Friday, November 13, 2015

ျမန္မာတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာ အခါေတာ္ေန႔မ်ား




ျမန္မာတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာ အခါေတာ္ေန႔မ်ား
ျပာသိုလျပည့္ေန႔ (ရွင္တစ္ေထာင္အခါေတာ္ေန႔)
ျပာသိုလကား စိုစိုရႊဲရႊဲ ေငြခဲႏွင္းပြင့္တို႔ႏွင္႔အတူ ခြာညိဳေတြ လိွဳင္လွိဳင္သင္းသည့္လ ျဖစ္ေခ်၏။
ျပာသိုလျပည့္ေန႔ကို ရွင္တေထာင္အခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ က်င္းပၾကေလသည္။ ထိုသို႔က်င္းပရျခင္းမွာ ေဂါတမဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါက ရေသ႔ညီေနာင္ ရွင္တစ္ေထာင္တို႔သည္ ၄င္းတို႔၏ အယူဝါဒအား စြန္႔ပယ္ၾကလ်က္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြင္း ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိလာၾကေသာေၾကာင့္ပါေပ။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္၊ ပထမဝါကြ်တ္ၿပီးေနာက္ ရေသ့တစ္ေထာင္ကို ခြ်တ္ရန္ ဥရုေဝလေတာသို႔ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ သြားေရာက္ခဲ႔ပါသည္။ ျပာသိုလျပည့္ေန႔အထိ ၂လၾကာမွ် ဥရုေဝလေတာ၌ပင္ သီတင္းသံုးလွ်က္ ရေသ႔မ်ားအား စည္းရံုးခဲ႔ပါသည္။
ထိုစဥ္ကာလ ဥရုေဝလေတာ၌ အစ္ကိုႀကီး ဥရုေဝလကႆပ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ရေသ႔ငါးရာ၊ အစ္ကိုလတ္ နဒီကႆပ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ရေသ့သံုးရာ၊ ညီငယ္ဂယာကႆပ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ရေသ့ႏွစ္ရာ စသည္တို႔သည္ သံုးေနရာခြဲလ်က္ ေနထိုင္သီတင္းသံုးေနၾကသည္။ ဥရုေဝလေတာအုပ္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ႔ေသာ ေဂါတမဘုရားရွင္သည္ ဦးစြာ ဥရုေဝလကႆပ ရေသ႔ႀကီးထံ သြားေရာက္လ်က္ ေနခြင့္ေတာင္းခံေသာအခါ နဂါးႀကီးရွိေသာေနရာ၌ သီတင္းသံုးခြင့္ ရခဲ႔သည္။ ရေသ႔အားလံုးပင္ နဂါးႀကီး၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ ဘုရားရွင္အသက္ဆံုးမည့္အေရးအတြက္ စိုးရိမ္ေတာ္မူေနၾကသည့္ၾကားမွပင္ ဘုရားရွင္က နဂါးႀကီးအား ႏွိမ္နင္းျပလိုက္သည့္အခါ ဥရုေဝလကႆပႏွင့္တကြ ရေသ့အေပါင္းတို႔လည္း ဘုရားရွင္အား ေလးစားအထင္ႀကီးသြားၾကကုန္၏။
ဥရုေဝလကႆပႏွင့္တကြ ရေသ့အားလံုးတို႔သည္ တရားနည္းလမ္းမက်ေသာ မီးလွံဳျခင္း၊ ေရငုပ္ျခင္း စသည့္ ပဥၥာတပအက်င့္မ်ားကို က်င့္ၾကကုန္၏။ ထိုအက်င့္မ်ားကို က်င့္ျခင္းျဖင့္ ကိေလသာေခါးပါးလိမ့္မည္ဟုလည္း လြဲမွားစြာ မွတ္ထင္ထားၾကကုန္၏။ ၄င္းတို႔၏ က်င့္ၾကံပံုမွာ ဆီးႏွင္းမ်ား တဖြဲဖြဲက်ဆင္းေနၿပီး ခိုက္ခိုက္တုန္ေအာင္ ခ်မ္းေအးလွစြာေသာ ျပာသိုလသမယအတြင္း သတ္မွတ္ရက္ ရွစ္ည၌ ေနရဥၨရာျမစ္အတြင္းသို႔ သက္ဆင္းကာ ေရငုပ္ၾကကုန္၏။ သည့္အတြက္ ခိုက္ခိုက္တုန္မွ် အခ်မ္းေဝဒနာကို ခံစားၾကရေလသည္။ ဤ၌ ေမတၱာကရုဏာ ႀကီးမားလွစြာေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္က ရေသ့မ်ား အခ်မ္းေဝဒနာ သက္သာေစရန္ ဖန္ဆင္းေပးေတာ္မူခဲ႔သည္။
ထို႔အျပင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ရေသ့မ်ားခြဲ၍ မကြဲေသာ ထင္းတံုးငါးရာအား တစ္ၿပိဳင္နက္ ကြဲေစျခင္း၊ ရေသ့မ်ားေမႊး၍မရေသာမီးကို တစ္ၿပိဳင္နက္ ေတာက္ေလာင္ေစျခင္း၊ ရေသပမ်ားၿငိမ္း၍မရေသာ မီးငါးရာအား တၿပိဳင္နက္ ၿငိမ္းေစျခင္း၊ မီးအိုးကင္း ငါးရာကို တၿပိဳင္နက္ ဖန္ဆင္းျခင္းစေသာ တန္ခိုးေတာ္မ်ားကို ျပသေတာ္မူပါသည္။ တန္ခိုးေတာ္စုစုေပါင္း (၃၅၁၆)မ်ိဳးျပသ၍ ရေသ့မ်ားအား ဆြဲေဆာင္ေတာ္မူခဲ႔သည္။
ထိုအခါ ရေသ့အေပါင္းတို႔သည္ ၄င္းတို႔၏ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားအားလံုးကို ေနရဥၨရာျမစ္အတြင္းသို႔ စြန္႔ပစ္လိုက္ၾကၿပီး ဗုဒၶဘုရားရွင္ထံ၌ ရဟန္ဒအျဖစ္ကို ေတာင္းခံခဲ႔ၾကေလ၏။ ပထမအႀကိမ္ ဥရုေဝလကႆပႏွင့္ တပည့္မ်ား၊ ဒုတိယအႀကိမ္ နဒီကႆပႏွင့္ တပည့္မ်ား၊ တတိယအႀကိမ္ ဂယာကႆပႏွင့္ တပည့္မ်ား သံုးသုတ္ခြဲ၍ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္္ခဲ႔ၾကသည္။ သည့္ေနာက္ ရွင္တစ္ေထာင္ (ဝါ) ရေသ႔တစ္ေထာင္လံုး ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းမ်ား ျဖစ္လာၾကေတာ့သည္။ ထိုအခါ ဗုဒၶဘုရားရွင္လည္း ရေသ႔တစ္ေထာင္အား ဂယာသီသေက်ာက္ဖ်ာျပင္၌ " အာဒိတၱ ပရိယာယ သုတၱန္ ေဒသနာ" ကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ ရဟန္းအားလံုး အာသေဝါကုန္ခမ္း၍ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ႔ၾကေလေတာ့သည္။ ထိုေန႔ကား ျပာသိုလျပည့္ေန႔ ျဖစ္ေလ၏။ သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျပာသိုလျပည့္ေန႔အား ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔က " ရွင္တစ္ေထာင္ အခါေတာ္ေန႔" ဟူ၍ သတ္မွတ္ခဲ႔ၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။
ျပာသိုလကား ဖုႆရာသီျဖစ္၏။ ေဆာင္းဥတု၏ အလယ္ပိုင္းရတု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဆီးႏွင္းတို႔ ထူထပ္၍ အေအးဒာတ္လြန္ကဲေသာအခါလည္း ျဖစ္ေပသည္။ လမင္းႏွင့္ ဖုသွ်နကၡတ္ယွဥ္၍ လျပည့္ျခင္း၊ ေနမင္းႏွင့္ "မကရ" ၾကယ္စုတို႔ ယွဥ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ "မကာရရာသီ" ဟူ၍လည္း မွတ္သားၾကေလသည္။ မကာရမွာ မိေက်ာင္းဟူ၍ အဓိပၸာယ္ ရပါသည္။ ေရွးျမန္မာဘုရင္တို႔သည္ ဤလရာသီသို႔ေရာက္လွ်င္ ျမင္းခင္းသဘင္ကို ဆင္ယင္က်င္းပေလ့ ရွိၾကသည္။ မင္းညီမင္းသား၊ မင္းေျမးမ်ားႏွင္႔တကြ မွဴးႀကီးမတ္ႀကီး စစ္ေသနာပတိႀကီးမ်ား စုရံုးႀကြေရာက္လာၾကၿပီး ၾကည္းတပ္စစ္တန္ဆာမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ခ်ပ္မိန္ညိဳတို႔အား သပ္ရပ္တင့္တယ္စြာ ဝတ္စားဆင္ယင္ၾကလွ်က္ သက္ဆိုင္ရာတပ္ဖြဲ႔အသီးသီးမွ ဓား၊ လွံ၊ ေလး၊ ျမား စသည္တို႔ကို စြဲေဆာင္ၾကၿပီး နန္းရင္ျပင္၌ စြမ္းရည္မ်ား ျပသၾကပါသည္။ ဓားခုတ္ လွံထိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို ဆိုင္းခ်က္ညီညီႏွင့္ အစြမ္းျပၾကရာ ရင္ထိတ္သည္းဖို ရွဳကြင္းရွု႕ကြက္မ်ားအျဖစ္ ခံစားၾကရေလသည္။
ျမင္းစီးသူရဲေကာင္းမ်ားသည္ ျမင္းေပၚ၌ ထိုင္လ်က္ကလည္းေကာင္း၊ မတ္တပ္ရပ္လွ်က္လည္းေကာင္း၊ အိပ္လ်က္ ေရွ႔ျပန္ေနာက္ျပန္ျပဳလ်က္လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ျမင္းစီးရင္း စြမ္းရည္မ်ားျပသၾက၏။ ျမင္းကို ဒုန္းစိုင္းစီးျပ၏။ ျမင္းစီးယင္းမွ အဲေမာင္းပစ္ျပ၏။ စက္အမ်ိဳးမ်ိဳး ခုတ္ျပ၏။ ဓားေရး လွံေရးတို႔ျပသသည္မွာ ရင္သပ္ရွဳေမာဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ အဲေမာင္း ၉၃၇)ခ်င္း သံေပါက္၌
"
စီးနည္း သံုးဆယ္၊ ခုႏွစ္သြယ္
ျခယ္လွယ္စိုင္းကာသာ။
လႊတ္ကြင္းျပင္ဝယ္၊ သဘင္ျမင္းခင္း
ခြာေရးက်င္း
စိုင္းလ်င္းဆိုဖြယ္သာ....."
ဟူ၍ ေတြ႔ရွိရပါသည္။
ျမင္းခင္းသဘင္အျပင္ ဆင္ခင္းသဘင္ကိုပါ က်င္းပျပန္ပါသည္။ ဆင္ခင္းသဘင္ဆိုသည္မွာ ဆင္တိုက္ပြဲပင္ျဖစ္ေလ၏။ တိုက္ဆင္အခ်င္းခ်င္း အစြမ္းကုန္ အားကုန္ တိုးေခြ႔တိုက္ခိုက္ နင္းေခ်ၾကေသာ အင္အားခ်င္းၿပိဳင္၊ ဆင္ခ်င္းသတ္ပြဲ၊ တိုက္ခိုက္ပြဲကို ဆင္ခင္းသဘင္ဟု ေခၚဆိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ စစ္ပရိယာယ္ အသြယ္သြယ္ျဖင့္ တိုက္ခိုက္ထိုးခုတ္ပံုမ်ားႏွင့္တကြ ဆင္စီး ျမင္းစီး သိပ္သည္းက်စ္လ်စ္လ်က္ စစ္ႀကီးအဂၤါျပည့္စံုစြာ ၾကည့္ရွဳရျခင္းျဖင့္ ျမန္မာတို႔အေနႏွင့္ စစ္ေသြးစစ္မာန္မ်ား၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မ်ား၊ တက္ႀကြႏိုးၾကားလာရသည္ကား အဆိုပါ ျမင္းခင္းသဘင္၊ ဆင္ခင္းသဘင္ေၾကာင့္ဆိုလွ်င္ မွားမည္မဟုတ္ေပ။ ျမင္းခင္းသဘင္အေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆီသည္ရြာစား ဦးေအာင္ႀကီးကာ အဝၿမိဳ႔ဘြဲ႔ ၁၂ ရာသီ လူးတား၌ မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔ပါသည္။
ျပာသိုလကား ၁၂ရာသီ မိုးလကၤာမွတ္စုအတိုင္း " ျပာသိုခ်မ္းျပင္း၊ ဆီးႏွင္းေရာယွက္၊ ႏွမ္းပံုပ်က္" ႏွင့္ ညီပါေပ၏။ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ပင္လွ်င္ ျပာသိုလ၌ အခ်မ္းဒဏ္မွ သက္သာေစရန္အတြက္ မီးလွံဳခဲ႔ရေပသည္။ ရရွိလာေသာ ျပာမ်ားအား အေၾကာင္းမဲ႔ ျပဳန္းတီးမွဳမရွိေစရန္ သိုေလွာင္ေစ၏။ ျပာသည္ အညစ္အေၾကးမ်ားကို သန္႔စင္ႏိုင္စြမ္းရွိ၏။ ေျမဆီၾသဇာကို ျဖစ္ထြန္းေစ၏။ သည့္အတြက္ ျပာမ်ားကိုသိုေလွာင္ေစျခင္းမွ "ျပာသို" ဟူေသာ ေဝါဟာရ ျဖစ္ေပၚလာရေလ၏။ ခြာညိဳတို႔သည္ တလွိဳင္လွိဳင္ပြင့္ေသာ၊ ေငြႏွင္းတို႔ ေႀကြဆင္းေသာ ျပာသိုလရာသီႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာဆို မဟာအတုလမင္းႀကီးက ေအာက္ပါအတိုင္း လြမ္းခ်င္းျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္ခဲ႔ရာ လြမ္းဆြတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းလွပါဘိ။
" တိမ္ေျခငယ္ရွင္းပါလို႔
ျမဴႏွင္းငယ္စိုစို၊ လျပာသိုမွာ
ႏြယ္ခြာညိဳ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ႏွင့္
လွိဳင္လွိဳင္သင္းတဲ႔ လကိုေလး။
ေရာင္သိဂၤ ီငယ္၊ ၾကည္ညီဖုသွ်
မကာရမို႔၊ ေရႊဝဥကင္
နန္းရင္ျပင္မွာ၊ လွံရင္ျမင္းခင္း
သဘင္က်င္းလို႔၊ ရာမင္းထြက္စံ
ဗိုလ္ညီလာ ခံေသာ့ခါ
ဆႏၵတ္ပိုင့္ ေျပာင္မြန္မွာ
ေအာင္တံခြန္ ေတဇာျမဴးလို႔
ထူးလွတယ္ေလး။ "
စာဖတ္သူ အားလံုးပဲ က်န္းမာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစလို႔။ smile emoticon
တကၠသိုလ္ သွ်င္ဥကၠာ (မဟာဝိဇၨာ က်မ္းျပဳ)
၆။ ျပာသုိလျပည့္ - ရွင္တစ္ေထာင္အခါေတာ္ေန႔
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ ပထမဝါကၽြတ္ၿပီး မွာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား သခင္ သည္ ရေသ့တစ္ေထာင္ကုိ ခၽြတ္ဘုိ႔အတြက္ ဥရုေဝလေတာ သုိ႔ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာေရာက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ျပာသုိလျပည့္ေန႔အထိ ႏွစ္လတာမွ် ေနထုိင္သီတင္းသုံးၿပီး ရေသ့မ်ားကိုစည္းရုံးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ အခ်ိ္န္က ဥရုေဝလ ေတာ ထဲမွာ
အစ္ကုိႀကီး ဥရုေဝလ ကႆပေခါင္းေဆာင္တဲ့ ရေသ့ ၅၀၀၊
အစ္ကုိလတ္ နဒီ ကႆပ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ရေသ့ ၃၀၀၊
ညီငယ္ ဂယာကႆပေခါင္းေဆာင္တဲ့ ရေသ့ ၂၀၀ တုိ႔ သုံးေနရာခြဲၿပီး ေနထုိင္ၾကပါတယ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္စြာဘုရားက ဥရုေဝလကႆပ ထံ ေနခြင့္ေတာင္းေလရာ နဂါးႀကီးရွိတဲ့ မီးတင္းကုတ္ကို ေနခြင့္ေပးပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ က နဂါးႀကီးကုိတန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ႏွိမ္နင္းျပေလရာ ဥရုေဝလကႆပ ႏွင့္ ရေသ့မ်ား အထင္ႀကီး သြားၾကပါတယ္။
ရေသ့မ်ားအားလုံး ကိေလသာေခါင္းပါး ဘုိ႔ အတြက္ မီးလႈံျခင္း ေရငုတ္ျခင္း စတဲ့ ပဥၥာတပ အက်င့္မ်ားမ်ားကုိ က်င့္ႀကံေနၾကပါတယ္။ က်င့္ႀကံ ပုံမွာ ဆီးႏွင္းေတြ ေဝက်ၿပီး ခုိက္ခုိက္တုန္ ခ်မ္းေအးေသာ ျပာသုိလ အတြင္း သတ္မွတ္ရက္ ၈ည တြင္ ေနရဥၥရာ ျမစ္အတြင္းသုိ႔ သက္ဆင္းကာေရငုတ္ၾကပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရေသ့မ်ား အေအးဒဏ္မွ သက္သာေစဘုိ႔အတြက္ မီးအုိးကင္း ၅၀၀ ကုိ တန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းေပးေတာ္ မူလုိက္ ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား က ရေသ့မ်ားခြဲလုိ႔မကြဲေသာ ထင္းတုံး ၅၀၀ ကုိ တျပဳိင္နက္ ကြဲေစျခင္း၊
ရေသ့မ်ား ေမႊးမရေသာ မီးကုိတၿပဳိင္နက္ေတာက္ေလာင္ေစျခင္း၊
ရေသ့မ်ားၿငိမ္းမရေသာ မီး ၅၀၀- ကုိ တစ္ၿပဳိင္နက္ၿငိမ္းေစျခင္း၊
မီးအုိးကင္း-၅၀၀ ကုိ တစ္ၿပဳိင္နက္ ဖန္ဆင္းျခင္းစေသာ တန္ခုိးေတာ္မ်ား ကုိ ျပသေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
တန္ခုိးေတာ္စုစုေပါင္း ၃၅၁၆ မ်ဳိးကုိ ျပသ၍ ရေသ့မ်ား ကုိ ဆြဲေဆာင္ေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ ရေသ့မ်ား အားလုံး သူတုိ႔ရဲ႔ အသုံး အေဆာင္ေတြကုိ ျမစ္ထဲေမွ်ာပစ္ကာ ျမတ္စြာဘုရားထံ ရဟန္း အျဖစ္ေတာင္းခံၾကပါတယ္။ ပထမ အႀကိမ္မွာ ဥရုေဝလ ကႆပ ႏွင့္တပည့္မ်ား ဒုတိယ အႀကိမ္ နဒီ ကႆပ ႏွင့္တပည့္မ်ား ၊တတိယ အႀကိမ္ ဂယာ ကႆပႏွင့္တပည့္မ်ား သုံးသုတ္ခြဲ ၿပီး သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္ေရာက္ၾကပါတယ္။
ရေသ့တစ္ေထာင္လုံး ဧဟိ ဘိကၡဳ ရဟန္းမ်ားခ်ည္း ျဖစ္လာ ၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား က ရဟန္းတစ္ေထာင္ကုိ ဆင္ဦးကင္းနဲ႔သ႑န္တူတဲ့ ဂယာသီသေက်ာက္ဖ်ာျပင္၌ အာဒိတၱပရိယာယသုတၱန္ ေဒသနာကုိ ေဟာေတာ္မူေလရာ ရဟန္း အားလုံး အာသေဝါကုန္ခမ္း လုိ႔ ရဟႏၱာ အျဖစ္သုိ႔ေရာက္ေတာ္ မူၾကပါတယ္။ ရွင္တစ္ေထာင္ ကုိ ေခ်ခၽြတ္ၿပီး ကၽြတ္တန္းဝင္ေစတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ႔ ေမတၱာေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၱ နဲ႔ စြမ္းပကားကုိ ေျခစုံဦးခုိက္ၾကည္ညဳိရပါတယ္..
ကၽြန္မတုိ႔အဖြဲ႔လည္း ဟသၤာတၿမဳိ႔ ေႏြသံဃာဒါန ဆြမ္းေလာင္း အသင္းကုိ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ၾကည္ညုိဖြယ္ရာ ျမတ္သံဃာ တန္းရွည္ ႀကီး ကုိအားပါးတရဆြမ္းေလာင္းလွဴ ၾကရပါတယ္။ ျပာသုိလျပည့္အမွတ္တရဒါနဟာ ဟာ အားေကာင္းတဲ့ သတၱိတစ္ခုကိန္း က်န္ရစ္ခဲ့ သလုိပါပဲ။
သံဃာေတာ္မ်ား ထဲမွ သာသနာ့အာဇာနည္ ရဟန္းျမတ္မ်ား စြာ ထြက္ေပၚလာ မွာ လည္း ဧကန္ပါပဲ လုိ႔ ထပ္မံဝမ္းေျမာက္ရင္း ဇလြန္ျပည္ေတာ္ျပန္ဘုရားႀကီး ကုိဖူးေမွ်ာ္ရန္ ဟသၤာတၿမဳိ႔ ေလးကုိ ႏႈတ္ဆက္လက္ျပ ထြက္ခြာခဲ့ ရပါေတာ့တယ္။
မွတ္ခ်က္။ ရွင္တစ္ေထာင္အခါေတာ္ေန႔ ကုိမာဂဓီ(သာစည္)ရဲ႔ အခါေတာ္ေန႔မ်ား စာအုပ္မွ ကုိးကား ေရးသားရတဲ့အတြက္ မာဂဓီ (သာစည္ ) အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူးတင္ ပါေၾကာင္း ဦးတင္ေဖၚျပအပ္ပါတယ္။
၇။ အဘိဓမၼာတရားေတာ္(သုိ႔မဟုတ္) အေမ့ေက်းဇူး၊ အထူးဆပ္ျခင္း
ေမေမခ်စ္ေသာ သားသား နဲ႔ မီးမီးေရ----
မၾကာခင္ ဝါလကင္းလြတ္ၿပီး သီတင္းကၽြတ္ ေတာ့မယ္ေနာ္။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ က ေတာ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ ေန႔ လုိ႔သတ္မွတ္ ထား ၾက တာ ကေလး တုိ႔သိၿပီး သားဆုိတာ ေမေမ ယုံၾကည္ေနပါတယ္။
ဓမၼစႀကၤာ တရားေတာ္ ေဟာၾကားစဥ္ ကေတာ့ ရုိးစင္းမႈ ၿငိမ္းေအး မႈ ၊ေတာေတာင္ရိပ္ရဲ႔ ေအးျမမႈ၊ ေနဝင္ခ်ိန္ေလးရဲ႔ ၿငိမ္း ခ်မ္းမႈ ကုိေမေမ ေျပာျပခဲ့ ဘူးပါတယ္။ အခု အဘိဓမၼာ တရားကေတာ့ ေေမေမ တုိ႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ အတုမရွိ တဲ့ သဗၺညဳတ-ဉာဏ္ေတာ္၊ ဘုန္းတန္ခုိးေတာ္အစုံစုံ၊ ဂုုဏ္ေတာ္ အနႏၱ တုိ႔နဲ႔ အတူ သုိက္သုိက္ ၿမဳိက္္ၿမဳိက္ ခမ္းခမ္းနားနား နဲ႔ ဆန္းျပားႀကီးက်ယ္ အလြန္႔အလြန္ ၾကည္ညဳိ ဘြယ္ ရာ အာရုံ ကုိ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစတာမုိ႔ ေမေမ ေျပာျပခ်င္ ေနမိပါတယ္။
ကေလးတုိ႔ေရ-----အဘိဓမၼာဆုိတာ၊ အလြန္သိမ္ေမြ႔ ႏူးညံ႔ေသာ ဓမၼ၊ အလြန္နက္နဲ ခက္ခဲေသာ ဓမၼ၊ အလြန္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ဓမၼ၊ အလြန္ထူးကဲေသာ ဓမၼ၊ ျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ လုိေတာ့ Highest Doctrine ေပါ့။ ေမေမတုိ႔ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ၄၅-ဝါကာလ ပတ္လုံး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲဲ ဗုဒၶဝစန ေတြကုိ ပိဋက အားျဖင့္ပုိင္းျခား လုိက္တဲ့အခါ ဝိနယ ပိဋက၊သုတၱႏၱ ပိဋက အဘိဓမၼာ ပိဋက ရယ္လုိ႔ ပိဋကသုံးပုံရွိတာေပါ့။ ဓမၼကၡႏၶာ အားျဖင့္ ဆုိလ်င္ ဝိနယပိဋက မွာ ၂၁၀၀၀၊ သုတၱႏၱ ပိဋက မွာ ၂၁၀၀၀၊ အဘိဓမၼာ ပိဋက မွာ ကေတာ့ ဓမၼကၡႏၶာ ေပါင္း ၄၂၀၀၀ ပါဝင္ေနပါတယ္။ သာလြန္ထူးျခားတဲ့ တရားျဖစ္တာမုိ႔ အဘိဓမၼ (ဓမၼထူး-ဓမၼလြန္)လုိ႔ေခၚတာေပါ့။
ဓမၼ-ဟူသည္ အရွိတရား၊ အမွန္တရား၊ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ တရား၊ သဘာဝတရား၊ ပကတိ တရား၊ ေဉယ်တရား၊ နိႆတၱတရား၊ နိယာမတရား၊ ပရမတၳတရား၊ သစၥာတရား တို႔ျဖစ္ ပါ တယ္။ အလြန္႔အလြန္ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ႔ေသာ၊ ခက္ခဲ---နက္နဲေသာ၊ ထူးကဲ ဆန္းက်ယ္ေသာ၊ သတၱ၊ အတၱမဟုတ္ေသာ၊ ပင္ကိုယ္သဘာဝ အားျဖင့္ အရွိအမွန္ျဖစ္ေသာ၊ သိအပ္ေသာ ထို အဘိ ဓမၼာ တရားျဖစ္ေနတာကုိး ကေလးတုိ႔ေရ..
တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ မယ္ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ဘူးတဲ့ သီရိမဟာ မာယာေဒဝီ ဟာ သႏၱဳႆိတ နတ္သားျဖစ္လုိ႔ေနခဲ့တယ္။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ကုိေမြးဖြားၿပီး -ရက္မွာ နတ္ရြာစံ သြားခဲ့့တာပါ။ သူသူ ကုိယ္ ကုိယ္ေပါ့ေနာ္..။ေက်းဇူး ရွိတဲ့ သူေတြကုိ ေက်းဇူးဆပ္ ရင္ အမြန္ျမတ္ဆုံး အဘုိးအတန္ ဆုံး အရာေတြနဲ႔သာ ဆပ္ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ ေမေမတုိ႔ရဲ႔ ေက်းဇူးေတာ္ ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား က သုံးေလာကထြဋ္ထား ဆုိေတာ့ ေက်းဇူးဆပ္ တဲ့ အရာ ဟာ အသာလြန္ဆုံး အမြန္ျမတ္ဆုံး ၊အထူးကဲဆုံးအဘိဓမၼာတရားျဖစ္ေနတာ အမွန္ကန္ဆုံးေရြးခ်ယ္ မႈေပါ့ ကေလးတုိ႔ေရ.. (အေမ့ေက်းဇူးဆပ္တရား) ဆုိရင္ လည္းမမွားႏုိင္ဘူးေပါ့။
တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ေဟာၾကားခဲ့တာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္ ေရတြက္္ၾကည့္္ရရင္ေတာ့ သည္ အခ်က္ ေတြကုိလည္း ေတြ႔ရွိမွတ္သား ေစခ်င္ပါတယ္။
၁။ မယ္ေတာ္ကုိေက်းဇူးဆပ္လုိျခင္း။
၂။ မိဘေက်းဇူးကိုသတၱဝါတုိ႔နားလည္ေစလုိျခင္း။
၃။ အဘိဓမၼာတရားကုိ အစအဆုံး တစ္ထုိင္တည္းေဟာၾကား လုိျခင္း။
၄။ အစအဆုံး တစ္ထုိင္တည္းေဟာ မွသာ နာၾကားရေသာတရားနာသူမ်ား အက်ဳိးထူးရရွိႏုိင္ျခင္း။
၅။ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ က်ယ္ဝန္း နက္နဲမႈကုိ သိေစလုိျခင္း။
၆။ လူတုိ႔၏ အေရ အတြက္ျဖင့္သုံးလခန္႔ ၾကာေအာင္ေဟာၾကားမွ ကုန္ႏုိင္မည့္အဘိဓမၼာတရားကုိ လူတုိ႔၏ ဣရိယာပုတ္ ႏွင့္ ေဟာသူေရာ နာသူပါ အစအဆုံး မေနႏုိင္ျခင္းစေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားေၾကာင့္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကုိ လူ႔ျပည္မွာ မေဟာ ၾကားခဲ့တာပါ။
အဘိဓမၼာ တရား သည္ အလြန္တရာ ခက္ခဲ နက္နဲ လွ ေသာ ဓမၼ-ကို စိတ္အစဥ္၌ အာရံုႏွင့္ နီဝရဏ ၾကားဝင္မခုဘဲ တစ္ဆက္တည္း မရပ္မနား ေတာက္ေလွ်ာက္ ဧကာသန၊ ဧက၀ါရ နာၾကားႏိုင္မွ တတ္သိနားလည္ႏိုင္မွာျဖစ္တာလည္း ပါဝင္ေနတာေပါ့ေလ။ေမေမတုိ႔ရဲ႔ လူတို႔ ဌာေနမွာေတာ့ စားေရး၊ အိပ္ေရး၊ ကိုယ္လက္သန္႔ရွင္းေရး စသည့္ အေႏွာင့္ အယွက္မ်ားသည္ အလုပ္တိုင္းမွာ ဝင္ေရာက္ ဟန္႔တားေလ့ရွိပါတယ္။ အလုပ္တခု မွာ စိတ္ ကူး၊ စူးစိုက္ေနခိုက္ ကိုယ္ခႏၶာ ပင္ပန္းျခင္း၊ အေလးအေပါ့သြားလိုျခင္း၊ အစာေရစာ ဆာေလာင္္ျခင္း စသည္တို႔က ဝင္ေရာက္ ေႏွာင့္ယွက္လာတဲ့အတြက္ အလုပ္မွာ စူးစိုက္ထား တဲ့ သမာဓိ ဟာ ပ်က္စီးရပါေတာ့တယ္္။ ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လုိ႔ ျပတ္ေတာင္း၊ ျပတ္ေတာင္း အႀကိမ္ ေပါင္းမ်ားစြာ ေဟာၾကားရမယ္ဆုိလွ်င္ ထိုမွ်နက္နဲသည့္ အဘိဓမၼာ-သည္ လူတို႔ျပည္၌ အရာ ထင္၍ က်န္ခဲ့မွာ မဟုတ္တာ အမွန္ပါပဲ။
နတ္တို႔ ဌာေနမွာကား အခ်ိန္ ကြာျခားခ်က္ကလည္း ေဝးလြန္းလွပါတယ္ေနာ္။ လူ႔ျပည္မွာ ႏွစ္တရာ၊ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ တစ္ရက္ သာရွိေပတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စားခ်ိန္၊ အိပ္ခ်ိန္တို႔မွာ က်ဲလြန္းလွ ပါ တယ္။ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔ရျခင္း၊ ေညာင္းညာ ပင္ပန္းျခင္းလည္း မရွိတဲ့ ထိုနတ္မ်ား မွာ ၁၅-မိနစ္ (သူတို႔အခ်ိန္ျဖင့္) ခန္႔မွ်သာရွိမဲ့ ထို အဘိဓမၼာ တရားပြဲကို တစ္ဆက္ တည္း၊ တစ္ထိုင္တည္း၊ တစ္စိတ္တည္း၊ တစ္ဝီထိတည္း နာၾကားရခြင့္ ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေဟာၾကားတဲ့ေနရာ က နတ္ျပည္ ျဖစ္ေပမဲ့လုိ႔ စတင္ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့အခ်ိန္ ကေတာ့ လူ႔ျပည္ မွာျဖစ္ပါတယ္ ကေလးတုိ႔ေရ.. ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ဟာ- မဟာ သကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္္- ကဆုန္လျပည့္္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔မွာ ၊ဖြားဘက္ေတာ္ ေဗာဓိ ေညာင္ပင္ ရဲ႔ ေျခရင္း က အပရာဇိတ ပလႅင္ေတာ္ ထက္ဝယ္ ဘုရားအျဖစ္ ေရာက္ရွိေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။
ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီး သတၱ သတၱာဟ ဆုိၿပီး - ရက္ ၇လီ ႒ာန သီတင္းသုံးေတာ္မူ ပါတယ္။ ပထမဆုံး သတၱာဟျဖစ္တဲ့ ပလႅကၤ သတၱာဟ အထက္မွာ (ကဆုန္ လျပည့္ေက်ာ္၁ရက္ မွ -ရက္ေန႔ထိ) သီတင္းသုံး ေတာ္မူပါတယ္။ ဒုတိယစံေတာ္မူတဲ့ေနရာကေတာ့ ေဗာဓိပင္ရဲ႔ အေရွ႔ေျမာက္ယြန္းယြန္း ၁၄လံ အကြာမွာ မတ္မတ္ ရပ္ၿပီး ေဗာဓိပင္နဲ႔ေရႊ ပလႅင္ကုိေက်းဇူးဆပ္တဲ့ အေနနဲ႔ မမွိတ္ေသာ မ်က္စိနဲ႔ စိမ္းစိိမ္း ၾကည့္ေတာ္္ မူပါတယ္။(ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၈ရက္ ကေန ၁၄ရက္ထိ)စံေတာ္မူတာကေတာ့ အနိမိသ သတၱာဟ ျဖစ္ပါတယ္။ နံပါတ္() သတၱာဟ ျဖစ္တဲ့့ စကၤမ သတၱာဟ မွာ ေတာ့ ပထမ နဲ႔ ဒုတိ ယရဲ႔ ၾကားမွာ နတ္ျဗဟၼာေတြ ဖန္ဆင္းထားအပ္ေသာ အေရွ႔အေနာက္ သြယ္တန္းထားတဲ့ ရတနာ စႀကၤန္ေတာ္ မွာ (ကဆုန္လ ကြယ္ မွ ေန နယုန္လဆန္း ၆ရက္ ေန႔အထိ) စႀကၤန္ ေလွ်ာက္ ေတာ္ မူပါ တယ္။
နံပါတ္() သတၱာဟ ကေတာ့ ရတနာဃရ သတၱာဟျဖစ္ပါတယ္။ ေဗာဓိပင္၊ေရႊ ပလႅင္ ကေန အေနာက္ေျမာက္ေဒါင့္ ၊အေတာင္ေလးဆယ္(ဆယ္လံ) ကြာတဲ့အရပ္မွာ နတ္ျဗဟၼာေတြ ဖန္ဆင္း ထားတဲ့ ----ရတနာမ်ဳိးစုံ စီခ်ယ္ထားတဲ့ ရတနာဃရ ေရႊအိမ္ေတာ္မွာ ထက္ဝယ္ ဖြဲ႔ေခြ ထုိင္ေနရင္း၊ တရားေတာ္ေတြကုိ ကြန္႔ျမဴးက်က္စား၊ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ေတာ္မူပါတယ္။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္၊ နယုန္လဆန္း ရက္ကေန ၁၃-ရက္ေန႔အထိ() ရက္ လုံးလုံးမထေသာ ထုိင္ေနျခင္း ျဖင့္ထုိင္ရင္း။ခႏၶာ နဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ သေဘာတရားေတြကုိ သဗၺညဳေရႊဉာဏ္ေတာ္ ႀကီးနဲ႔ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ ေတာ္ မူပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း (အဘိဓမၼာ အစ-ရတနာဃရ ေရႊအိမ္က) လုိ႔မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္ ကေလးတုိ႔ေရ.. ေနာင္ အခ်ိန္မွာ အဘိဓမၼာ ခု ႏွစ္က်မ္း(ဓမၼသိဂၤဏီက်မ္း၊ဝိဘင္းက်မ္း၊ ကထာဝတၳဳက်မ္း၊ ပုဂၢ လပညတ္က်မ္း၊ ယမုိက္က်မ္း၊ ပ႒ာန္း က်မ္း) ရယ္လုိ႔ျဖစ္လာမဲ့ တရား ေတာ္ ေတြ၊ ခႏၶာမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ တရားေတြ ကုိ (သိရန္မွန္က၊ မက်န္ရေအာင္၊ လုံးဝစုံ လင္၊ အကုန္ျမင္ သဗၺင္ဉာဏ္ေတာ္ အစြမ္းတည္း) ဆို တဲ့အတုိင္းသိသင့္ သိထုိက္တဲ့ တရားေတာ္ ကုိ အကုန္ သိျမင္ႏုိင္တဲ့ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီး၊ အလြန္တရာ ႀကီးက်ယ္ ျပန္႔ေျပာတဲ့ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီး နဲ႔ အစဥ္အတုိင္း ဆင္ျခင္ေတာ္မူပါတယ္။
က်မ္းေျမာက္ ယမုိက္ က်မ္းလည္း ၿပီးသြားလုိ႔ ပ႒ာန္းက်မ္းကုိ ဆင္ျခင္ေတာ္မူတဲ့အခါ စိတ္ေတာ္ ကလည္း အင္မတန္ ၾကည္လင္ၿပီး စိတ္တုိ႔ရဲ႔ မွီရာ ေသြးေတာ္ ေတြကလည္း အင္မတန္ ၾကည္လင္လာတဲ့အတြက္ အသားေတာ္ အေရေတာ္ ၾကည္လင္လာတယ္။ သဗၺညဳ တဉာဏ္ေတာ္ ႀကီး က နဲ႔ မီးေမာင္းထုိးျပ လုိက္သလုိျဖစ္ေနတာ ကုိး။ စိတ္ေတာ္ အင္မတန္ ၾကည္လုိ႔ ၊ၿငိမ္းေအးမႈေတြလည္းျဖစ္လာလုိက္တာ။ စိတ္တုိ႔ရဲ႔ တည္မွီရာ၊ဟဒယ ဝတၳဳဆုိတဲ့ ႏွလုံး အာၾကည္ရုပ္ကလည္း ကတဆင့္ အေသြးအသားေတြ ဆီ ကူးစက္ၿပီးေသြးေတာ္ေတြ ကလည္းၾကည္လင္မႈ ျဖစ္္လာလုိ႔ အသားေတာ္ အေရေတာ္ ခႏၶာ ေတာ္ အစိတ္စိတ္ ကေန ၾကည္လင္လြန္း အားႀကီးလုိ႔ အေရာင္ေတြ တစ္လက္လက္ ထြက္လာ ၿပီး ေရာင္ျခည္ေတာ္ ၆သြယ္ ကြန္႔ျမဴးလာပါတယ္။တစ္ခဲနက္္ျဖစ္ေပၚလာတာ အလြန္ အက်ဴး အထူးသပၸါယ္ေတာ္မူ ေသာ ဘုရားရွင္ပါ။ -မ်က္ခုံးေတာ္ကေန နီလဆုိတဲ့ စိမ္းညဳိေသာအေရာင္။
-ျမတ္စြာ ဘုရားရဲ႔ အသားေတာ္ အေရေတာ္ ကေန ဝါဝင္းေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္၊ ပီတဆုိေသာ-ေရႊေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ -ႏႈတ္ခမ္းေတာ္၊လွ်ာေတာ္၊ ေသြးေတာ္ေတြ မွ ေလာဟိတ ေခၚ နီရဲ ေသာေရာင္ျခည္ေတာ္ ထြက္ေပၚလာပါတယ္ -သြားေတာ္၊ အရုိးေတာ္ မ်က္ဆံေတာ္ မွ ျဖဴေသာ ၾသဒါတ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေရာင္ျခည္ ေတာ္ေတြထြက္လာပါတယ္။ ညုိေရႊနီျဖဴ-လုိ႔ လြယ္လြယ္မွတ္ပါ ကေလးေရ..
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ အစိတ္စိတ္မွ ညဳိေမာင္းေသာေရာင္ျခည္ေတာ္ မဥၨိ႒ ေရာင္ျခည္ ထြက္လာပါတယ္။ သေျပသီးမွည့္ေရာင္ လုိ မ်ဳိးေပါ့။ သည္ေရာင္ျခည္ေတြအကုန္ေပါင္းယွက္ၿပီး၊ နဝရတ္ မ်ဳိးစုံႀကဲျဖန္႔တဲ့အေရာင္၊ၿပိဳးၿပဳိးျပက္ျပက္ ေသာအေရာင္ေတြထြက္လာပါတယ္။အဲဒါကေတာ့ ပဘႆရ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေပါ့ေနာ္။
ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ တုိ႔သည္ အနႏၱ စၾကာဝဠာ တုိင္ ေအာင္ျပန္႔ႏွံ႔ သြားၿပီးေတာ့ ေနအေရာင္၊ လအေရာင္၊ ျဗဟၼာ နတ္တုိ႔ရဲ႔ အေရာင္ကုိ လႊမ္းဖုံးသြားေတာ့ နတ္ ျဗဟၼာ ေတြက အားလုံးကအာရုံ စုိက္ၿပီး ဘုရား အျဖစ္ကုိေရာက္ေတာ္ မူၿပီဆုိတာ သိလာၾကတာ ေပါ့ေနာ္။ အင္မတန္ ႀကီးမားတဲ့ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးရသြားတယ္ ဆုိတာ မသိၾကဘူး။ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္ မူၿပီး စတုတၳသတၱာဟ ေရာက္တဲ့အထိ အဘိဓမၼာတရားကုိ ဘယ္သူ႔ကုိ မွ မေဟာရေသး ပါ ကေလးတုိ႔ေရ.. သဗၺညဳတ ေရႊ ဉာဏ္ေတာ္ နဲ႔ သာသိ ေနဆဲပါ။
စတင္သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ထူးျပားဆန္း က်ယ္ခဲ့ သလုိ အေမ့ေက်းဇူး ဆပ္ခရီး ကလည္း အံခ်ီးဖြယ္ အစုံစုံ၊ ဂုဏ္ေပါင္းစု ေနခဲ့တာပါ။ တကယ္ ေဟာ ၾကားျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ေနာက္ -ဝါေျမာက္ အခါ ကာလ သမယ- မဟာသကၠ ရာဇ္-၁၀၉ ခုႏွစ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ သာာဝတၳိေနျပည္ေတာ္မွာ အယူဝါဒ လြဲေနတဲ့ တိတၳိေတြကုိႏွိမ္နင္းေတာ္မူဘုိ႔အတြက္ သရက္ျဖဴ ပင္ရင္းမွာ တန္ခုိးေတာ္ ေတြ ဆန္းဆန္းၾကယ္ ၾကယ္ ေရမီး အစုံစုံနဲ႔ ယမက ျပာဋိိဟာ ျပေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီ တန္ခုိး နဲ႔ ပဲ သာဝတၳိ ျပည္ ကေန တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္ ကုိ ႄကြခ်ီေတာ္မူပါတယ္။ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္ ဆုိတာက ယူဇနာ ၈ေသာင္းေလးေထာင္ အျမင့္ေဆာင္တဲ့ ျမင္းမုိရ္ ေတာင္ထိပ္မွာရွိတာ မဟုတ္လား။ တစ္ယူဇနာ ကုိ ၁၂.ရ၂ မုိင္ရွိတာဆုိေတာ့ အကြာအေဝးကုိ မွန္းဆသာ ၾကည့္ပါေတာ့ေနာ္။ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ကုိ သမုဒၵရာ ေလးစင္း ၊ေတာင္စဥ္ခုႏွစ္ထပ္ ဝန္း ရံၿပီး တည္ရွိၾက တယ္။ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ရဲ႔ တစ္ဝက္ အျမင့္ရွိတဲ့ ယုဂႏၶဳိေတာင္ ဆုိတာ က ဝန္းရံထားတဲ့ ေတာင္စဥ္ ခုႏွစ္ထပ္မွာ ပါဝင္ပါတယ္။
တာဝတိ သာ ကုိ ႄကြခ်ီေတာ္တဲ့အခါ ရတနာစႀကၤ ံမွာ ေျခ တစ္ဖဝါး ခ်ပါတယ္။ လက္ယာေျခေတာ္ လွမ္းေတာ္ မူ၍ ယုဂႏၶဳိေတာင္ထိပ္မွာ တစ္ဖဝါး ခ်ေတာ္ မူပါတယ္။ ျမင့္မုိရ္ေတာင္ ထိပ္ကုိ တစ္ ဖဝါးခ်ေတာ္မူပါတယ္။ တန္ခုိးေတာ္ နဲ႔သြားလုိ႔ စုစုေပါင္း ႏွစ္လွမ္း၊သုံးဖဝါး နဲ႔ ႄကြခ်ီေတာ္ မူခဲ့တာပါ။ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္ ေရာက္တဲ့အခါ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ ေျခရင္းမွာ ခင္းထားတဲ့ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ျဖာ ေပၚဝယ္ သီတင္းသုံးလုိ႔ အေမ့ေက်းဇူးဆပ္တရား- အဘိဓမၼာ တရား ျမတ္ေဒသနာကုိ (မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၉ ခုႏွစ္-ဝါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ ေန႔မွ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ထိ ) အသံမစဲေဟာၾကားေတာ္မူ လုိက္တာ ျမင္ေယာင္ရင္းေမေမျဖင့္ သဒၶါပီတိေတြ ႏွလုံးအိမ္မွာ ယုိစိမ့္လာလုိက္တာ ကေလးတုိ႔ေရ။ ေဖာ္ျပႏုိင္စြမ္းမရွိ ေတာ့ပါ။(Beyond Expression ေပါ့ေနာ္)
ေဟာၾကားခ်ိ္န္ဟာ လူ႔သက္တမ္းနဲ႔တြက္ေတာ့သာ ရက္ေပါင္း ကုိးဆယ္၊ နတ္သက္တမ္း နဲ႔ကေတာ့ ၁၅မိနစ္ ေလာက္သာရွိေပတာကုိး။ ျမတ္စြာဘုရားကလူသားပါ။လူသားဣရိယာပုတ္နဲ႔ လူသားတုိ႔ရဲ႔ အခ်

No comments: