်င္းပေသာ
ထမနဲပြဲသည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္သည္ ။ တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ
တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းဆိုသကဲ့သို႔ ယင္း ထမနဲပြဲသည္ အရပ္ေဒသလိုက္၍
ေခၚေဝၚမႈကြဲျပားေလသည္။
ထမနဲပြဲကို လူအမ်ားက ထမႏွဲပြဲ ဟုလည္းေကာင္း ႏွမ္းမနဲပြဲ ဟုလည္းေကာင္း ယာဂုပြဲဟု လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚေဝၚ ၾကသည္ ။
သူအေၾကာင္း သူဗ်ဳတ္ပတ္ႏွင့္ ေခၚေဝၚၾကျခင္းျဖစ္၍ သင့္ေလ်ာ္သည္ဟုပင္ ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။
ထမႏွဲပြဲ ဟု ေခၚျခင္းကား - ေကာက္ညွင္းဆန္ထမင္းကို စီးေအာင္ကပ္ေအာင္ ထိုးရေသာေၾကာင့္ ေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။
ႏွမ္းမနဲပြဲ ဟု ေခၚျခင္းကား - ထိုးရေသာ ေကာက္ညွင္းထမင္းကို ႏွမ္းျဖဴး ႏွမ္းေရာ၍ ျပဳလုပ္သည္ကို စြဲ၍ ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။
သူအေၾကာင္း သူဗ်ဳတ္ပတ္ႏွင့္ ေခၚေဝၚၾကျခင္းျဖစ္၍ သင့္ေလ်ာ္သည္ဟုပင္ ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။
ထမႏွဲပြဲ ဟု ေခၚျခင္းကား - ေကာက္ညွင္းဆန္ထမင္းကို စီးေအာင္ကပ္ေအာင္ ထိုးရေသာေၾကာင့္ ေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။
ႏွမ္းမနဲပြဲ ဟု ေခၚျခင္းကား - ထိုးရေသာ ေကာက္ညွင္းထမင္းကို ႏွမ္းျဖဴး ႏွမ္းေရာ၍ ျပဳလုပ္သည္ကို စြဲ၍ ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။
ယာဂုပြဲ ဟု ေခၚျခင္းကေတာ့ - ေရွးအသုံးအႏႈံးအတုိင္း
ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ရတနာပုံေခတ္ ကပင္ ဤထမနဲပြဲကို ယာဂုပြဲ ဟုေခၚခဲ့ၾကေၾကာင္း
ေရွးေဟာင္း စာေပမ်ားတြင္ ေတြ႔ရွိရေပသည္။
ကင္းဝန္မင္းၾကီး ကလည္း -
- တပိုတြဲလ ၊ ကုန္သို႔က် ၊ မာဃ ထြန္းစျမဲ ။
ေပါက္လဲပြင့္တုံ ၊ ဆူးပန္းငုံ ၊ မီးပုံ ယာဂုပြဲ ။ ဟု တပိုတြဲလ၌ မီးပုံပြဲႏွင့္ ယာဂုပြဲကို က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း ဖြဲ႕ဆိုခဲ့သည္။
ကင္းဝန္မင္းၾကီး ကလည္း -
- တပိုတြဲလ ၊ ကုန္သို႔က် ၊ မာဃ ထြန္းစျမဲ ။
ေပါက္လဲပြင့္တုံ ၊ ဆူးပန္းငုံ ၊ မီးပုံ ယာဂုပြဲ ။ ဟု တပိုတြဲလ၌ မီးပုံပြဲႏွင့္ ယာဂုပြဲကို က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း ဖြဲ႕ဆိုခဲ့သည္။
တပို႔တြဲလမွ တေပါင္းလအကူး ( အ႒ႏ ၱရ ) ၾကား ရွစ္ရက္သည္
အေအးဓာတ္ လြန္ကဲေသာ ရက္မ်ား ျဖစ္သည္ ။ ထိုရက္မ်ား၌ ဘုရားရွင္သည္ပင္လ်င္
ေျခေတာ္ လက္ေတာ္တို႔ကို မီးကင္ မီးလွဳံ ေတာ္မူရသည္ဟု ဆိုသည္ ။
ဤသည္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ တပို႔တြဲလ၌ ထမနဲပြဲႏွင့္အတူ မီးပုံပူေဇာ္ပြဲ ကိုလည္း က်င္းပျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။
ထမနဲပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ကား ငယ္ရြယ္စဥ္ အခ်ိန္က စာသင္ေက်ာင္းတြင္ ရြတ္ဆို သင္ၾကားခဲ့ရေသာ ကဗ်ာကေလးကလည္း သတိရ လြမ္းဆြတ္စရာပင္ျဖစ္သည္။
ဤသည္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ တပို႔တြဲလ၌ ထမနဲပြဲႏွင့္အတူ မီးပုံပူေဇာ္ပြဲ ကိုလည္း က်င္းပျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။
ထမနဲပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ကား ငယ္ရြယ္စဥ္ အခ်ိန္က စာသင္ေက်ာင္းတြင္ ရြတ္ဆို သင္ၾကားခဲ့ရေသာ ကဗ်ာကေလးကလည္း သတိရ လြမ္းဆြတ္စရာပင္ျဖစ္သည္။
ထ- ထမနဲ တပို႔တြဲ
ျပာသိုလ္လမွာ ခ်မ္းေအးသည္ ၊
ခြါညိဳပန္းနံ႕ေမႊးသည္ ။
တပို႔တြဲလမွာ ထမနဲပြဲရွိသည္ ၊
သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္း ထမနဲထိုးၾကသည္ ၊
နွာရည္စိုရႊဲ တပိုတြဲဟု ဆိုၾကသည္ ။
ျပာသိုလ္လမွာ ခ်မ္းေအးသည္ ၊
ခြါညိဳပန္းနံ႕ေမႊးသည္ ။
တပို႔တြဲလမွာ ထမနဲပြဲရွိသည္ ၊
သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္း ထမနဲထိုးၾကသည္ ၊
နွာရည္စိုရႊဲ တပိုတြဲဟု ဆိုၾကသည္ ။
သေကၤတႏွင့္ ျပယုဂ္
ျမန္မာရိုးရာ ထမနဲပြဲသည္ စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတ ျဖစ္သလို ထိုးလိုက္ေသာ ထမနဲ၏အရသာေကာင္းျခင္းသည္လည္းစည္ းလုံးညီညြတ္ျခင္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈျပယုဂ္တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု ေရွးလူၾကီးမ်ား ဆိုစကား ရွိခဲ့သည္ ။
ျမန္မာရိုးရာ ထမနဲပြဲသည္ စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတ ျဖစ္သလို ထိုးလိုက္ေသာ ထမနဲ၏အရသာေကာင္းျခင္းသည္လည္းစည္
ထိုထမနဲထိုးပြဲကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ထမနဲကုသိုလ္ရွင္မ်ား အားလုံး
အတူတကြ စည္းလုံး ၾကရမည္။ ညီညြတ္ၾကရမည္။ စည္းလုံး ညီညြတ္မႈျဖင့္
မိမိတို႔လိုလားေသာ လူနတ္နိဗၺာန္ သုံးတန္ေသာ ခ်မ္းသာ သုခကို ရရွိေအာင္
ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမည္ ဟု ကိုယ္စီကိုယ္စီ အသီးအသီး မိမိတို႔ရင္တြင္း၌
အသိဥာဏ္မ်ား ျဖစ္ပြါးေပၚေပါက္နိုင္ေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ - အစရွိသည္ျဖင့္
ခ်မ္းသာသုခဟူသည္ အျခားမဟုတ္၊ စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းႏွင့္
စည္းလုံးညီညြတ္ေသာသူတို႔၏အက်င့္ ဟု ဓမၼပဒပါဠိေတာ္မွာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
ဤထမနဲထိုးျခင္းဟူေသာ ျမန္မာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္သည္
ဗုဒၶဘာသာဝင္ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္၍
ေပၚေပါက္လာေသာ ပြဲေတာ္ တစ္ခု ဟုဆိုလ်င္ မွားအံ့ မထင္ေပ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာတို႔အတြက္တပို႔တြဲလသည္ ေကာက္သစ္ဦး ေပၚခ်ိန္ျဖစ္
သည္။ ေတာသူ ေတာင္သား ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားတို႔သည္ ေကာက္ဦးအလွဴအေနျဖင့္ မိမိတို႔လယ္ယာမွ ထြက္ေသာ ေကာက္ဦးစပါးတို႔ကို မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္စီရင္ကာ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ သက္ၾကီးရြယ္အို တို႔အား ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေပးလွဴေလ့ရွိၾကသည္ ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာတို႔အတြက္တပို႔တြဲလသည္ ေကာက္သစ္ဦး ေပၚခ်ိန္ျဖစ္
သည္။ ေတာသူ ေတာင္သား ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားတို႔သည္ ေကာက္ဦးအလွဴအေနျဖင့္ မိမိတို႔လယ္ယာမွ ထြက္ေသာ ေကာက္ဦးစပါးတို႔ကို မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္စီရင္ကာ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ သက္ၾကီးရြယ္အို တို႔အား ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေပးလွဴေလ့ရွိၾကသည္ ။
တခ်ိဳ႕က ေကာက္ညွင္းထုပ္၍ လွဴၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က
မုန္႔ဆန္းလုပ္၍လွဴၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က မုန္႔လုံးလုံး၍လွဴၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ယခုလို
ထမနဲထိုး၍လွဴၾက သည္။
ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ျပဳလုပ္စီမံ၍ ေပးလွဴေသာ ယင္းအလွဴဒါနမ်ိိဳးတို႔ကို က်မ္းဂန္လာေဒသနာေတာ္ နည္းအားျဖင့္ ကာလဒါနအလွဴမ်ိဳးဟု ေခၚဆုိရမည္ျဖစ္သည္။
ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ျပဳလုပ္စီမံ၍ ေပးလွဴေသာ ယင္းအလွဴဒါနမ်ိိဳးတို႔ကို က်မ္းဂန္လာေဒသနာေတာ္ နည္းအားျဖင့္ ကာလဒါနအလွဴမ်ိဳးဟု ေခၚဆုိရမည္ျဖစ္သည္။
ကာလဒါန အလွဴငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း အဂုၤတၳိဳရ္ ပဥၥကနိပါတ္ကာလဒါနသုတ္၌ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ ။
ယင္းငါးမ်ိဳးကား - ၁။ ဧည့္သည္ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၂။ ခရီးသြားပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၃။ မက်န္းမာေသာပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၄။ ဆင္းရဲငတ္မြတ္ေသာအခါ၌ ေပးလွဴျခင္း ။
၅။ ေကာက္ဦး သစ္သီးဦးတို႔ကို သီလဝႏ ၱပုဂၢိဳလ္တို႔အား
အဦးအဖ်ား ေပးလွဴျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္ ။
ယင္းငါးမ်ိဳးကား - ၁။ ဧည့္သည္ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၂။ ခရီးသြားပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၃။ မက်န္းမာေသာပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၄။ ဆင္းရဲငတ္မြတ္ေသာအခါ၌ ေပးလွဴျခင္း ။
၅။ ေကာက္ဦး သစ္သီးဦးတို႔ကို သီလဝႏ ၱပုဂၢိဳလ္တို႔အား
အဦးအဖ်ား ေပးလွဴျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္ ။
ေဆာင္ပုဒ္ - ေကာက္စပါးဦး ၊ သစ္သီးဦး ၊ ေပၚဦး ေပၚဖ်ားေနာ္ ။
သီလဝႏ ၱ ၊ လွဴဒါန္းၾက ၊ ကာလဒါန ေခၚ ။
သီလဝႏ ၱ ၊ လွဴဒါန္းၾက ၊ ကာလဒါန ေခၚ ။
အခါသိသျဖင့္ ၊ လွဴတုံလင့္ ၊ ခ်ိန္သင့္ ေကာင္းက်ိဳးရ ။
ဟူသည္ႏွင့္ အညီ ထိုကာလဒါန အလွဴမ်ိဳးကို အခ်ိန္ကာလႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ
ေပးလွဴခဲ့ေသာသူအား မိမိလိုရာအခ်ိန္၌ မိမိလိုေသာ အက်ိဳးကို ရရွိနိုင္ ေပသည္ ။
ထို႔အျပင္ အဦးအဖ်ားလွဴျခင္းေၾကာင့္
သူမ်ားထက္ဦးစြာသုံးေဆာင္ရျခင္း ၊ သူမ်ားထက္ဦး စြာ တရားထူးရျခင္း
အက်ိဳးတို႔ကိုလည္း ရရွိနိုင္ေလသည္။ ဤသည္ကား ဇေနတိ သဒိသံ ပါကံ
ဆိုသည့္အတိုင္း တူေသာအက်ိဳးကို ရရွိျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။
ဤေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္ ထိုကဲ့သုိ႔ အဦးအဖ်ားလွဴဒါန္းလ်က္
ကုသိုလ္ရယူသူမ်ား ရွိခဲ့သည္။ အထင္ရွားဆုံးသူကို ျပပါဆိုလ်င္
ပဥၥဂၢဒါယကပုဏၰားၾကီးကိုပင္ ညႊန္ျပရ မည္ျဖစ္သည္။ အဦးအဖ်ား ငါးမ်ိဳးကို
အျမဲလွဴဒါန္းေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ပင္ သူကို ပဥၥဂၢဒါယကပုဏၰား ဟု အမ်ားကေခၚၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
သူ လွဴေလ့ရွိေသာ အဦးအဖ်ားအလွဴမ်ားမွာ - လယ္ဦး ၊ တလင္းဦး ၊
စပါးပုံဦး ၊ အိုးဦး ၊ စားဦး အားျဖင့္ ငါးမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ယင္းငါးမ်ိဳးကို
အလြယ္မွတ္နိုင္ရန္ ေရွးဆရာျမတ္တို႔က -
- လယ္ တလင္း ပုံစု ၊ အိုး ခြက္ဟု ၊ ငါးခု ျမတ္ဒါန ။
အဦးအဖ်ား ၊ လွဴဒါန္းျငား ၊ ပုဏၰား ပဥၥဂၢ ။ (ဓမၼ ႒- ၂၊ ၃၆၇) ဟု ေဆာင္ပုဒ္သီကုံး မွတ္တမ္း တင္ခဲ့ၾကသည္။ ေနာင္အခါ၌ ဘုရားရွင္၏တရားကို နာၾကားရခါ ပဥၥဂၢဒါယကပုဏၰားဇႏွီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးတို႔သည္ အကြ်တ္တရားမ်ား ရရွိၾကေလသည္။
- လယ္ တလင္း ပုံစု ၊ အိုး ခြက္ဟု ၊ ငါးခု ျမတ္ဒါန ။
အဦးအဖ်ား ၊ လွဴဒါန္းျငား ၊ ပုဏၰား ပဥၥဂၢ ။ (ဓမၼ ႒- ၂၊ ၃၆၇) ဟု ေဆာင္ပုဒ္သီကုံး မွတ္တမ္း တင္ခဲ့ၾကသည္။ ေနာင္အခါ၌ ဘုရားရွင္၏တရားကို နာၾကားရခါ ပဥၥဂၢဒါယကပုဏၰားဇႏွီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးတို႔သည္ အကြ်တ္တရားမ်ား ရရွိၾကေလသည္။
အဦးအဖ်ားလွဴျခင္းအေလ့သည္ ဤေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္သာ ရွိခဲ့သည္ကား မဟုတ္ေပ၊ ေရွးဘုရားရွင္မ်ား လက္ထက္ကလည္း ရွိခဲ့သည္သာျဖစ္သည္။
ဝိပႆီဘုရားရွင္လက္ထက္ မဟာကာလ စူဠကာလ သူၾကြယ္ႏွစ္ေယာက္တို႔တြင္ အကိုျဖစ္ေသာ မဟာကာလသည္ လွဴလ်င္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားလွဴရမွ ေက်နပ္သူျဖစ္ေလသည္။
ဝိပႆီဘုရားရွင္လက္ထက္ မဟာကာလ စူဠကာလ သူၾကြယ္ႏွစ္ေယာက္တို႔တြင္ အကိုျဖစ္ေသာ မဟာကာလသည္ လွဴလ်င္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားလွဴရမွ ေက်နပ္သူျဖစ္ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိလယ္မွ ထြက္ေသာ ေကာက္စပါးကို အဦးကုိးမ်ိဳးကိုးၾကိမ္ျပဳလုပ္ လ်က္ ေစတနာထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းခဲ့ ေလသည္။
ညီျဖစ္သူ စူဠကာလကား ေနာက္မွေျဖးေျဖးလွဴလည္း ကုသိုလ္ရတာပါပဲ ဟု ႏွလုံးသြင္းလ်က္ ေနာက္မွခ်ည္း ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ေလသည္။
ညီျဖစ္သူ စူဠကာလကား ေနာက္မွေျဖးေျဖးလွဴလည္း ကုသိုလ္ရတာပါပဲ ဟု ႏွလုံးသြင္းလ်က္ ေနာက္မွခ်ည္း ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ေလသည္။
ထိုညီေနာင္ႏွစ္ဦးတို႔သည္ ထိုဘဝမွေသလြန္ၾကျပီး
လူျပည္နတ္ျပည္တို႔၌ က်င္လည္ၾကကာ ဤေဂါတမ ဘုရားလက္ထက္ အကို မဟာကာလက
အရွင္ေကာ႑ညမေထရ္ျဖစ္လာေလသည္။ အဦးဆုံးခ်ည္း လွဴဒါန္းခဲ့ေသာေၾကာင့္
အရင္အဦးဆုံး တရားထူးရလ်က္ ကြ်တ္တမ္းဝင္ရေလသည္ ။ ေနာက္မွခ်ည္း
ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ေသာ ညီ စူဠကာလသည္ ေနာင္ဆုံး ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံကာနီးက်မွ တရား
သိျမင္ျပီး ကြ်တ္တမ္းဝင္ရေလသည္။
အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာတို႔ကိုေထာက္၍ ထမနဲထိုးလွဴဒါန္းျခင္းအလွဴဒါ နသည္
မြန္ျမတ္ေသာ ကာလဒါန ကုသိုလ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းၾကသူမ်ားအား
အက်ိဳးထူး အက်ိဳးဦးမ်ား ရရွိနိုင္ သည္မွာ ယုံမွားစရာမရွိေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၵဘာသာဝင္မ်ား အေနျဖင့္ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ထမနဲပြဲမ်ား က်င္းပျပဳလုပ္ ၾကလ်က္ ထမနဲေပးလွဴျခင္း ထမနဲေဝငွျခင္းမ်ားအျပင္ ထမနဲပြဲႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ကုသုိလ္ပါရမီထူးမ်ား ဆည္းပူးရယူနိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း တိုက္တြန္းေရးသား လိုက္ရေပသည္။
အရွင္နႏၵသာရ (စည္ရွင္) ထမနဲပြဲႏွင့္စပ္၍ သိမွတ္ဖြယ္
ျမန္မာတို႔၏ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ၌ သၾကၤန္ပြဲ ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲ မီးထြန္းပြဲ အစရွိသည္ျဖင့္ ပြဲေတာ္မ်ားစြာရွိရာတြင္ တပ႔ိုတြဲလ၌ က်င္းပေသာ ထမနဲပြဲသည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ထမနဲပြဲကိုတပို႔တြဲလဆန္းမွစ၍ လျပည့္ေန႔တိုင္ေအာင္ေသာ ကာလအတြင္း၌ ေရွးမင္းအဆက္ဆက္မွ စ၍ ယေန႔ထက္တိုင္ အျမိဳ႕ျမိဳ႕အရြာရြာတိုင္း၌ ျခိမ့္ျခိမ့္သဲမ်ွ က်င္းပျပဳလုပ္ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၵဘာသာဝင္မ်ား အေနျဖင့္ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ထမနဲပြဲမ်ား က်င္းပျပဳလုပ္ ၾကလ်က္ ထမနဲေပးလွဴျခင္း ထမနဲေဝငွျခင္းမ်ားအျပင္ ထမနဲပြဲႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ကုသုိလ္ပါရမီထူးမ်ား ဆည္းပူးရယူနိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း တိုက္တြန္းေရးသား လိုက္ရေပသည္။
အရွင္နႏၵသာရ (စည္ရွင္) ထမနဲပြဲႏွင့္စပ္၍ သိမွတ္ဖြယ္
ျမန္မာတို႔၏ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ၌ သၾကၤန္ပြဲ ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲ မီးထြန္းပြဲ အစရွိသည္ျဖင့္ ပြဲေတာ္မ်ားစြာရွိရာတြင္ တပ႔ိုတြဲလ၌ က်င္းပေသာ ထမနဲပြဲသည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ထမနဲပြဲကိုတပို႔တြဲလဆန္းမွစ၍ လျပည့္ေန႔တိုင္ေအာင္ေသာ ကာလအတြင္း၌ ေရွးမင္းအဆက္ဆက္မွ စ၍ ယေန႔ထက္တိုင္ အျမိဳ႕ျမိဳ႕အရြာရြာတိုင္း၌ ျခိမ့္ျခိမ့္သဲမ်ွ က်င္းပျပဳလုပ္ၾကသည္။
တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းဆိုသကဲ့သို႔ ယင္း ထမနဲပြဲသည္ အရပ္ေဒသလိုက္၍ ေခၚေဝၚမႈမ်ား ကြဲျပားေလသည္။
ထမနဲပြဲကို လူအမ်ားက ထမႏွဲပြဲ ဟုလည္းေကာင္း ႏွမ္းမနဲပြဲ ဟုလည္းေကာင္း ယာဂုပြဲဟု လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚေဝၚၾကသည္ ။
သူအေၾကာင္း သူဗ်ဳတ္ပတ္ႏွင့္ ေခၚေဝၚၾကျခင္းျဖစ္၍ သင့္ေလ်ာ္သည္ဟုပင္ ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။
ထမနဲပြဲကို လူအမ်ားက ထမႏွဲပြဲ ဟုလည္းေကာင္း ႏွမ္းမနဲပြဲ ဟုလည္းေကာင္း ယာဂုပြဲဟု လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚေဝၚၾကသည္ ။
သူအေၾကာင္း သူဗ်ဳတ္ပတ္ႏွင့္ ေခၚေဝၚၾကျခင္းျဖစ္၍ သင့္ေလ်ာ္သည္ဟုပင္ ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။
ထမႏွဲပြဲ ဟု ဟထိုးထည့္၍ ေခၚျခင္းကား - ေကာက္ညွင္းဆန္ထမင္းကို စီးေအာင္ကပ္ေအာင္ ထိုးရေသာေၾကာင့္ ေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။
ႏွမ္းမနဲပြဲဟု ေခၚျခင္းကားထိုးရေသာ ေကာက္ညွင္းထမင္းကို ႏွမ္းျဖဴး ႏွမ္းေရာ၍ ျပဳလုပ္သည္ကို စြဲ၍ ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။
ယာဂုပြဲ ဟု ေခၚျခင္းကေတာ့ - ေရွးအသုံးအႏႈံးအတုိင္း
ေခၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ရတနာပုံေခတ္ကပင္ ဤထမနဲပြဲကို ယာဂုပြဲ ဟုေခၚခဲ့ၾကေၾကာင္း
ေရွးေဟာင္း စာေပမ်ားတြင္ ေတြ႔ရွိရသည္။
ကင္းဝန္မင္းၾကီးကလည္း -
- တပိုတြဲလ ၊ ကုန္သို႔က် ၊ မာဃ ထြန္းစျမဲ ။
ေပါက္လဲပြင့္တုံ ၊ ဆူးပန္းငုံ ၊ မီးပုံ ယာဂုပြဲ ။ ဟု တပိုတြဲလ၌ မီးပုံပြဲႏွင့္ ယာဂုပြဲကို က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း ဖြဲ႕ဆိုခဲ့သည္။
ကင္းဝန္မင္းၾကီးကလည္း -
- တပိုတြဲလ ၊ ကုန္သို႔က် ၊ မာဃ ထြန္းစျမဲ ။
ေပါက္လဲပြင့္တုံ ၊ ဆူးပန္းငုံ ၊ မီးပုံ ယာဂုပြဲ ။ ဟု တပိုတြဲလ၌ မီးပုံပြဲႏွင့္ ယာဂုပြဲကို က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း ဖြဲ႕ဆိုခဲ့သည္။
တပို႔တြဲလမွ တေပါင္းလအကူး ( အ႒ႏ ၱရ ) ၾကား ရွစ္ရက္သည္
အေအးဓာတ္ လြန္ကဲေသာ ရက္မ်ား ျဖစ္သည္ ။ ထိုရက္မ်ား၌ ဘုရားရွင္သည္ ပင္လ်င္
ေျခေတာ္ လက္ေတာ္တို႔ကို မီးကင္ မီးလွဳံ ေတာ္မူရသည္ဟု ဆိုသည္ ။
ဤသည္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ တပို႔တြဲလ၌ ထမနဲပြဲႏွင့္အတူ မီးပုံပူေဇာ္ပြဲကိုလည္း
က်င္းပျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။
ထမနဲထိုးရာတြင္ ထည့္ရသည့္အခ်ိန္အဆမ်ားကား
အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားမႈရွိသည္။ ထမနဲထိုးလိုမူ ေကာက္ညွင္းဆန္ေလးျပည္ကို
ေရစင္ေအာင္ေဆး၍ ဆီတပိႆာကိုဒယ္တြင္ထည့္ကာ ဂ်င္းသုံးက်ပ္သားႏွင့္ဆီသတ္၍
ေကာက္ညွင္း
ထည့္ႏွပ္ရသည္။ ေကာက္ညွင္းႏွပ္၍ ဆီျပန္ေသာ္ ဖိုမွခ်၍ ႏွဲရသည္။
ထည့္ႏွပ္ရသည္။ ေကာက္ညွင္းႏွပ္၍ ဆီျပန္ေသာ္ ဖိုမွခ်၍ ႏွဲရသည္။
ယင္းသို႔ႏွဲရာတြင္ ေယာက္မႏွစ္လက္ျဖင့္ပြတ္ေျခသျဖင္ ့ ေၾကမြသြားေသာ
ေကာက္ညွင္းထဲတြင္ ေျမပဲ ၈၀က်ပ္သား၊ ႏွမ္း ၃၂က်ပ္သား ၊ အုံးသီးစိပ္ ၂၀က်ပ္သား၊ ဆား ၇က်ပ္သား ႏွံ႕ေအာင္ထည့္ေမႊလ်င္ ထမနဲျဖစ္သည္ ဟု ျမန္မာစြယ္စုံ က်မ္းတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။
ေကာက္ညွင္းထဲတြင္ ေျမပဲ ၈၀က်ပ္သား၊ ႏွမ္း ၃၂က်ပ္သား ၊ အုံးသီးစိပ္ ၂၀က်ပ္သား၊ ဆား ၇က်ပ္သား ႏွံ႕ေအာင္ထည့္ေမႊလ်င္ ထမနဲျဖစ္သည္ ဟု ျမန္မာစြယ္စုံ က်မ္းတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။
ထမနဲပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ကား ငယ္ရြယ္စဥ္ အခ်ိန္က စာသင္ေက်ာင္းတြင္ ရြတ္ဆို သင္ၾကားခဲ့ရေသာ ကဗ်ာကေလးကလည္း သတိရ လြမ္းဆြတ္စရာ ပင္ျဖစ္သည္။
ထ- ထမနဲ တပို႔တြဲ
ျပာသိုလ္လမွာ ခ်မ္းေအးသည္ ၊
ခြါညိဳပန္းနံ႕ေမႊးသည္ ။
တပို႔တြဲလမွာ ထမနဲပြဲရွိသည္ ၊
သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္း ထမနဲထိုးၾကသည္ ၊
နွာရည္စိုရႊဲ တပိုတြဲဟု ဆိုၾကသည္ ။
ျပာသိုလ္လမွာ ခ်မ္းေအးသည္ ၊
ခြါညိဳပန္းနံ႕ေမႊးသည္ ။
တပို႔တြဲလမွာ ထမနဲပြဲရွိသည္ ၊
သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္း ထမနဲထိုးၾကသည္ ၊
နွာရည္စိုရႊဲ တပိုတြဲဟု ဆိုၾကသည္ ။
အေအးဓာတ္လြန္ကဲမႈကို ကာကြယ္နိုင္ရန္အတြက္လည္း အပူစာခ်ည္းပါ၍
ဆီနိုင္ေသာထမနဲကို ဤတပို႔တြဲလတြင္ ထိုးပြဲမ်ားက်င္းပျပဳလုပ္ၾကလ်က္ လွဴဒါန္း
စားသုံးၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သေကၤတႏွင့္ ျပယုဂ္
ျမန္မာရိုးရာ ထမနဲပြဲ၌ ထိုးထားသျဖင့္ စီးကပ္ေနေသာထမႏွဲသည္ စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတျဖစ္သလို ထိုးလိုက္ေသာ ထမနဲ၏ အရသာေကာင္းျခင္းသည္လည္း စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈျပယုဂ္
တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု ေရွးလူၾကီးမ်ား ဆိုစကားရွိခဲ့သည္ ။
ျမန္မာရိုးရာ ထမနဲပြဲ၌ ထိုးထားသျဖင့္ စီးကပ္ေနေသာထမႏွဲသည္ စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတျဖစ္သလို ထိုးလိုက္ေသာ ထမနဲ၏ အရသာေကာင္းျခင္းသည္လည္း စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈျပယုဂ္
တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု ေရွးလူၾကီးမ်ား ဆိုစကားရွိခဲ့သည္ ။
ထမနဲထိုးပြဲကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ထမနဲကုသိုလ္ရွင္မ်ား အားလုံး
အတူတကြ စည္းလုံးၾကရမည္။ ညီညြတ္ၾကရမည္။ စည္းလုံး ညီညြတ္မႈျဖင့္
မိမိတို႔လိုလား
ေသာ လူနတ္နိဗၺာန္သုံးတန္ေသာ ခ်မ္းသာသုခကို ရရွိေအာင္ ၾကိဳးစားအား ထုတ္ၾကရမည္ ဟု ကိုယ္စီကိုယ္စီ အသီးအသီး မိမိတို႔ရင္တြင္း၌ အသိဥာဏ္ မ်ား ျဖစ္ပြါးေပၚေပါက္လာနိုင္ေပသည္။
ေသာ လူနတ္နိဗၺာန္သုံးတန္ေသာ ခ်မ္းသာသုခကို ရရွိေအာင္ ၾကိဳးစားအား ထုတ္ၾကရမည္ ဟု ကိုယ္စီကိုယ္စီ အသီးအသီး မိမိတို႔ရင္တြင္း၌ အသိဥာဏ္ မ်ား ျဖစ္ပြါးေပၚေပါက္လာနိုင္ေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ - အစရွိသည္ျဖင့္
ခ်မ္းသာသုခဟူသည္ အျခားမဟုတ္၊ စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းႏွင့္
စည္းလုံးညီညြတ္ေသာသူတို႔၏အက်င့္ ဟုဓမၼပဒပါဠိေတာ္မွာ ေဟာၾကားေတာ္
မူခဲ့ေပသည္။
မူခဲ့ေပသည္။
ဤထမနဲထိုးျခင္းဟူေသာ ျမန္မာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ကိုးကြ ယ္ရာဘာသာတရားႏွင့္ဆက္ႏြယ္လ်က္
ေပၚေပါက္လာေသာ ပြဲေတာ္တစ္ခုဟုဆိုလ်င္ မွားအံ့ မထင္ေပ။
ေပၚေပါက္လာေသာ ပြဲေတာ္တစ္ခုဟုဆိုလ်င္ မွားအံ့ မထင္ေပ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာတို႔အတြက္ တပို႔တြဲလသည္ ေကာက္ဦးစပါး
ေပၚခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေတာသူေတာင္သားဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ား တို႔သည္ ေကာက္ဦး
အလွဴအေနျဖင့္ မိမိတို႔လယ္ယာမွ ထြက္ေသာ ေကာက္ဦးစပါးတို႔ကို
မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္စီရင္ကာ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ သက္ၾကီးရြယ္အိုတို႔အား
ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေပးလွဴေလ့ရွိၾကသည္ ။
ေပၚခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေတာသူေတာင္သားဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ား
တခ်ိဳ႕က ေကာက္ညွင္းေပါင္း၍လွဴၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ေကာက္ညွင္းထုပ္၍
လွဴၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က မုန္႔ဆန္းလုပ္၍လွဴၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က မုန္႔လုံးလုံး၍လွဴၾက
သည္။ တခ်ိဳ႕က ယခုလို ထမနဲထိုး၍လွဴၾကသည္။
ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ျပဳလုပ္စီမံ၍ ေပးလွဴေသာ ယင္းအလွဴဒါနမ်ိိဳးတို႔ကို က်မ္းဂန္လာ
ေဒသနာေတာ္နည္းအားျဖင့္ ကာလဒါနအလွဴမ်ိဳးဟု ေခၚဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ ကာလဒါန အလွဴငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း အဂုၤတၳိဳရ္ ပါဠိေတာ္ ပဥၥကနိပါတ္ ကာလဒါန သုတ္၌ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ ။
ေဒသနာေတာ္နည္းအားျဖင့္ ကာလဒါနအလွဴမ်ိဳးဟု ေခၚဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ ကာလဒါန အလွဴငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း အဂုၤတၳိဳရ္ ပါဠိေတာ္ ပဥၥကနိပါတ္ ကာလဒါန သုတ္၌ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ ။
ယင္းငါးမ်ိဳးကား - ၁။ ဧည့္သည္ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၂။ ခရီးသြားပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၃။ မက်န္းမာေသာပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၄။ ဆင္းရဲငတ္မြတ္ေသာအခါ၌ ေပးလွဴျခင္း ။
၅။ ေကာက္ဦး သစ္သီးဦးတို႔ကို သီလဝႏ ၱပုဂၢိဳလ္တို႔အား
အဦးအဖ်ားေပးလွဴျခင္းတို႔ျဖစ္ သည္ ။
၂။ ခရီးသြားပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၃။ မက်န္းမာေသာပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေပးလွဴျခင္း ။
၄။ ဆင္းရဲငတ္မြတ္ေသာအခါ၌ ေပးလွဴျခင္း ။
၅။ ေကာက္ဦး သစ္သီးဦးတို႔ကို သီလဝႏ ၱပုဂၢိဳလ္တို႔အား
အဦးအဖ်ားေပးလွဴျခင္းတို႔ျဖစ္
ေဆာင္ပုဒ္ - ေကာက္စပါးဦး ၊ သစ္သီးဦး ၊ ေပၚဦး ေပၚဖ်ားေနာ္ ။
သီလဝႏ ၱ ၊ လွဴဒါန္းၾက ၊ ကာလဒါန ေခၚ ။
သီလဝႏ ၱ ၊ လွဴဒါန္းၾက ၊ ကာလဒါန ေခၚ ။
အခါသိသျဖင့္ ၊ လွဴတုံလင့္ ၊ ခ်ိန္သင့္ ေကာင္းက်ိဳးရ ။
ဟူသည္ႏွင့္ အညီ ထိုကာလဒါနအလွဴမ်ိဳးကို အခ်ိန္ကာလႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ
ေပးလွဴခဲ့ေသာသူအား မိမိလိုရာအခ်ိန္၌ မိမိလိုအပ္ေသာ အက်ိဳးတရားကို
ရရွိနိုင္ေပသည္ ။
ထို႔အျပင္ အဦးအဖ်ားလွဴျခင္းေၾကာင့္ သူမ်ားထက္ဦးစြာ
အထူးအဆန္း ပစၥည္းမ်ား သုံးေဆာင္ရျခင္း ၊ သူမ်ားထက္ဦးစြာ တရားထူးရျခင္း
အက်ိဳးတို႔ကို လည္း ရရွိနိုင္ေလသည္။ ဤသည္ကား ဇေနတိ သဒိသံ ပါကံ
ဆိုသည့္အတိုင္း တူေသာအက်ိဳးကို ရရွိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဤေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္ ထိုကဲ့သုိ႔ အဦးအဖ်ားလွဴဒါန္းလ်က္
ကုသိုလ္ ရယူသူမ်ား ရွိခဲ့သည္။ အထင္ရွားဆုံးသူကို ျပပါဆိုလ်င္
ပဥၥဂၢဒါယကပုဏၰားၾကီး ကိုပင္ ညႊန္ျပရမည္ျဖစ္သည္။
အဦးအဖ်ားငါးမ်ိဳးကိုအျမဲလွဴဒါ န္းေလ့ရွိေသာ
ေၾကာင့္ပင္ သူကို ပဥၥဂၢဒါယက ပုဏၰား ဟု အမ်ားကေခၚၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ေၾကာင့္ပင္ သူကို ပဥၥဂၢဒါယက ပုဏၰား ဟု အမ်ားကေခၚၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
သူ လွဴေလ့ရွိေသာ အဦးအဖ်ားအလွဴမ်ားမွာ - လယ္ဦး ၊ တလင္းဦး ၊
စပါးပုံဦး ၊ အိုးဦး ၊ စားဦး အားျဖင့္ ငါးမ်ိဳးျဖစ္သည္။
ယင္းငါးမ်ိဳးကိုအလြယ္မွတ္နိုင္ ရန္ ေရွးဆရာျမတ္တို႔က -
- လယ္ တလင္း ပုံစု ၊ အိုး ခြက္ဟု ၊ ငါးခု ျမတ္ဒါန ။
အဦးအဖ်ား ၊ လွဴဒါန္းျငား ၊ ပုဏၰား ပဥၥဂၢ ။ (ဓမၼပဒ ႒- ၂၊ ၃၆၇)
အဦးအဖ်ား ၊ လွဴဒါန္းျငား ၊ ပုဏၰား ပဥၥဂၢ ။ (ဓမၼပဒ ႒- ၂၊ ၃၆၇)
ဟု ေဆာင္ပုဒ္သီကုံး မွတ္တမ္း တင္ခဲ့ၾကသည္။ ေနာင္အခါ၌
ဘုရားရွင္၏ တရားကို နာၾကားရခါ ပဥၥဂၢဒါယကပုဏၰားဇႏွီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးတို႔သည္
အကြ်တ္တရားမ်ား ရရွိၾကေလသည္။
အဦးအဖ်ားလွဴျခင္းအေလ့သည္ ဤေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္သာ ရွိခဲ့သည္ကား မဟုတ္ေပ၊ ေရွးဘုရားရွင္မ်ား လက္ထက္ကလည္း ရွိခဲ့သည္ သာျဖစ္သည္။
ဝိပႆီဘုရားရွင္လက္ထက္ မဟာကာလ စူဠကာလ သူၾကြယ္ႏွစ္ေယာက္တို႔တြင္ အကိုျဖစ္ေသာ မဟာကာလသည္ လွဴလ်င္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားလွဴရ မွ ေက်နပ္သူျဖစ္
ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိလယ္မွ ထြက္ေသာ ေကာက္စပါးကို အဦး ကုိးမ်ိဳး ကိုးၾကိမ္ျပဳလုပ္လ်က္ ေစတနာထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းခဲ့ ေလသည္။
ဝိပႆီဘုရားရွင္လက္ထက္ မဟာကာလ စူဠကာလ သူၾကြယ္ႏွစ္ေယာက္တို႔တြင္ အကိုျဖစ္ေသာ မဟာကာလသည္ လွဴလ်င္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားလွဴရ မွ ေက်နပ္သူျဖစ္
ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိလယ္မွ ထြက္ေသာ ေကာက္စပါးကို အဦး ကုိးမ်ိဳး ကိုးၾကိမ္ျပဳလုပ္လ်က္ ေစတနာထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းခဲ့ ေလသည္။
ညီျဖစ္သူ စူဠကာလကား ေနာက္မွေျဖးေျဖးလွဴလည္း ကုသိုလ္ရတာပါပဲ ဟု ႏွလုံးသြင္းလ်က္ ေနာက္မွခ်ည္း ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ေလသည္။
ညီေနာင္ႏွစ္ဦးတို႔သည္ ထိုဘဝမွေသလြန္ၾကျပီး
လူျပည္နတ္ျပည္တို႔၌ က်င္လည္ၾကကာ ဤေဂါတမ ဘုရားလက္ထက္ အကို မဟာကာလက
အရွင္ေကာ႑ညမေထရ္ျဖစ္လာေလသည္။ အဦးဆုံးခ်ည္း လွဴဒါန္းခဲ့ေသာ
ေၾကာင့္ အရင္အဦးဆုံး တရားထူးရလ်က္ ကြ်တ္တမ္းဝင္ရေလသည္။
ေၾကာင့္ အရင္အဦးဆုံး တရားထူးရလ်က္ ကြ်တ္တမ္းဝင္ရေလသည္။
ေနာက္မွခ်ည္း ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ေသာ ညီ စူဠကာလသည္ သုဘဒၵပရဗုိဇ္ျဖစ္
လာကာ ေနာင္ဆုံးဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ ကာနီးက်မွ တရားသိျမင္ျပီး
ကြ်တ္တမ္းဝင္ရေလသည္။
အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာတို႔ကိုေထာက္ဆ၍ ထမနဲထိုးလွဴဒါန္းျခင္း အလွဴဒါနသည္ မြန္ျမတ္ေသာ ကာလဒါန ကုသိုလ္မ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိနိုင္
ေလသည္။ ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းၾကသူမ်ားအား အက်ိဳးထူး အက်ိဳးဦးမ်ား ရရွိနိုင္ သည္မွာ ယုံမွားစရာမရွိေပ။
ေလသည္။ ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းၾကသူမ်ားအား အက်ိဳးထူး အက်ိဳးဦးမ်ား ရရွိနိုင္ သည္မွာ ယုံမွားစရာမရွိေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၵဘာသာဝင္မ်ား အေနျဖင့္ အခ်ိန္ကာလႏွင့္
ေလ်ာ္ညီစြာ ထမနဲပြဲမ်ားက်င္းပျပဳလုပ္ၾကလ်က္ ထမနဲေပးလွဴျခင္း
ထမနဲေဝငွျခင္းမ်ားအျပင္ ထမနဲပြဲႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ ကုသုိလ္ပါရမီထူးမ်ား
ဆည္းပူးရယူနိုင္ၾကပါေစ
ေၾကာင္း တိုက္တြန္းေရးသား လိုက္ရေပသည္။
အရွင္နႏၵသာရ (စည္ရွင္)
ေၾကာင္း တိုက္တြန္းေရးသား လိုက္ရေပသည္။
အရွင္နႏၵသာရ (စည္ရွင္)
No comments:
Post a Comment