Thursday, November 19, 2015

ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ခရစ္စမတ္





ခရစ္စမတ္ ဆိုသည္မွာအဘယ္နည္း။ ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ႏွစ္စဥ္ က်င္းပေနၾက သနည္း။ တခ်ိဳ႕ က ခရစ္စမတ္ဆုိသည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တုိ႔၏ အထိမ္းအမွတ္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲတစ္ခုဟု အထင္ေရာက္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ခရစ္စမတ္ကို ျပကၡဒိန္တြင္ အနီေရာင္ရက္စြဲျဖင့္ေဖာ္ျပထားသည့္ ကမာၻလံုးဆုိင္ရာ ရံုးပိတ္ရက္၊ အားလပ္ရက္ဟု ယူဆၾကသည္။ မည္သုိ႔ဆုိေစ ယခုအခါ ႏုိင္ငံမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ အဆင့္အတန္းမေရြး၊ လူႀကီးလူငယ္မေရြး လူသားအားလံုး ဆင္ယင္ႏႊဲေပ်ာ္ၾကသည့္ ခရစ္စမတ္ေန႔ အေၾကာင္းကုိ လူတိုင္း သိရွိနားလည္ရန္လုိအပ္သည္ဟု ယူဆလ်က္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးျခင္းျဖစ္သည္။


ကၽြႏု္ပ္တုိ႔လူသားမ်ားသည္ အႀကိမ္ဘယ္ေလာက္ေျမာက္ ဆိုကာ ေမြးေန႔မ်ား က်င္းပေလ့ရွိ၏။ ခရစ္စမတ္သည္ ထုိေမြးေန႔မ်ား က်င္းပပံုႏွင့္မတူပါ။ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္တုိးသြားေသာ ေငြရတု၊ စိန္ရတု၊ ႏွစ္ပတ္လည္ အထိမ္းအမွတ္ေန႔မ်ား က်င္းပပံုႏွင့္လည္း မတူပါ။ သခင္ေယရႈ၏ ဘယ္ႏွႀကိမ္ေျမာက္ေမြးေန႔ဟု မရွိပါ။ ဖြားျမင္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္ကာလေလးကို ျပန္လည္ေအာက္ေမ့ရန္အလုိ႔ငွာ ခရစ္စမတ္ေန႔ ဟု ႏွစ္စဥ္ က်င္းပျခင္း ျဖစ္၏။ မႏွစ္က ခရစ္စမတ္တြင္ အေမရိကန္သမၼတအုိဘားမားသည္ အိမ္ျဖဴေတာ္ ေတာင္ဘက္ဥယ်ာဥ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ ခရစ္စမတ္ေန႔အျဖစ္ ခမ္းနားစြာက်င္းပခဲ့ရာ စန္တာကေလာ့စ္က ႏိုင္ငံေတာ္တီး၀ုိင္းျဖင့္ သီခ်င္းမ်ား သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၿပီး  သမၼတ ကေတာ္ မီရွယ္က ကေလးမ်ားအား အသံနိမ့္ျမင့္တက္က် စံုလင္စြာျဖင့္ ပံုျပင္ ဖတ္ျပ၊ ေျပာျပခဲ့သည္ကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ေတြ႕ရသည္။

ခရစ္စမတ္ေန႔(Christmas Day)
Christmas ဟူေသာစကားလံုးသည္ Christes Moesse ဟူေသာ စကားလံုးမွ ဆင္းသက္လာၿပီး ေအဒီ ၁၀၀၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္ စတင္အသံုးျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ အဓိပၸာယ္မွာ “ခရစ္ေတာ္၏လူစု” ျဖစ္၏။ခရစ္စမတ္ဟူသည္ “ခရစ္ေတာ္၏ေမြးဖြားျခင္း” ဟု အဓိပၸာယ္ရ သည္။ ေအဒီ ၄၀၀ မတိုင္မီကေတာ့ ခရစ္စမတ္ေန႔ကုိ အတိအက် သတ္မွတ္ျခင္းမရွိခဲ့ေပ။ ဇန္န၀ါရီ ၆ ရက္၊ မတ္ ၂၅ ရက္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ရက္  စသျဖင့္ အသီးသီးက်င္းပခဲ့သည္။ ေအဒီ ၁၈၀ ၌ ဟစ္ပုိလီတပ္ က ဒီဇင္ဘာ ၂၅၊ ဗုဒၶဟူးေန႔ဟု ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ကြန္စတင္တုိင္း  ဧကရာဇ္ဘုရင္ႀကီးစုိးေသာကာလ ေအဒီ ၃၂၀ တြင္ ေရာမၿမိဳ႕ရွိအသင္းေတာ္မ်ား၌  ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ကို သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ေအဒီ ၃၅၄ တြင္ ဖီလုိကယ္လပ္၏ ျပကၡဒိန္၌ ဒီဇင္ဘာ ၂၅၊ ေသာၾကာေန႔ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။  ဆီးရီးယားႏွင့္ အာေမးနီးယား ႏုိင္ငံတို႔မွလြဲ၍ ႏုိင္ငံအသီးသီးတြင္ ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကၿပီး ယခုအခါ အေနာက္ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕တြင္ ဇန္န၀ါရီ ၆ ရက္ေန႔ကုိ ခရစ္စမတ္ေန႔အျဖစ္ ယေန႔တုိင္ က်င္းပဆဲဟု သိရသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ားက ခရစ္စမတ္ကုိ Christmas ဟုေရးျခင္းကိုသာ လက္ခံၾကၿပီး X’mas ဟု အလြယ္ ေရးျခင္းကို ႏွစ္သက္လက္ခံျခင္းမရွိပါ။

ခရစ္စမတ္သစ္ပင္(Christmas Tree)
အခ်ိဳ႕က ေရွးေရာမအင္ပါယာရွိ Saturanalia လူမ်ိဳးမ်ား၏ ရိုးရာနတ္ပြဲမွာ အသံုးျပဳခဲ့သည့္ အျမဲစိမ္း သစ္ပင္မွ စတင္သည္ ဟုဆုိၿပီး အခ်ိဳ႕က ေျမာက္ပိုင္းဥေရာပရွိ သစ္ပင္ကုိးကြယ္သည့္ Druid လူမ်ိဳးမ်ားက အစျပဳခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ ပထမဆံုး ခရစ္စမတ္သစ္ပင္ကို ၁၆၀၄ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးမ်ား က စတင္ အသံုး ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရၿပီး ျပဇာတ္ျပရန္ ျပင္ဆင္သည့္အခါ အသံုးျပဳေလ့ရွိသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ပရဒိသုဘံု သစ္ပင္ဟုေခၚဆုိကာ ယင္းသည္ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ကို ျပသျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္။ ျပဇာတ္ကျပၿပီး သည့္အခါ အိမ္တြင္အလွျပင္ဆင္ရာ၌ အသံုးျပဳေလ့ရွိသည္။

ယခုေခတ္သစ္ကမၻာတြင္ ခရစ္စမတ္သစ္ပင္မ်ားကုိ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ားသာမက ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္မဟုတ္သူမ်ား ကပင္ ဒီဇင္ဘာေရာက္သည္ႏွင့္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံကာ လွပခမ္းနားစြာ ဆင္ယင္လာၾကသည္။ စူပါမားကက္ႀကီးမ်ားတြင္ စားပြဲတင္ ခရစ္စမတ္သစ္ပင္ကစ၍ လူတစ္ရပ္စာမက ႀကီးထြားျမင့္မားလွသည့္ ခရစ္စမတ္သစ္ပင္ႀကီးမ်ား အၿပိဳင္အဆုိင္ ခင္းက်င္းေရာင္းခ်ၾက သည္။ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီးမ်ားတြင္လည္း ခရစ္စမတ္ကာလ၏အေငြ႕အသက္ကို ေဖာ္ျပေသာအားျဖင့္ ဆုိင္တြင္းဆုိင္ျပင္ ခရစ္စမတ္ သစ္ပင္မ်ား လွပစြာဆင္ယင္လ်က္ စားသံုးသူမ်ားကုိ ဆြဲေဆာင္ၾကသည္။ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ ခရစ္စမတ္သစ္ပင္သည္ ႀတိဂံအသြင္ အေျခႀကီးမားလ်က္ အေပၚသို႔က်ဥ္းေျမာင္းသြားကာ အဖ်ားခၽြန္းလ်က္ ထိပ္ဆံုးတြင္ ၾကယ္တစ္စင္းပံုရွိရပါမည္။ ထုိၾကယ္သည္ ဗက္လင္ၾကယ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္ကာ ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားရာဗက္လင္ၿမိဳ႕ကို ညႊ႔န္ျပေသာ နိမိတ္ လကၡဏာလည္းျဖစ္၍ လြန္စြာ အေရးႀကီးလွ၏။ ခရစ္စမတ္သစ္ပင္ ပတ္လည္တြင္ လက္ေဆာင္ထုပ္မ်ား စုပံုခ်ိတ္ဆြဲႏိုင္ေသာ္လည္း အဓိပၸာယ္မဲ့ မျဖစ္ေစရပါ။ ေခတ္မီစြာ မည္မွ်ပင္ တီထြင္ဆန္းသစ္လ်က္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ခ်ိတ္ဆြဲေစကာမူ ထိပ္ဦးအဖ်ားတြင္ ၾကယ္ တစ္စင္းမရွိလွ်င္ ထုိခရစ္စမတ္ သစ္ပင္သည္ အတုအေယာင္ ခရစ္စမတ္သစ္ပင္သာ ျဖစ္ေပမည္။
ခရစ္စမတ္ကတ္ ( Christmas Card)
၁၈၄၂ ခုႏွစ္က ပန္းခ်ီဆရာႀကီး Egley သည္ ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားျခင္းသတင္းေကာင္းကုိ ေ၀ငွသည့္ အေနျဖင့္ ကတ္ျပား မ်ားေပၚတြင္ ေမြးဖြားျခင္းဆုိင္ရာ  ရုပ္ပံုမ်ားေရးဆြဲကာ သူ၏မိတ္ေဆြ အေယာက္ ၁၀၀ ထံ ေပးပို႔ရာက ခရစ္စမတ္ကတ္ စတင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ၁၈၄၉ ခုႏွစ္တြင္ Sir Henry Cole ဆိုသူက ပန္းခ်ီပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ John C. Horsely ကုိ အခေၾကး ေငြေပး၍ ေရးဆြဲေစကာ ခရစ္စမတ္ကတ္ဟု အမည္ေပးခဲ့သည္။ ၄င္းကတ္မ်ားကုိ ၁၈၇၅ ခုႏွစ္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ စတင္သံုး စြဲခဲ့ၾကသည္။ ၁၈၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ အေစာပုိင္းကာလမ်ားကမူ ယေန႔ေခတ္ကဲ့သုိ႔  ခရစ္စမတ္ကတ္မ်ားအလြယ္တကူ ေပးပို႔ႏိုင္ ျခင္းမရွိ ခဲ့ေပ။ ယေန႔တြင္ ႏွစ္စဥ္ ဒီဇင္ဘာေရာက္တုိင္း ခရစ္စမတ္ကတ္မ်ားတြင္ ဆုေတာင္းလႊာမ်ား ေရးလ်က္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္ အလွန္ေပးပို႔သည့္ဓေလ့ထြန္းကားက်ယ္ျပန္႔ခဲ့ေလၿပီ။ ခ်စ္ခင္သူမ်ားအား စာတုိက္မွ ေပးပုိ႔ျခင္းရွိသလုိ အင္တာနက္သံုးစြဲသူမ်ားက အသင့္လုပ္ၿပီးကတ္ျပားပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး Down Load လုပ္ယူၿပီး ဆုေတာင္းစာသားမ်ား ရုိက္ႏွိပ္ကာ အီးေမးလ္စံနစ္ျဖင့္ ျမန္ဆန္စြာေပးပို႔ ႏိုင္ပါၿပီ။ ဒါ့ထက္ နည္းပညာ ပိုမုိ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားကေတာ့ ဒီဇုိင္းေဆာ့ဖ္၀ဲလ္မ်ား၊ အင္နီေမးရွင္းမ်ားအသံုးျပဳကာ ကိုယ္တုိင္ တီထြင္ ဖန္တီးထားသည့္ ၊ တစ္ကမၻာလံုး မည္သူႏွင့္မွ် မတူသည့္ ကိုယ္ပိုင္ခရစ္စမတ္ကတ္ဆန္းဆန္းေလး မ်ား ျပဳလုပ္ကာ အင္တာနက္မွ တစ္ဆင့္ အျပန္အလွန္ေပးပို႔ႏိုင္ၿပီျဖစ္သည္။

ခရစ္စမတ္ဖေယာင္းတုိင္(Christmas Candle)
ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဘီစီ ၁၆၄၊ ဒီဇင္ဘာလ၌ ဗိမာန္ေတာ္ကို သန္႔ရွင္းေစေသာပြဲ ျပဳလုပ္ေသာအခါ ပန္းေခြမ်ားျပဳလုပ္ၿပီး ဖေယာင္းတိုင္မ်ားထြန္းညိႇပူေဇာ္ၾကသည္။ ၄င္းပံုစံကုိ ယူကာ ခရစ္စမတ္ခ်ိန္ခါတြင္ ဘုရားေက်ာင္းပရ၀ဏ္၌ ဖေယာင္းတိုင္မ်ား မ်ားျပားစြာ ပူေဇာ္ထြန္းညိႇလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ဘုရားေက်ာင္း ဗိမာန္ေတာ္အတြင္း တရားေဟာစင္ျမင့္ထက္တြင္သာ ဖေယာင္တိုင္မ်ား ပူေဇာ္သည္ကုိ ေတ႔ြရၿပီး ခရစ္စမတ္ခ်ိန္ခါ၌ ဘုရားေက်ာင္းပရ၀ဏ္တစ္ခုလံုး လွ်ပ္စစ္မီးႀကိဳးေရာင္စံုမ်ားျဖင့္ လက္၀ါးကားတုိင္ပံု၊ ၾကယ္ပံု၊ စန္တာကေလာ့စ္ပံု စသျဖင့္ ပံုေဖာ္ကာ ဒီဇုိင္းျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား ေခတ္စားလာၿပီျဖစ္သည္။

ခရစ္စမတ္ကယ္ရုိ (Christmas Carol)
ကယ္ရုိ ဟူေသာစကားသည္ ျပင္သစ္စကား Carole မွ ဆင္းသက္လာၿပီး “သီခ်င္းဆုိလ်က္ ၀ုိင္း၍ ကခုန္ၾကျခင္း” ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ၄င္းကုိ အဂၤလိပ္စကားျဖင့္ Carol ဟုေခၚဆုိရာ “ေတးဂီတတူရိယာ သံစံုျဖင့္ သီဆုိ ကခုန္ျခင္း”ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ဂရိစကားျဖင့္ Carol သည္ Chorus ျဖစ္ၿပီး “၀မ္းေျမာက္ေသာေၾကာင့္ထြက္ေပၚလာေသာသီခ်င္း၊ ေအာ္၍သီဆုိရျခင္း”ဟု အဓိပၸာယ္ ရသည္။ Christmas Carol ကုိ Assisi ၿမိဳ႕သား Francis ဆုိသူက  ေအဒီ ၁၂၁၀ တြင္ စတင္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ ဒီဇင္ဘာ ေရာက္သည္ ႏွင့္ ခရစ္စမတ္ကယ္ရုိ တစ္အိမ္တက္ဆင္း လွည့္လည္သီဆုိၾကရာတြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ အလြယ္တကူ ရွိေသာ guitarႏွင့္ tambourineကိုသာ တီးခတ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ယခုအခါ mobile keyboardမ်ား သယ္ေဆာင္ကာ ဒရမ္စည္းခ်က္မ်ားျဖင့္ အသံစံုထုတ္ လ်က္ ၿမိဳင္ဆုိင္စြာလွည့္လည္သီဆုိလာၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခုအခါ ျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေခတ္အေျခအေနေၾကာင့္လားမဆုိနိုင္၊ ယခင္ကကဲ့သုိ႔ carol သီခ်င္းသံမ်ား မ်ားမ်ားစားစား ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ မၾကားရေတာ့ေပ။ merry Christmas to you all နွင့္ စတင္ကာ Goodbye ႏႈတ္ဆက္သီခ်င္း အပိတ္ဆိုသံသာ ၾကားရေတာ့သည္။ တစ္အိမ္လွ်င္ သီခ်င္း ႏွစ္ပုဒ္မွ်သာ ဆုိၾကေတာ့သည္။  ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းမ်ားတြင္ Christmas Cantata သီခ်င္းသီဆိုသည့္ဓေလ့ေတာ့ လက္က်န္ ရွိေသးသည္။ Cantata မွာ သီခ်င္းပုဒ္ေရမ်ားစြာပါ၀င္သည့္ သီခ်င္းရွည္ႀကီးကို ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာသူ Narrator ၏ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ Choir အဖြဲ႔က Soprano,Alto,Tenor, Bass အသံမ်ားၿမိဳင္ဆုိင္စြာျဖင့္ ဆက္တုိက္ သီဆုိရျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပ္ဆင္ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းမွာ The Night Christ was born သီခ်င္းရွည္ႀကီးကို ဒီဇင္ဘာ ၁၆ရက္ေန႔က ၿမိဳင္ဆုိင္စြာ ဆုိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
စန္တာကေလာ့စ္ (Santa Claus)
စန္တာကေလာ့စ္တြင္ နာမည္မ်ားစြာရွိသည္။ သူေတာ္စင္နိေကာလပ္စ္၊ စိန္႔နိေကာလပ္စ္(St. Nickolas)မွ ဆင္းသက္လာ၍ Saint Nickolas မွတစ္ဆင့္ Sinter Klaus ျဖစ္လာကာ ေနာက္ဆံုးတြင္ Santa Clausျဖစ္လာသည္။ နယူးေယာက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာက အေျခခ်ေနထုိင္ခဲ့ေသာ ဒတ္ခ်္လူမ်ိဳးတုိ႔က စတင္ေခၚေ၀ၚ ျခင္းျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။ သူေတာ္စင္နိေကာလပ္စ္သည္ ကေလး သူငယ္မ်ားအား လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ေဆာင္ၾကဥ္းေပးလာသူျဖစ္သည္ဟု ဒတ္ခ်္တုိ႔က ယံုၾကည္ၾကကာ ဒီဇင္ဘာ ၆ရက္ေန႔ တုိင္း ကရုဏာေမတၱာေတာ္ရွင္ကို ဂုဏ္ျပဳလ်က္ ပြဲေတာ္လုပ္ၾကသည္။ ဒတ္ခ်္တုိ႔၏ သူေတာ္စင္ပြဲေတာ္မွာ ခရစ္စမတ္ခ်ိန္ခါႏွင့္ တစ္လတည္း ျဖစ္၍ သူေတာ္စင္အဘိုးအုိက လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ား သယ္ေဆာင္လာသည္ဟု ယူဆကာ ခရစ္စမတ္ခ်ိန္ခါတြင္ ပုပု၀၀၊ မုတ္ဆိတ္ ျဖဴျဖဴ၊ သိုးေမြး၀တ္စံု အနီရဲရဲ ဆင္ျမန္းထားသည့္ ခရစ္စမတ္ဘိုးဘိုးေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ယေန႔ လူအမ်ားျမင္ေတြ႕ ေနၾကရေသာ စန္တာကေလာ့စ္ရုပ္သြင္မွာ ဂ်ာမနီႏို္င္ငံသား ေတာင္ပိုင္း ဘာေဗးရီးယားျပည္နယ္မွာ ေမြးဖြားသည့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား ေသာမတ္စ္ နတ္စ္ထ္ ဆုိသူ ပန္းခ်ီဆရာက ပံုေဖာ္ေရးဆြဲခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူ ငယ္စဥ္က အိမ္နီးခ်င္း ပုပု၀၀ အဘုိးအုိတစ္ဦး ျပံဳးရႊင္ေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ ကေလးမ်ားကို လက္ေဆာင္ လုိက္ေပးသည္ကို ျမင္ေယာင္ကာ ကရုဏာအျပည့္ႏွင့္ ပုပု၀၀အဘုိးအုိပံုေရးဆြဲခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ သုိ႔ႏွင့္ ခရစ္စမတ္ေရာက္တုိင္း အထူးခ်စ္ခင္စြာလက္ေဆာင္ေပးသည္ဆုိေသာ စန္တာကေလာ့စ္ကုိ ကေလးမ်ားက အားကိုးတႀကီး ေမွ်ာ္ၾက သည္။

အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ကေလးမ်ားက စာတုိက္သို႔ စာမ်ား ေပးပုိ႔ကာ စန္တာကေလာ့စ္ထံ လိုခ်င္တာမ်ား ေတာင္းၾကသည္။ အီးေမးလ္မ်ားျဖင့္လည္း စန္တာကေလာ့စ္ထံ စာမ်ားေပးပို႔ၾကသည္။ လိမၼာသည့္ ကေလးမ်ားကုိသာ စန္တာဘုိးဘိုးက ခ်စ္သည္ဟု မိဘမ်ားက ေျပာဆုိသြန္သင္ထား၍ ကေလးမ်ားက စာမ်ားထဲတြင္ သူတို႔မည္မွ်လိမၼာေၾကာင္း၊ မည္မွ် မိဘကုိ ကူညီ လုပ္ကိုင္ေပးေၾကာင္း သူတိ႔ုအရည္အေသြးမ်ားကုိ ေဖာ္ျပကာ သူတုိ႔လုိခ်င္တာ ေတာင္းခံၾကသည္ဆုိ၏။ စာတိုက္၀န္ထမ္း အင္တာနက္ ၀န္ထမ္း ေဗာ္လန္တီ ယာမ်ားက ခရစ္စမတ္ခ်ိန္ခါတြင္ ကေလးမ်ားေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ စာမ်ား ျပန္ေရးေပးၾကသည္ဆုိ၏။ မိဘမ်ားကလည္း ဘုိးဘိုးစန္တာ ေပးသြားသည္ဆုိကာ လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကုိ ကေလးမ်ား အိပ္ခ်ိန္မွာ တိတ္တခိုးေပးေလ့ရွိသည္။ ခရစ္စမတ္ခ်ိန္ခါ တြင္ ကေလးမ်ား အထူးပင္ လိမၼာယဥ္ေက်းစြာ ေနထုိင္ေလ့ရွိၿပီး သူတို႔ အႏွစ္သက္ဆံုးလူကုိ ဆႏၵမဲခြဲ ေကာက္ခံပါက စန္တာကေလာ့စ္ မွတစ္ပါး အျခား လူမရွိပါေခ်။ စန္တာကေလာ့စ္သည္ ကေလးတုိ႔၏ဇာတ္လုိက္၊ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတစ္ခုျဖစ္သလုိ အနာဂတ္လည္း ျဖစ္သည္။ စန္တာ ကေလာ့စ္ တကယ္မရွိဟု မည္မွ်ဆုိဆို ယေန႔တိုင္ ခရစ္စမတ္ေရာက္ေလတုိင္း ကေလးတုိ႔သည္ စန္တာကေလာ့စ္ကို အားကိုးတႀကီး ေမွ်ာ္လင့္မိၾကျမဲပင္။
သုိ႔ျဖစ္ရာ ခရစ္စမတ္အခါသမယတြင္ လွပစြာ၀တ္စားဆင္ယင္၊ စားေသာက္ေပ်ာ္ရႊင္ အေပၚယံ ခင္းက်င္းမႈမ်ားၾကား ျဖတ္သန္း မည့္အစား ေမြးေန႔ေတာ္ကို တန္ဖိုးထားေသာအားျဖင့္ ကေလးငယ္မ်ား စံျပဳခ်စ္ခင္ကာ ေမွ်ာ္လင့္အားထားရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ေစဖုိ႔ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကိုယ္တုိင္ စန္တာကေလာ့စ္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အားလံုး စန္တာကေလာ့စ္အသြင္ ေဖာ္ေဆာင္ကာ အနာဂတ္အတြက္မ်ိဳးဆက္သစ္ျဖစ္သည့္ ကေလးတုိ႔၏ လုိအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးရင္း ပိုေကာင္းမည့္မနက္ျဖန္မ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ ပါသည္။  

No comments: