ေရွးသမုိင္း ၊ ပုံၿပင္ ၊ ဒ႑ာရီမ်ားကိုဖတ္မိလွ်င္
ဘုရင္မ်ဳိးႏြယ္ ၊ မင္းညီမင္းသားမ်ားသည္ အရြယ္ေရာက္ပါက
တကၠသုိလ္ၿပည္သုိ႔သြားကာ ဒီသာပါေမာကၡဆရာႀကီးထံတြင္ အဌာရသ ပညာရပ္မ်ားကုိ
သင္ႀကားတဲ့အေႀကာင္း မႀကာခဏေတြ႔ဖူးပါလိမ့္မယ္။ မသင္မၿဖစ္သင္ရတဲ့ ပညာေတြလုိ႔
ဆုိပါတယ္။
ထုိ ေယာက်္ားတုိ႔တပ္အပ္ေသာ အဌာရသ (၁၈) ရပ္ တုိ႔မွာ အမ်ဳိးအစား
စုံလင္လွသည္။ ထုိအထဲမွ တစ္မ်ဳိးေလာက္သာ ထူးခြ်န္လွ်င္ပင္
ဆရာတစ္ဆူလုပ္လုိ႔ရသည္။ (၁၈) မ်ဳိးစလုံး တတ္လွ်င္ကား ဆုိဖြယ္ရာ မရွိေတာ့။
စာေတြထဲမွာေတာ့ ဒီပညာ (၁၈) ရပ္ အတြက္ သင္ႀကားခ်ိန္ က ၃ ႏွစ္
လုိ႔ႀကားဖူးပါတယ္။ ၃ႏွစ္တည္းနဲ႔ ဒီေလာက္စုံလင္တဲ့ လက္ရုံးရည္ ႏွလုံးရည္
ပညာေတြကုိ ဘယ္လုိသင္သလဲ ဆုိတာကေတာ့ စဥ္းစားစရာပင္။ ဒါမွမဟုတ္ ယခုေခတ္
ႏွစ္သက္ရာ ေမဂ်ာယူသလုိ သူတုိ႔လည္း တစ္မ်ဳိးစီ အထူးၿပဳယူေလသလား မေၿပာတတ္ပါ။
ထုိ အဌာရသ ပညာရပ္ ၁၈ ရပ္က ဘာေတြလဲ။ မသိေသးသူမ်ားအတြက္ ဗဟုသုတအၿဖစ္ေဖာ္ၿပေပးလုိက္ပါတယ္ ။ အဌာရသ ၁၈ ရပ္မွာကား ေအာက္ပါအတုိင္းၿဖစ္ပါတယ္။
၁။ အၾကားအျမင္အတတ္ (သုတိ)
၂။ ဓမၼသတ္တတ္ကၽြမ္းမႈအတတ္ (သမၼဳတိ)
၃။ အေရအတြက္ ဂဏန္္းသခ်ာၤ အတတ္ (သခ်ၤာ)
၄။ တံစည္း ၊ စူး၊ ေဆာက္ အစရွိေသာ ဗိသုကာ အတတ ္(ေယာဂါ)
၅။ အက်င့္ဆုိင္ရာ ဆုံးမမႈ အတတ္ (နိတိ)
၆။ ယာယီ ၊ ယၾတာ စေသာဗ်ာကရုိဏ္အတတ္ (၀ိေသသကာ)
၇။ သီဆုိကခုန္မႈ ကဗ်ာ၊ ဂီတ၊ လကၤာ အတတ္ (ဂႏၶဗၺာ)
၈။ လက္ဆစ္ခ်ဳိး၍ ေရတြက္ေဟာေၿပာေသာ အတတ္ (ဂဏိကာ)
၉။ ေလးျမွား အတတ္ (၀ႏုေဗဒါ)
၁၀။ ေရွးေဟာင္းစကား ၊ က်မ္းဂန္ အတတ ္(ပုရာဏ)
၁၁။ ေဆးပညာ အတတ္(တိကစၦက)
၁၂။ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ အတတ္ (ဣတိဟာသ)
၁၃။ ေဗဒင္ အတတ္ (ေဇာတိ)
၁၄။ ဖုံးကြယ္လွည့္ပတ္မႈ အတတ္(မာယာ)
၁၅။ ဆန္းက်မ္း အတတ္ (ဆႏၵတိ)
၁၆။ သံတမာန္ အတတ္ (ေကတု)
၁၇။ မႏၱန္ အတတ္ (မႏာၱ)
၁၈။ သဒၵါတတ္ကၽြမ္းမွဳ အတတ္ (သဒၵါ)
၁။ အၾကားအျမင္အတတ္ (သုတိ)
၂။ ဓမၼသတ္တတ္ကၽြမ္းမႈအတတ္ (သမၼဳတိ)
၃။ အေရအတြက္ ဂဏန္္းသခ်ာၤ အတတ္ (သခ်ၤာ)
၄။ တံစည္း ၊ စူး၊ ေဆာက္ အစရွိေသာ ဗိသုကာ အတတ ္(ေယာဂါ)
၅။ အက်င့္ဆုိင္ရာ ဆုံးမမႈ အတတ္ (နိတိ)
၆။ ယာယီ ၊ ယၾတာ စေသာဗ်ာကရုိဏ္အတတ္ (၀ိေသသကာ)
၇။ သီဆုိကခုန္မႈ ကဗ်ာ၊ ဂီတ၊ လကၤာ အတတ္ (ဂႏၶဗၺာ)
၈။ လက္ဆစ္ခ်ဳိး၍ ေရတြက္ေဟာေၿပာေသာ အတတ္ (ဂဏိကာ)
၉။ ေလးျမွား အတတ္ (၀ႏုေဗဒါ)
၁၀။ ေရွးေဟာင္းစကား ၊ က်မ္းဂန္ အတတ ္(ပုရာဏ)
၁၁။ ေဆးပညာ အတတ္(တိကစၦက)
၁၂။ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ အတတ္ (ဣတိဟာသ)
၁၃။ ေဗဒင္ အတတ္ (ေဇာတိ)
၁၄။ ဖုံးကြယ္လွည့္ပတ္မႈ အတတ္(မာယာ)
၁၅။ ဆန္းက်မ္း အတတ္ (ဆႏၵတိ)
၁၆။ သံတမာန္ အတတ္ (ေကတု)
၁၇။ မႏၱန္ အတတ္ (မႏာၱ)
၁၈။ သဒၵါတတ္ကၽြမ္းမွဳ အတတ္ (သဒၵါ)
No comments:
Post a Comment