Friday, February 19, 2016

ပုဂံေခတ္ ဘုရားကြၽန္ ႏွင့္ မိမိကိုယ္ကို သားမယားကိုပါ လႉေသာဓေလ့


အမွန္ေတာ့  ဒီေခါင္းစဥ္ဟာ ပုဂံေခတ္  ကြၽန္ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အႀကံဳးဝင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုပါ။  သုိ႔ေသာ္  ပုဂံေခတ္ကြၽန္လူတန္းစားမ်ားအေၾကာင္းဟာ အင္မတန္မွက်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ဖတ္ရမွာလည္း ၿငီးေငြ႕စရာေကာင္းပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဖတ္ရတဲ့ သူေတြလည္းမပ်င္းရပဲ  တိုတိုတုတ္တုတ္ႏွင့္  ထိထိမိမိရွိေအာင္  ထူးျခားတဲ့ဘုရားကြၽန္ ႏွင့္သားမယားလႉျခင္းဓေလ့ေၾကာင္းကိုပဲ ထုတ္ႏုတ္တင္ျပပါမည္။
ပုဂံေခတ္ကြၽန္ လူတန္းစားနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး  သမုိင္းဆရာ တို႔က ႐ႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးကေနေရးၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ကြၽန္ဆိုတာ မြန္ဘာသာ ကေလာန္ မွဆင္းသက္လာသည္ဟု ဆိုၾကသလို  အခ်ဳိ႕က က်ာန္  ဟူသည့္ ပုဂံေခတ္စကားမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟုဆိုတယ္။  အဓိပၸာယ္မွာ အလုပ္အကိုင္ရေသာသူ  တစ္နည္းအားျဖင့္  အလုပ္ရွိအကိုင္ရွိလူေပါ့။
ပုဂံေခတ္မွာ ကြၽန္အမ်ဳိးအစား အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၾကတယ္။ 
အၾကမ္းျဖင္းအားျဖင့္  ေလာကီကြၽန္ႏွင့္ ေလာကုတၱရာကြၽန္ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးခြဲႏိုင္တယ္၊  ေလာကီကြၽန္ဆိုတာကေတာ့  စစ္႐ံႈး၍ ျဖစ္ေသာကြၽန္ ေရာင္းခ်ခံရ၍ ျဖစ္ေသာကြၽန္ ေသဒဏ္မွအကယ္ခံရ၍ ျဖစ္ေသာကြၽန္ စသည္ျဖင့္  အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ေလာကုတၱရာ ကြၽန္ဆို တာကေတာ့  ဘုရားကြၽန္  ပိဋကတ္ကြၽန္ ေက်ာင္းကြၽန္စသည္တို႔ျဖစ္တယ္။
ကြၽန္ေတြထဲမွာေတာ္ ဘုရားကြၽန္ဟာအဆင့္ျမင့္ဆံုး အေကာင္းဆံုးဟုဆိုႏိုင္တယ္။  သူတို႔ ဟာ အျခားေသာ ကြၽန္မွာထက္ သာတဲ့အခ်က္ေတြမ်ားစြာရွိတယ္။  ဘုရားကြၽန္ေတြရဲ႕ အဓီကအလုပ္ကေတာ့  ဘုရားကို ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔   ဘုရားရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥအျဖာျဖာကို ထမ္းေဆာင္ဖုိ႔နဲ႔ ဘုရားကို ျပဳျပင္ကာကြယ္ဖုိ႔ပဲျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္ဟာ ဘုရားတရားႏွင့္  ေအးေဆးစြာေနထိုင္လုပ္ကိုင္ေသာအလုပ္ျဖစ္၍  ထိုေခတ္အခါက ဘုရားကြၽန္ျဖစ္ရတာကိုပင္ ဂုဏ္ယူဖြယ္တစ္ခုျဖစ္ေနတယ္။ ဒါအျပင္ အလႉရွင္မ်ားဟာ ဘုရားကို ကြၽန္နဲ႔အတူလယ္ေတြလႉေလ့ရွိတယ္။  ဒီလယ္ေတြက အမွန္ေတာ့  ဘုရားကိုလႉတယ္ဆိုတာထက္ ဘုရားကြၽန္ေတြ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ဖုိ႔ ေပးခဲ့ျခင္းသာျဖစ္တယ္။ ဘုရားကြၽန္မ်ားဟာ ထိုလယ္မ်ားမွ ထြက္ရွိေသာ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ားကိုေကာင္းစြာ စားေသာက္ရတယ္၊  ပိုလွ်ံေသာ သီးႏွံမ်ားကို ေရာင္းခ်ကာရေသာေငြျဖင့္  ဘုရားရဲ႕  လိုအပ္ေနတဲ့ေနရာေတြမွာအသုံးျပဳရတယ္။ အမွန္ေတာ့  ဘုရားကြၽန္မ်ားရဲ႕ ဘဝ တျခားကြၽန္မ်ားထက္အေနအစား ေခ်ာင္သကဲ့သုိ႔ ဘုရားတရားအရိပ္မွာ ေအးခ်မ္းစြာေနရေသာဘဝမ်ဳိးျဖစ္တယ္။
ဘယ္လိုလူေတြ ကြၽန္ျဖစ္ၾကသလဲ?
ကြၽန္ျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းေတြမ်ားစြာရွိတယ္။ကြၽန္ႏွင့္  သာမန္အရပ္သား လက္ထက္ေသာေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ကြၽန္မွေမြးေသာေၾကာင့္ေသာ္လည္း အသက္ေစာင့္ေရွာက္ေသာေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေဘးဥပဒ္မွကယ္ခဲ့၍ေသာ္လည္းေကာင့္  စစ္႐ံႈး၍ေသာ္လည္းေကာင္း ေငြျဖင့္ဝယ္ယူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ကြၽန္ျဖစ္ၾကရတယ္။အမွန္မွာေတာ့  ကြၽန္ဆိုတာ နိမ့္က်တဲ့အလုပ္မဟုတ္ပဲ  ယေန႔ ယေန႔ေခတ္ ဝန္ထမ္းမ်ားကဲ့သုိ႔  အလုပ္ရွိအကိုင္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားသာျဖစ္တယ္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ေတြ႕ရေသာ ကြၽန္စာရင္းမ်ားတြင္ က်မ္းဂန္တတ္ပညာရွင္ ပန္းရန္ပန္းခ်ီပန္႔ပု စေသာလက္မႈပညာရွင္  မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္အမတ္ႀကီးမ်ား စေသာအထက္တန္း လႊာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာမက  ရဟန္းမ်ားကိုပင္  ကြၽန္စာရင္းတြင္ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ဒါေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္မွာကြၽန္ဆိုတာ  သင့္ေလ်ာ္တဲ့ေနရာမွာ  သင့္ေလ်ာ္ေသာတာဝန္ထမ္းေဆာင္ရတဲ့  ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာျဖစ္ၾကတယ္။
သာမန္လူေတြနဲ႔ ဘာကြာလဲ?
သာမန္လူေတြနဲ႔ ဘာကြာသလဲဆိုေတာ့  လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနရတာနဲ႔  စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအမိန္႔အာဏာနဲ႔ေနရတာပဲကြာပါတယ္။တစ္ခါတစ္ေလမွာ လူလြတ္မ်ားကကြၽန္မ်ားေလာက္ပင္အခြင့္အေရးမရၾကပါဖူး။
ပုဂံေခတ္မွာ သာသနာထြန္းကားသည့္အေလ်ာက္  ပုဂံသားတို႔သည္  သာသနာအေပၚ လြန္စြာ ၾကည္ညိဳယံုၾကည္လ်က္ သဒၶါတရားမ်ားေၾကာင့္  သားမယားမ်ားသာမက  မိမိကိုယ္ကိုပင္ ကြၽန္အျဖစ္ လႉခဲ့ေသာအေလ့အထမ်ားရွိခဲ့တယ္။
သကၠရာဇ္ ၅၄၁ ခုႏွစ္ထိုး တိုင္းခြၽတ္ ေက်ာက္စာတြင္
""သင္ႀကီးအဘိနႏၵသူ အမည္ငႀကီးကိုလႉ၊မယားကိုလည္းလႉ။သမီးႀကီးကိုလည္းလႉ။သမီးငယ္ေမာင္းမကိုလည္း လႉ""
ဟုေရးထိုးထားေလသည္။ထိုေခတ္အခါက  အျခားသူကိုကြၽန္အျဖစ္လႉဒါန္းျခင္းထက္မိမိကိုယ္ကိုလႉဒါန္းျခင္းကပိုမို ျမင့္ျမတ္သည္ဟုယူဆခဲ့ၾကဟန္ရွိသည္။
ဝိနည္းေတာ္အရ သမီးမယား ဘုရားကြၽန္ေတြကို လႉႏိုင္သေလာ???
တရားေတာ္အရ ဒါန ၃မ်ဳိးတြင္ ဟီနဒါနမွာ ယုတ္ညံ့ေသာအလႉျဖစ္သည္။မဉၨမဒါနသည္ ေတာင့္တလႉေသာအလႉျဖစ္ၿပီး ပဏီတဒါနသည္ မြန္ျမတ္ေသာအလႉျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။
""အလႉမပီ တရားဖီသည္ ပန္းခ်ီေခ်    ေသဥသဘ မိန္းမလည္းဟူ ငါးပါးမူကား အလႉမဝင္ ကုသိုလ္ျပင္တိ" ဟူ၍  က်မ္းဂန္လာစကားရွိေလရာ ပန္းခ်ီလႉျခင္းမိန္းမလႉျခင္း  သမီးလႉျခင္းတို႔သည္ ဝိနည္းေတာ္အရကား ဆန္႔က်င္ေပသည္။သုိ႔ေသာ္
""ေသနာသန  ပရိေဘာေဂါနာမ  သမၺကပၸေယာ"" ဟုဘုရားေဟာေတာ္မူသည္ျဖစ္၍  ကြၽန္ေယာက္က်ား  ကြၽန္မိန္းမ ကြၽဲႏြားလယ္ယာလႉျခင္းသည္ ေသနာသနပရိေဘာဂ တြင္ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ အလႉခံထိုက္သည္ဟု  ယူဆကာ  ပုဂံေခတ္တြင္လႉဒါန္းခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သကၠရာဇ္  ၅၅၂ထိုး ေတာင္ကူနီ ေက်ာက္စာတြင္
""ရမက္ကြၽန္အျဖစ္မွ  ေတာ္လွန္လိုရကား ဘုရားသခင္ႏွင့္  သံဃာတို႔ကပၸိယဝါမူစိမ့္ေသာငွာ  လႉေသာကြၽန္ကား ၁၀၀""ဟုေရးထိုးထားေလသည္။
အထက္ပါေက်ာက္စာအရ မိမိကိုယ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း သားမယားေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ပါးသူေသာ္လည္းေကာင့္ ကြၽန္အျဖစ္လႉဒါန္းျခင္းသည္  ယေန႔ေခတ္အျမင္အရ ဘုရား သခင္ႏွင့္  သံဃမ်ားထံ  ကပၸိယအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေစျခင္း အလုပ္အေကြၽးျပဳေစျခင္းမ်ဳိးသာျဖစ္ပါသည္။
ဒါ့အျပင္ ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ မိမိရဲ႕  ကြၽန္မ်ားကို တစ္ပါးေသာသူမွလာေရာက္ ႏိုင္ထက္စီးနင္းျပဳျခင္း ႏွိပ္စက္ခဲ့ပါလွ်င္ ေဘးအမ်ဳိးမ်ဳိး ဒဏ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျမႀကီးကားအထက္ အရင္သူကားေအာက္ေရာက္၍  က်က္ေစသတည္းဟူ၍ႀကိမ္စာတိုက္ျခင္းမ်ားကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ အလႉရွင္မ်ားဟာကြၽန္မ်ားကို မုန္းလိုေသာသေဘာ နိပ္စက္လိုေသာသေဘာ အက်ဥ္းခ်ျခင္းသဘာမ်ဳိးျဖင့္ လႉဒါန္းျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ေၾကာင္းသိျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ထိုႀကိမ္စာမ်ားျဖင့္  မိမိလႉဒါန္းေသာကြၽန္မ်ားကို ကာကြယ္မႈေပးခဲ့တယ္။ ပုဂံေခတ္က  တုတ္ဓားလက္နက္ ထက္ႀကိမ္စာကိုပိုေၾကာက္ၾကတယ္။  ဓားက  တစ္ဘဝပဲေသေစႏိုင္ၿပီး ႀကိမ္စာက ဘဝေပါင္းမ်ားစြာခံရႏိုင္တယ္လို႔အယူရွိၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္  ဒီႀကိမ္စာမ်ားဟာ ဘုရားကြၽန္တို႔ရဲ႕ ဘဝကိုေကာင္းေကာင္းႀကီး လႈံၿခဳံေစတယ္။
ဘုရားကြၽန္အလုပ္ဟာ သက္ေသာင့္သက္သာႏွင့္  တစ္ဝမ္းတစ္ခါးလွေအာင္ ေနႏိုင္ေသာအလုပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမ်ားစုဟာ ဘုရားကြၽန္အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ႀကိဳးစားေလ့မရွိၾကေပ။အျပင္ေလာကတြင္ ပင္ပင္ပန္းပန္း ဝမ္းစာရွာရမည္ကို ေၾကာက္ေနၾကဟန္ရွိသည္။
အလႉရွင္တို႔သည္  ဘုရားကြၽန္တို႔ကို ရက္စက္စြာ ဘဝတစ္ေလ်ာက္လံုး ခ်ဳပ္တည္းထားေလ့မရွိေပ။
အေစာလတ္ေက်ာက္စာတြင္
""မွ်ေသာကြၽန္ကား ဘုရား  တရား  သံဃာ တို႔ကိုလည္းမလႉလင့္သာ။အေဆြအမ်ဳိးတို႔ကိုလည္း ငါမေပး။ ငါအသက္ရွိသ၍  ကား  လုပ္ေစေသာ ငါမရွိေသာ္ကား ျမက္ႏု ေရၾကည္ရာ လားေစသတည္း"" ဟုေရးထိုးထားျခင္းကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္  သခင္ေသလွ်င္  ကြၽန္အျဖစ္မွ် လြတ္ေျမာက္သြားျခင္းမ်ဳိးလည္းရွိသည္။
ဓမၼရံႀကီးေက်ာက္စာတြင္
""ငါဘုန္းဆုသား ငေအာင္စင္လည္း ဘုရားကြၽန္ဟုတ္လ်က္။သူ၌ အား ေလ်ာ္ရကား ငမုန္းသင္ ေၾကးခြက္၅ ပိႆေရြး၍  ဘုရားလႉတံု""
သကၠရာဇ္  ၆၀၅ထိုး မင္းနန္သူဖိုးကလုန္ေက်ာက္စာတြင္
""သခင္မရွက္သည္ မိကလွ်င္ခြၽတ္ေသာ ငါပင္တည္ကိုကား ငါေကာင္းႏွင့္   ငါသင္ကို အစားေပးေရြးလ်က္ ကြၽတ္ခဲ့သေတး၊ ႏွမအိုဝ္ထက္ ျပည့္ကိုလည္း ေငြသား၁၀၀ မွ်ေရြး၍  ကြၽတ္မိအာ""
အထက္ပါေက်ာက္စာမ်ားကို ေထာက္လွ်င္  ပုဂံေခတ္အလႉရွင္တို႔က အႏိုင္အထက္စီး၍  လႉေသာ္ျငားလည္း  ကြၽန္ဘဝမွလြတ္ေျမာက္လိုပါက  အလြန္လြယ္ကူလွေပသည္။အထက္ပါေက်ာက္စာမ်ားအရ  ဘုရားတြင္ ေၾကး၅ ပိႆလႉ၍ေသာ္လည္းေကာင္း မိမိေနရာတြင္အျခားလုပ္လိုေသာသူ လူစားထိုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း  ဘုရားကြၽန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကေပသည္။
က်န္ေတာ္ တင္ျပခဲ့တဲ့ အက်ဥ္းမွ်ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ပုဂံေခတ္ ဘုရားကြၽန္တို႔ဘဝတစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ျမင္ေယာင္မွန္းဆႏိုင္ၾကမည္ထင္ပါသည္။
အားလံုး ကိုေက်းဇူးတင္ပါသည္။

No comments: