Saturday, February 13, 2016

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၏ ရာဇဝင္တြင္က်န္ခဲ့ေသာစကားမ်ား

             
 ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဟူေသာ အမည္ကိုအေတာ္ မ်ားမ်ားၾကားဖူး ၾကပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ေလာကနီတိ ၊ ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔  ရပ္ရြာအတြင္း ေတြ႕ျမင္ေနရေသာ  ဓမၼစၾကာဝတ္ရြတ္ အဖြဲ႕သားမ်ား၏ “ဘိကၡဴနံ ပၪၥ၀ဂၢီနံ ဣသိပတန နာမေက” အစခ်ီေသာ ဓမၼစၾကာပါဠိအား ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္မွ ဓမၼစၾကာကို ၾကည္ညိဳလြန္း၍  နိႆယ ျပန္ဆိုကာထည့္သြင္းေရးသားခဲ့သည္ ဆိုသည္ကို သိရွိသူနည္းပါးပါလိမ့္မည္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပရိယတၱိပညာေရး သမိုင္းတြင္ လယ္တီဆရာေတာ္ အပါအ၀င္ေပါ့ စာအတတ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ပညာရွင္အသီးသီးမွ  အသိအမွတ္ ျပဳထားေသာ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဓ္စ၊ ဗုဓ္လယ္၊ ဗုဓ္ဆံုး ဟူ၍ဂုဏ္ျပဳ ပူေဇာ္ ၾကေလသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ ဗုဓ္စသည္ ဗုဒၶဘုရား၊ ဗုဓ္လယ္ကား အရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသျဖစ္၍  ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္မ်ား၏ အဖြင့္ျဖစ္ေသာ အ႒ကထာ မ်ားအား  ေရးသားခဲ့သည့္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းေပၚၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ မေထရ္ျဖစ္သည္။
အ႒ကထာဆိုသည္မွာ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို  ဥာဏ္ႏုသူမ်ား ေလ့လာက်က္မွတ္သည့္အခါ မရွင္းမလင္း ျဖစ္သျဖင့္ ဋီကာ အႏုဋီကာ၊ မဓုဋီကာ  ထပ္ဆင့္ဖြင့္ ဆိုကာ သက္ေတာ္ (၅၅)ႏွစ္အတြင္း က်မ္းစာ(၆၀)ေက်ာ္ အနက္ နိႆယက်မ္း(၄၅)က်မ္းတိတိ အဓိက ထားျပဳစုကာ ေနာင္းေခတ္ စာသင္သားမ်ား မပင္မပန္း၊ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ သင္ယူႏိုင္ရန္ ေရးသားခဲ့သူမွာ ဗုဓ္ဆုံး ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္အား ျမန္မာျပည္၌ စာအတတ္ဆံုးဟု သတ္မွတ္ရျခင္းမွာ ဆရာေတာ္၏ ေနာက္ခံသမိုင္းတစ္ခုတည္းကို ၾကည့္ၿပီး ေျပာၾကသည္  မဟုတ္ ဆရာေတာ္ ျပဳစုခဲ့ေသာ က်မ္းစာမ်ား၏ အတိမ္အနက္ကိုၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ဤမၽွႏွင့္မကပါ ျမန္မာ့သမိုင္းတေလၽွာက္တြင္ အထက္ျမက္ဆုံး မိဖုရားႀကီး ျဖစ္ေသာနန္းမေတာ္မယ္ႏု ၏ေနာက္ဆုံးခန္းမွ "မိႏု သူ႔ေႂကြးရွိလၽွင္ ဆပ္ရမည္" ဟူေသာစကားတစ္ခြန္းသည္ မယ္ႏုေသပြဲဝင္ရာ၌ စိုးစဥ္းမၽွ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္မရွိေအာင္ အႀကီးမားဆုံး စိတ္ခြန္အားေပးႏိုင္ခဲ့သည္။  
            ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ ပညာဉာဏ္ႀကီးမားသူ ပီပီ ပါဠိစာေပ က်မ္းကန္ဖတ္ျခင္း၊ က်မ္းျပဳျခင္းတို႔ကိုသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ကာ ဆိတ္ဆိတ္ေနရျခင္း ကိုႏွစ္သက္သည္။ အရည္အျပဳံးနည္းၿပီး ဩဝါဒေပးရာတြင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕မေျပာသလို အပိုမဆလာအလုပ္တို႔ကို လုံးဝမႏွစ္သက္ဘဲ လြန္စြာစကားနည္းသူျဖစ္သည္။ စာေပအသိတရားမရွိသူဒုန္းေဝးသူဆိုလၽွင္ ဘုရင္ျဖစ္ေစ ေလကုန္ခံမေျပာဘဲ ဘုေျပာတတ္သျဖင့္ လူတိုင္းမဆိုထားႏွင့္ဘုရင္ပင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္စကားေျပာ ရမည္ကို လန္႔သည္။ ဆရာေတာ္သည္ အေၾကာင္းႀကီးငယ္ကိစၥမ်ား ျပသနာ ေျဖရွင္းရာတြင္လည္း ဗုဒၶဆိုဆုံးမေသာ က်မ္းကန္ရႈေထာင့္မွသာ မ႑ိဳင္ယူကာ ဆုံးျဖတ္ေျဖရွင္းသျဖင့္ အမွားမရွိသလို လူေလးစားခံရသည္။ ဆရာေတာ္ လက္ကိုင္ထားၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း က်င့္သံုးေသာ အယူဆတစ္ခုမွာ “ ဘယ္သူ ကဲ့ရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕၊ ဘုရား မကဲ့ရဲ႕ေအာင္ေန ” ျဖစ္သည္ ။
              ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ အထက္ဗဒံု(အလံု) ေက်းလက္ ေညာင္ကန္ ရြာသာေခါင္အရပ္ေန ယာပိုင္ရွင္ဦးအို၊ ေဒၚေမႊး တို႔က (၁၁၄၉) ခုႏွစ္ ၊  နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၅) ရက္ အဂၤါေန႔တြင္ ဖြားျမင္ ခဲ့သည္။ လငပုပ္ဖမ္းခ်ိန္မွာ ေမြးသျဖင့္ ေမာင္ပုပ္ဟုမွည့္ေခၚေသာ္လည္း လက္ဦးဆရာ ဆရာေတာ္ ဦးသာပံုက ဗုဓသဒၵါ ကိုေထာက္ထားၿပီးေမာင္ဗုဓ္ဟုအမည္ေပးသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ပထမဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္မွာ စကၠိႏၵာဘိ ဓဇမဟာ မဟာဓမၼရာဇဂုရု ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယဘြဲေတာ္မွာ စကၠိႏၵာဘိ  သီရိသဒၶမၼဓဇမဟာ ဓမၼရာဇဂုရု ျဖစ္သည္။     ဘြဲ႕ေတာ္အမည္ထက္ လူအမည္နင့္သာ ထင္ရွားသည္။ထိုမွဆရာ ေတာ္ဦးပိုး ထံပညာသင္ၾကားခဲ့ျပန္သည္။ဆရာေတာ္ဦးပိုးအား ဘႀကီးေတာ္က အင္းဝေနျပည္ေတာ္သို႔ ပင့္ေဆာင္ကိုးကြယ္ခ်ိန္ မဟာေအာင္ေျမဘံုစံ အုဋ္ေက်ာင္းႀကီးတြင္ ေက်ာင္းထုိင္ခဲ့ၿပီး (၁) ႏွစ္ၾကာတြင္ ဆရာေတာ္ ဦးပိုးပ်ံလြန္ ေတာ္မူသည္။ ထိုေက်ာင္း၏ဒကာမမွာ ဘႀကီးေတာ္မင္းရဲ႕မိဖုရားေခါင္ႀကီး နန္းမေတာ္မယ္ႏု ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းထုိင္ရန္ေတာ္႐ံုပညာစြမ္းနင့္မျဖစ္ ေခ်။ မည္သည့္ဆရာေတာ္ကသာသင့္ေတာ္မည္ စူးစမ္းေမးျမန္းခ်ိန္တြင္ "မုိးႀကီးခ်ဳပ္လို႔ ဘုတ္ ႀကီးမည္၊ သာသနာ ဓါယမာတစ္ဖန္ထုတ္ဖုိ႔ရန္၊ ေရႊအုတ္မယ့္ဆံထံုး၊နားလွည့္ပါဦး"ဟူေသာ   တေဘာင္ေပၚလာခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ဦးပိုးေနရာ ေက်ာင္းထုိင္သူသည္ ဦးပိုးကဲ့သို႔ စာေပက်မ္းဂန္ တတ္ေျမာက္ရမည္ျဖစ္၍ သုဓၶမာဇရပ္တြင္ (၇) ရက္ပတ္လံုးအေမးခံၿပီးမွ ေက်ာင္း နဲ႔သင့္ေလ်ာ္ မသင့္ေလ်ာ္ ဆံုးျဖတ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ရဲ႕ငယ္ေဖာ္ ဦးဉာဏ္မွ ေက်ာင္းထုိင္ရန္ေျပာသည္ကို "ကိုဉာဏ္၊ မင္းဆရာလုပ္ရတာ စာၾကည့္ပ်က္တယ္။ ကိစၥလည္းမ်ားတယ္။ မလုပ္လိုဘူး"လုိ႔ ျငင္းပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာသင္ ဆရာေတာ္ရင္း ဦးပိုးရဲ႕တပည့္အမ်ား နဲ႔ သီတင္းသံုးေဖာ္ေတြ ကြဲျပားပ်က္စီးမယ္၊ ငဲ့ညႇာသီးခံၿပီး ေနပါ၊ ကိုယ့္စာကိုယ္ၾကည့္ၿပီး ေနႏုိင္ပါတယ္လို႔ ေလွ်ာက္မွ လက္ခံခဲ့သည္။ ထိုအခါ သာသနာပိုင္ သဲအင္းဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္  ဦးဗုဓ္အား ပိဋိကတ္ေတာ္ထဲက အလြန္တရာခဲရာခဲဆစ္ျဖစ္ေသာ အရာဌာန ဂဏိပဗၺျပသနာတို႔ကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခုေမးျမန္း ေတာ္မူေသာအခါ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္က ဆန္း၊ လကၤာ ၊ သဒၵါ ၊ေနတၱိနည္းတို႔ျဖင့္ဆန္းျပားက်ယ္ဝန္းစြာ  ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ေျဖဆိုၿပီး ( ၅ ) ရက္ေျမာက္တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ေမးစရာမရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ "ကိုဉာဏ္ ငါးရက္ပတ္လံုးေမးတာ မေျဖႏုိင္တာမရွိ၊ တပည့္ေတာ္ကမ်ား ျပန္ေမးရရင္ ဘယ္လိုေန ၾကလိမ့္မသိ"ဆိုေသာ္ အကင္းပါးတဲ့ မူးႀကီးမတ္ႀကီး မ်ားက သဘင္ကို ႐ုပ္သိမ္း လုိက္ေလသည္။
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကို ရာဇဂု႐ုဘဲြ႕ေတာ္ဆက္ကပ္ၿပီး ဘုရင္နဲ႔မိဖုရားသီလခံေတာ့ ဆရာေတာ္က ႏႈတ္ပိတ္ ေနသည္။ ဆရာေတာ္ဦးသူက "ကိုဗုဓ္တုိ႔က လုပ္ကေရာ့မဗ်၊ အခုမွစခါရွိေသး၊ ဘာအလိုမက်တယ္ မသိဘူး၊ ဖြင့္ဟေျပာမွေပါ့" လို႔ဆိုပါတယ္။ ဦးဗုဓ္က "ရွိခိုးတယ္ဆိုတာ က်မ္းဂန္ကေတာ့ ပဥၥပတိ ႒ိတလို႔ဆိုတယ္"။ သီလခံသူဘုရင္မွာ ထိျခင္း ငါးပါးနဲ႔ မညီဘဲ တံေတာင္ဆစ္ေအာက္တြင္ ကတီၱပါေခါင္း အံုးခံထားသျဖင့္ အကင္းပါးေသာ မိဖုရားမွ ေခါင္းအံုးကိုဆြဲဖယ္လုိက္မွ သီလေပးေလေတာ့သည္။

☆ဆရာေတာ္ႏွင့္ နန္းမေတာ္မယ္ႏု☆
ဆရာေတာ္သည္ေလာကီေရးေတြကင္းသည္ စာၾကည့္က်မ္းျပဳရာမွ အထိအခုိက္မခံႏုိင္သလို ဘုရင္နဲ႔မိဖုရားကို ဂ႐ုမစိုက္မ်က္ႏွာသာ မေပးေခ်။ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္၍ ေျပာစရာရွိလၽွင္ တိုတိုတုတ္တုတ္ ထိထိမိမိ ခပ္ျပတ္ျပတ္သာ ေျပာေလ့ရွိ ရာအုတ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေပၚ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဇာတိျပေတာ့သည္။နန္းမေတာ္မယ္ႏုမွ ဆြမ္းပို႔အၿပီး သီလေဆာက္ရန္ ေတာင္းပန္ေသာ္ စာၾကည့္က်မ္းျပဳေနရာကေန "ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ဆိုၿပီး ေဆာက္တည္သြား"လို႔ မိန္႔ေလသည္။
တခါတြင္မယ္ႏုက  "တပည့္ေတာ္မသည္ ဤအုတ္ေက်ာင္းႀကီးကို သံုးသိန္းေက်ာ္မွ် အကုန္က်ခံကာ ေဆာက္လုပ္လွဴပါ သည္။ ဖလံခံုရြာမွလည္း တစ္သိန္းေက်ာ္တန္ လွဴဒါန္းပါသည္။ ေန႔စဥ္လည္း ပစၥည္းေလးပါးလွဴပါ သည္။ ဤသို႔ လွဴဒါန္းရသည့္အက်ဳိးတရားကို ေဟာေျပာေတာ္မူပါ" လို႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းအစ္မကို ဖလားနဲ႔ေရအျပည့္ ခပ္ျပန္သြန္ခုိင္းသည္။ ၿပီးမွ "သြန္ပစ္လုိက္ေသာေရသည္ လွဴ၍ကုန္ေသာပစၥည္းႏွင့္တူ၏။ ဖလားမွာကပ္၍ က်န္ေသာေရသည္ အက်ဳိးရတာႏွင့္တူ၏"လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။ ဆိုလိုသည္ကား ေငြေၾကးသံုးသိန္းသည္ ႐ုပ္တရားသာျဖစ္ၿပီး မ႑ပ္တုိင္တက္ျခင္းျဖစ္ကာ၊ ဒါနသည္ စိတ္ေစတနာအရ အက်ဳိးေပးျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။
မယ္ႏုက်င္းပေသာ ဘုံကထိန္ပြဲႀကီး၌ ဦးဗုဓ္ကို တရားေဟာရန္ တိုက္တြန္းရာဆရာေတာ္က `ေဟတု ပစၥေယာ´ဟူေသာ (၂၄) ပစၥည္း
ဂါထာကို ရြတ္ေတာ္မူကာ ဆိတ္ဆိတ္ေနလ်ွင္ ႐ွင္ဘုရင္ကလည္း
ေရစက္သြန္းခ် အမ်ွေဝရေလေတာ့သည္။ထိုအခါ ေလးျပင္ေလးရပ္ ႂကြလာေတာ္မူၾကေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား က`ဦးဗုဓ္ကို စာတတ္
သည္ဟု ၾကည္ညိဳလြန္းလွ၍၊ ဧရာမေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို လွဴဒါန္း၍၊ ဧရာမ မိဖုရားႀကီးက ဧရာမ ကထိန္ပြဲႀကီး က်င္းပရာမွာတကတဲဗ်ာ ေဟာလိုက္
သည့္တရားက `ေဟတု ပစၥေယာတဲ့ဗ်ာ´ ဟု ဝိုင္း၍ ျပစ္တင္စကားေျပာၾက၏။ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ၏အေျဖကား (ဧရာမ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး မည္မၽွလႉဒါန္းၿပီး ဧရာမ မိဖုရားႀကီးက ဧရာမကထိန္ပြဲႀကီး က်င္းပရာမွာ ဧရာမ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ႀကီး ေဟာလိုက္တာ ဘယ္သူက ဘာေျပာခ်င္ၾကေသး
သလဲ ) ဟူ၍ျဖစ္ရာ မည္သူမ်ွျပန္လည္ မေခ်ပႏုိင္ဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနၾကရသည္  
☆ဆရာေတာ္ႏွင့္အမတ္ဦးေပၚဦး☆
 
အမတ္ဦးေပၚဦးသည္ဘိုးေတာ္ဘုရားရွိစဥ္ကပင္ ပညာရွိအမတ္တစ္ဦး ျဖစ္သလို စကားႂကြယ္ဝလြန္းၿပီး ဘိုးေတာ္ဘုရားစိတ္တိုေနသည္ျဖစ္ေစ ဟာသျဖင့္အႏုိင္ယူေလ့႐ွိသူျဖစ္သည္။ ဦးေပၚဦးသည္ မိမိကိုယ္ကိုယုံၾကည္ သူပီပီ ဦးဗုဓ္၏ စကားနည္းေနမႈကို ေသြးတိုးစမ္းလိုသည္ႏွင့္ ဆရာေတာ္ထံသြားသည္။ ထိုစဥ္ ဆရာေတာ္သည္ ေရကန္ေဘးတံျမက္စည္း လွဲေနသည္။
ဦးေပၚဦး။ ။ေရကန္ႀကီးကျဖင့္ အလြန္ေကာင္းပါ
ေပသည္ဘုရား။
ဦးဗုဓ္ ။ ။ေအး.....ေကာင္းတယ္။
ဦးေပၚဦး။ ။ေရကလည္း အလြန္ၾကည္တယ္။
ဦးဗုဓ္ ။ ။ေအး.....ၾကည္တယ္။
ဦးေပၚဦး။ ။ဤေရကန္ႀကီး မည္မ်ွနက္ပါသနည္း
ဘုရား။
ဦးဗုဓ္ ။ ။ငါ......မသိဘူး။
ဦးေပၚဦး ။ ။ဆရာေတာ္ သီတင္းသုံးေတာ္မူေသာ
ေက်ာင္းတိုက္အတြင္း ျဖစ္၍ နီးသည့္
အတြက္ သိလိမ့္မည္ ထင္မွတ္၍
ေလ်ွာက္မိပါသည္ ဘုရား။
ဦးဗုဓ္ ။ ။နီးတိုင္း သိရမည္ဆိုလ်ွင္မင္းႏႈတ္
ခမ္းေမႊး ဘယ္ႏွပင္႐ွိလဲ။
ဦးေပၚဦး။ ။သတိမထားမိ၍ ဘယ္ႏွပင္႐ွိေၾကာင္း
မသိပါ ဘုရား။
ဦးဗုဓ္ ။ ။မင္းႏႈတ္ခမ္းေမႊး ဘယ္ႏွပင္႐ွိသည္
ဟုမသိဘဲ ဤေရကန္၏ အတိမ္
အနက္ကိုေကာ ငါသိႏုိင္မလား။
ဟုမ်က္ႏွာတည္ျဖင့္ ၾကည့္၍ေမးေလရာ စကားတတ္လွေသာပညာ႐ွိ အမတ္ႀကီးသည္ ေ႐ွ႕သို႔ စကားဆက္မရေတာ့ဘဲ ဦးခ်ကာေျပးေလသည္။
 
☆ဆရာေတာ္ႏွင့္သာသနာပိုင္☆
              တစ္ေန႔တြင္ ဦးဗုဓ္က စာခ်ေနဆဲ သာသနာပိုင္က သူ႔ထံ ႂကြလာရာ သံဃာငယ္တို႔က သင္ျဖဴးခင္းၾက၏။
ဦးဗုဓ္။ ။ဘာလုပ္ၾကတာတုံး။
ကိုရင္။ ။သာသနာပိုင္ လာလို႔ ေနရာခင္းပါတယ္။
ဦးဗုဓ္ ။ ။သာသနာပိုင္က ကိုယ့္ေနရာ ကိုယ္ေန
တာ မဟုတ္ဘူး။
(ထိုအသံၾကား၍ ဦးေညယ်က ေက်ာင္း
ေပၚမတက္ေတာ့ဘဲ ေလွကားမွ ျပန္ႂကြသြား၏။ဦး
ဗုဓ္ကို သူ႔ထံႂကြရန္ စာေရးပင့္ေလသည္။)
ဦးဗုဓ္ ။ ။ဦးေညယ်က က်ဳပ္ကို ဘာကိစၥ. ေခၚတာ
တုံးဗ်။
ယ် ။ ။တျခား အေၾကာင္းထူး မ႐ွိပါ။တပည့္ ေတာ္မွာလူငယ္ျဖစ္လ်ွက္ သာသနာျပဳ
ရေသာေၾကာင့္ ခြၽတ္ေခ်ာ္တိမ္းပါး အမွား
မ်ားျမင္ေတြ႕လ်ွင္ ဆိုဆုံးမေတာ္မူေစလို
ပါတယ္။
ဦးဗုဓ္ ။ ။ကိုယ္စြမ္းလို႔ကိုယ္ျဖစ္တာ ေျပာစရာ မ
လိုပါဘူး။
အုတ္ေက်ာင္းမွ ရဟန္းငယ္မ်ား ေဆးလိပ္
ေသာက္သည္ကို သာသနာပိုင္က ပိတ္ပင္ရာ`ေဆးလိပ္ေသာက္တာက သာသနာပိုင္ ဘုရား
တည္တာေလာက္ အျပစ္မႀကီးပါဘူး´ ဟုမိန္႔ဆို၏
ဝိသုဒၶိမဂ္၌ ရဟန္းတို႔ အလွဴေပးျခင္း ၊ ဘုရားတည္ ျခင္းမွာ အျပစ္မလြတ္ဟု ဆိုေလသည္။
☆ဆရာေတာ္ႏွင့္မယ္ေတာ္ႀကီး☆

တစ္ေန႔ေသာအခါ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၏ မယ္ေတာ္ႀကီး သည္ မိမိေနအိမ္ မီးေလာင္သြားေသာေၾကာင့္ သား ဦးဇင္းထံသို႔  အားကိုးတႀကီးနင့္ လာေလသည္ ။ထိုအခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္က မင္းကိုကြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ ။ မယ္ေတာ္ ႀကီးအတြက္ေန စရာ အိမ္တစ္ လံုးေတာ့ေကာင္းေကာင္း ဖန္တီးေပ ႏူိင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဘုရင္ကိုယ္တိုင္က အလြန္ၾကည္ညိဳတဲ့ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည့္ အတြက္ အိမ္မီးထဲ ပါသြားသည္ လိုေျပာလိုက္ရုံျဖင့္ ကိစၥၿပီးႏိူင္သည္။ မယ္ေတာ္ႀကီးလာတဲ့အခါမွာ ဘာေမးလဲဆိုေတာ့" ခု မယ္ေတာ္ႀကီး အိမ္မီးထဲပါသြား ၿပီဘာေတြက်န္ေသး လဲလို႔ေမးပါတယ္။ ဒီအခါမွာမယ္ေတာ္ႀကီး က အားကိုးတႀကီး နဲ႔ တပည့္ေတာ္မမွာ ခုဝတ္ထားတဲ့ အဝတ္နဲ႔ ပခံုးေပၚက ဒီတဘက္တစ္ထည္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္ဘုရား" လို႔ေလွ်ာက္ လိုက္သည္။
          ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္က " မယ္ေတာ္ႀကီးေရွ႕က ျပဳခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြ ေၾကာင့္ ခုလိုဒုကၡေတြေရာက္ရတာ ။ ဒါေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျပဳပါ"ဆိုၿပီး ပုခံုးေပၚက ရွိစုမဲ့စု တဘက္ေလးကိုအလွဴခံလိုက္ေလသည္။
☆ဆရာေတာ္ႏွင့္ နန္းတြင္းအၾကပ္အတည္း☆
အင္းဝတြင္ နယုန္လ၌စာျပန္ပြဲက်င္းပေလ့ရွိသည္။ ထိုစာျပန္ပြဲတြင္ ႏွစ္စဥ္ သာယာဝတီမင္းသားေက်ာင္း တိုက္ကသာလၽွင္ ပထမေက်ာ္ထြက္ေပၚရာ  ၿပိဳင္ဘက္ မယ္ႏုႏွင့္ေမာင္အိုတို႔က ပထမေက်ာ္ရရွိေရး ႀကိတ္ၾကံသည္။  စာျပန္ပြဲနီးလာေသာ္ မယ္ႏုတို႔ဘက္မွ ပထမေက်ာ္ ထြက္ေပၚလာမည္ဟု သတင္းႀကီးေနသည္။ သာယာဝတီမင္းသားစုံစမ္းရာ မိမိေက်ာင္းတိုက္မွ ပထမေက်ာ္ေျပာင္းေရႊ႕သြားေၾကာင္း သိေလရာ ဘုရင့္ထံ တရားစြဲေလသည္။  ထိုအခ်ိန္သည္ နန္းတြင္းအာဏာ လုပြဲျဖစ္ေတာ့မည့္ အတင္းမာဆုံး အေျခေနကို ေရာက္ရွိေနသျဖင့္ ဘႀကီးေတာ္မင္းတရားပင္ အေတာ္ေခါင္းခဲေနသည္။ ငါတရားရႈံးလၽွင္ ပထမေက်ာ္ကို မထားဟု ႀကိမ္းသည္။ နန္းမေတာ္မယ္ႏုဩဇာ ႀကီးမားလြန္းသျဖင့္ ဆရာေတာ္မ်ား မဆုံးျဖတ္ဝံ့ သုဓမၼာ၌ ေန႔ဆြမ္းစားၿပီး ေသာအခါ စာၾကည့္ၾကဦးစို႔ဟုဆိုကာ အမႈမစစ္ရဲၾကဘဲ ျပန္ႂကြၾကေလသည္။ ထိုစဥ္ဦးဗုဓ္က "ကိုယ္ေတာ္တို႔ ေန႔တိုင္းဆြမ္းစားၿပီး အိပ္ေနၾကသလား အေရးကိစၥရွိမွ စာၾကည့္ေနလို႔ျဖစ္မလား" ဟုဝင္ေျပာေသာအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက "ဒါျဖင့္ ဒီအမႈကို ဆရာေတာ္ကေလးဆုံးျဖတ္ႏိုင္မလား" ဟုေမးရာ ဆရာေတာ္က "အမႈကိုအပ္ရင္ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္သည္" ဟုဆိုသျဖင့္ သူ႔အားအမႈအပ္လိုက္သည္။ 
ဆရာေတာ္သည္ မေႏွးအျမန္ေအာက္ပါစီရင္ခ်က္ ခ်ေတာ္မူသည္။

(၁) ဤအမႈသည္ သာယာဝတီမင္းသားႏွင့္မဆိုင္ နန္းမေတာ္မယ္ႏုေမာင္အိုတို႔ႏွင့္လဲမဆိုင္ ဘုန္းႀကီးခ်င္း တပည့္လက္သားမ်ား ျဖားေယာင္းေခၚယူသျဖင့္ ဝိနည္းေတာ္အရ စီရင္ရန္ျဖစ္၏
(နိဘိကၡေဝ-အညႆရိသာ) ဟူေသာပုဒ္မအရ ငအိုေက်ာင္းတိုက္ကဘုန္းႀကီးသည္ သူတပါးတပည့္လက္သားကို ျဖားေယာင္းေခၚယူသျဖင့္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္သည္။ ေဒသနာေျပာၾကားေစ ၊အနားကဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ေဒသနာခံလိုက္ေစ။
(၂) ပထမေက်ာ္သည္ သူတစ္ပါးျဖားေယာင္းရာသို႔ ဆႏၵဂတိလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ဤႏွစ္ပထမေက်ာ္မျပန္ဆိုရ ရြာျပန္သြားေစ ဟုခ်မွတ္ေလသည္။
            ပရိတ္သတ္အေပါင္း အံ့ဩလက္ဖ်ားခါလ်က္ ရဲဝံ့တည္ၾကည္ေသာ ပညာဉာဏ္ကို ခ်ီးက်ဴးၾကကုန္၏။ထီးေရာနန္းပါ မီးေလာင္ကၽြမ္းသြားႏိုင္ေသာ ကိစၥကို ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္က ခဏေလးအတြင္း ၿငိမ္းေအးေစ သည္။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက ေလးစားလြန္းသျဖင့္ သာသနာပိုင္တင္ေျမာက္ရန္ ဆႏၵရွိ၍ အမတ္တို႔က ဘုရင္အားေလၽွာက္တင္ရာ ဘႀကီးေတာ္မင္းက "ေကာင္းပါရဲ႕ သူသာသနာပိုင္ျဖစ္ေတာ့ ကိစၥအရပ္ရပ္ သူ႔ကိုေလၽွာက္ထားရန္ ဘယ္သူတာဝန္ယူမလဲ။ ငါေတာ့မေလၽွာက္ဝံ့ဘူး" ဟု ဘုရင္ကဆိုေလသည္။
      
            ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ က်မ္းတစ္ေစာင္ေပတစ္ဖြဲ႔ ျပဳစုၿပီဆိုလွ်င္ မၿပီးမခ်င္း ရပ္နားေလ့မရွိ။“ခုဒၵကပါဠိေတာ္နိႆယက်မ္းႀကီး” ကားဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၏ ေနာက္ဆံုးလက္ရာ ျဖစ္ေလသည္။အဆိုပါက်မ္းႀကီးကို ျပဳစုစဥ္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၌ ဒူလာဝမ္းသက္ေရာဂါ စြဲကပ္ခဲ့ေလသည္။ မည္သည့္ ေဆးဝါးႏွင့္မွ် ေပ်ာက္ကင္းသက္သာသည္ မရွိခဲ့။ အေျခအေနမွာ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဆိုး႐ြားလာခဲ့၏။ ကုဋီမွဆင္းရသည္ မရွိေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ျပဳစုေနဆဲက်မ္းဂန္ မၿပီးဆံုးဘဲ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားမွာကို ဆရာေတာ္ စိုးရိမ္ေနခဲ့သည္။ သည့္အတြက္ တပည့္ရဟန္းမ်ားအား ၎ကုဋီထိုင္သည့္ မ်က္ႏွာမူရာ ေရွ႕တြင္ မီးေသြးမ်ား သုတ္လိမ္းေပးထားရန္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ ကုဋီထိုင္ရင္းအဆိုပါက်မ္းကိုမၿပီးၿပီးေအာင္ ေရးသားျပဳစု၏။ ဆရာေတာ္ ေရးသားထားေသာ စာကိုကူးၾကရ၏။ ကူးၿပီးေနာက္ မီးေသြးမ်ားျဖင့္ျပန္၍ လိမ္းက်ံေပးထားရ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ခုဒၵကပါဠိေတာ္နိႆယက်မ္း ျကီးကိုၿပီးေျမာက္ေစခဲ့ သည္။ထိုက်မ္းကားဂါထာစုဏၰိယေပါင္းပုဒ္ေရ (၄၈)ပုဒ္ရွိၿပီး သာသနာေတာ္အတြက္ လြန္စြာမွ အက်ဳိးရွိေသာ က်မ္းႀကီးတစ္ဆူ ျဖစ္ခဲ့ေလ သည္။ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ေနာက္ဆံုးျပဳစုခဲ့ေသာ က်မ္းႀကီးျဖစ္၍ျပဳစုခဲ့သမွ်ထဲတြင္ အပင္ပန္းအဆင္းရဲ ခံရဆံုးေသာ က်မ္းျဖစ္ေပရာ က်မ္း၏နိဂံုး၌ ေအာက္ပါအတုိင္း မွတ္တမ္းျပဳခဲ့ေပသည္။ 
"၀ိဇၨာ မာေနပိ ေရာဂမိွ၊
တံ နေပကၡ ၀ေယာကေတာ
တသၼာဟိ မႏုယုၪၥႏ ၱဳ၊
ေသာတာရတၱာန ေပကိၡေနာ။"
“ငါသည္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ မခ်မ္းသာေသာ ေရာဂါေဝဒနာ ကပ္ေရာက္လာေသာ္လည္း ကိုယ္ႏွင့္ အသက္မငဲ့ကြက္မူ၍ဤနိႆယကို ေရးသားဘိ သကဲ့သို႔အသင္ စာသင္သားတို႔သည္လည္းကိုယ္ႏွင့္ အသက္မငဲ့ကြက္မူ ၍ ဤခုဒၵကသိကၡာပါဠိေတာ္ နိႆယကို(ဝါ) က်န္မ်ားစြာေသာ က်င့္ဝတ္သိကၡာကိုအနည္းငယ္မွ် ျဖစ္ေသာ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၱ၊ အဓိပညာသိကၡာ သံုးပါးကို ကိစၥတစ္ပါး စြန္႔ပစ္ထား၍ ဖန္မ်ားႀကိမ္ခါလြန္စြာႀကိဳးကုတ္အားထုတ္ ၿမဲပင္ ယွဥ္ေစကုန္သတည္း”
ဣရိယာပထမွ်တမႈ မရွိေအာင္ စာႏွင့္ စာမ်က္ႏွာေတာ္ မခြာစတမ္း စြဲစြဲလမ္းလမ္း ထိုင္ေန ေလ်ာင္းေနေတာ္မူသည့္အတြက္ ထိုမွ်သာ ေနထုိင္ သြားရျခင္းျဖစ္၏။ဆရာေတာ္ျပဳစုခဲ့ေသာ က်မ္းအေရအတြက္ (၆၁)က်မ္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္။အမွန္တကယ္ ဆရာေတာ္ေရာဂါျဖစ္ေနတဲ့ၾကားက အနားမယူဘဲ က်မ္းတစ္ေစာင္ၿပီးေအာင္ ေရးခဲ့ရျခင္းမွာ သာသနာေတာ္ တစ္ခုေၾကာင့္သာျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈကိုမွ မေမၽွာ္လင့္ဘဲ ေစတနာသဒၶါတရားစစ္စစ္ျဖင့္သာ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ သာသနာႏွင့္ ေလာကအေပၚ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးဆရာေတာ္အေပၚ  ၾကည္ညိဳလို႔မဆံုး ျဖစ္မိၿပီးသံဃၤာေတာ္အရွင္ျမတ္အား  သုခုမအလင္းတန္းမ်ားမွ  ရွိခိုးပူေဇာ္ ကန္ေတာ့အပ္ ပါသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရား၏အုတ္ဂူအား မႏၲေလးၿမိဳ႕ ၈၂ လမ္း ၊အမွတ္ (၁၃) ေက်ာင္းအနီး၊ မဟာေအာင္ေျမၿမိဳ႕နယ္ တြင္ဖူးေမၽွာ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း နိဗၺာန္အက်ိဳးေမၽွာ္ႏိုးေဆာ္ လိုက္ပါသည္။
  
    သုခုမအလင္းတန္းမ်ား
Ref :
- ကုန္းေဘာင္ရွာပုံေတာ္  
- ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား၏အတၳဳပတၱိ
- မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ (အရွင္ပညာသာမိ)
- ျမန္မာ့လ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ ၁၀၀

No comments: